Brak ciśnienia oleju.

Tematyka ogólna, odbiegająca od pozostałych forum w dziale warsztat.

Moderator: fox2plus

kondraxk
Vinkiel Capo
Posty: 347
Rejestracja: 24 gru 2009, 12:54
Bike: RSV
Kontakt:

Brak ciśnienia oleju.

Post autor: kondraxk » 05 sty 2010, 13:53

Wczoraj świeciła lampka, więc dolałem, myślałem że będzie spokój, a tu nic podobnego. Na wolnych obrotach znowu się lampka pojawia. Co może być przyczyną? Może to być z powodu niedokręcenia którejś ze świec?

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1986
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia oleju.

Post autor: Whiplash » 05 sty 2010, 14:00

poruszaj wtyczka przy czujniku cisnienia, po prawej stronie na dole silnika, pod takim gumowym kapturkiem jest i idzie do niego jeden czarny przwod, mozliwe jest tez ze polecial czujnik, ponoc przypadlosc RSV

ale co ja tam sie znam :P niech wypowiedza sie posiadacze RSV ja mam Falco :P i musze z tym zyc ;D

kondraxk
Vinkiel Capo
Posty: 347
Rejestracja: 24 gru 2009, 12:54
Bike: RSV
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia oleju.

Post autor: kondraxk » 05 sty 2010, 14:16

Jak odkręcę więcej obrotów, lampka gaśnie. Więc czujnik chyba jest ok... 8-)

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1986
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia oleju.

Post autor: Whiplash » 05 sty 2010, 14:22

to albo jest za malo oleju, albo zeczywiscie cos swiece maja z tym wspolnego :) jak sprawdzales poziom oleju ??

tak jak opisal Markos

Kod: Zaznacz cały

Olej sprawdza sie tylko na porządnie rozgrzanym silniku (po 10-15km jazdy) i: 
1. Stawiasz motocykl do pionu i sprawdzasz jaki jest poziom na pracującym silniku przy 4000obr/min-ktoś musi Ci podkręcić manetkę, bo cięzko to zrobic samemu równocześnie patrząc na rurkę poziomu oleju 
lub 2. Wyłączasz silnik, motocykl do pionu i NATYCHMIAST (nie za minutę czy dwie) sprawdzasz jaki jest poziom oleju w rurce. Poziom powinien być nieco powyżej połowy rurki - za dużo to też źle, bo RSV podobno ma wtedy tendencję do wyrzucania oleju do airboxa pod dużym obciązeniem (mnie się zdarzyło przy krótkim paleniu gumy).

kondraxk
Vinkiel Capo
Posty: 347
Rejestracja: 24 gru 2009, 12:54
Bike: RSV
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia oleju.

Post autor: kondraxk » 05 sty 2010, 14:31

Na gorącym silniku, po jeździe, ale na wyłączonym, bez kręcenia do 4k.

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1986
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia oleju.

Post autor: Whiplash » 05 sty 2010, 14:37

to sprawdz jeszcze z kreceniem do 4k :)
i sprawdz te swieczki, ktorendys to cisnienie musi spierd***

PS. Nikt nie mam tyle klopotow z api co Ty :P chyba kupiles jakis wynalazek kur*** i szatana :lol:

kondraxk
Vinkiel Capo
Posty: 347
Rejestracja: 24 gru 2009, 12:54
Bike: RSV
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia oleju.

Post autor: kondraxk » 05 sty 2010, 14:44

Mam jednego podejrzanego. Z 4 świec 3 pięknie się wkręcają, luźno do oporu, potem dokręcić. Czwarta - oczywiście ta najtrudniej dostępna, bo jakże by mogło być inaczej, po wkręceniu mniej więcej na 1/4 głębokości ma już bardzo duży opór, samym kluczem bez dźwigni nie ma szansy jej ruszyć. Jak ją dokręcałem, zastanawiałem się, czy to ten standardowy dziwny opór, czy faktycznie świeca jest już na końcu drogi. Z obawy przed przekręceniem gwintu, jak już dźwignię miałem zrobioną z dwóch kluczy, i przy przekręcaniu łapa odpadała, stwierdziłem że może już wystarczy. No i może się myliłem. :evil:

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1986
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia oleju.

Post autor: Whiplash » 05 sty 2010, 14:49

swiec nei dociaga sie na chama bo ci gwint w glowicy zostanie, ma byc dokrecona z oporem ale bez przesady bez zadnych przedluzek kluczy, co do tej najtrudniej dostepnej, wez ja wykrec calkiem i zobacz czy ci gwintu glowica nie zorala albo czy nei zorales gwintu na glowicy, tam jest strasznie glupi kat i mozliwe ze krzywo ja wkrecales

ja zeby sie do neij dostac sciagalem chlodnice :) i dlatego szarpnolem sie na swiece irydowe bo starczaja podobno na 60000km :P

kondraxk
Vinkiel Capo
Posty: 347
Rejestracja: 24 gru 2009, 12:54
Bike: RSV
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia oleju.

Post autor: kondraxk » 05 sty 2010, 14:53

Chyba nie zorałem, bo dokładnie tak samo tęże świecę odkręcałem. Dookoła niej był chlew, ledwo klucz tam włożyłem żeby ją odkręcić. Chyba, że już wcześniej gwint był zorany. Ale jak świecę wykręciłem, na moje niewprawne oko gwint był ok. Było mnóstwo gnoju na świecy, ale poza tym luz.

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1986
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Brak ciśnienia oleju.

Post autor: Whiplash » 05 sty 2010, 14:57

kondraxk pisze:Chyba nie zorałem, bo dokładnie tak samo tęże świecę odkręcałem. Dookoła niej był chlew, ledwo klucz tam włożyłem żeby ją odkręcić. Chyba, że już wcześniej gwint był zorany. Ale jak świecę wykręciłem, na moje niewprawne oko gwint był ok. Było mnóstwo gnoju na świecy, ale poza tym luz.
odkrcic to nie problem, z wkrecenie juz jest bo moze krzywo zlapac gwint i bedzie lipa, wlasnie taka jak opisujesz :) wez ja wykrec i zobacz

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Zagadnienia ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość