Reanimacja RSV mille 2000r - kilka pytań

O RSV i RSV Mille

Moderator: fox2plus

klimek2
Giovane d’onore
Posty: 50
Rejestracja: 27 cze 2018, 21:46
Bike: RSV 1000 Mille
Kontakt:

Reanimacja RSV mille 2000r - kilka pytań

Post autor: klimek2 » 06 lip 2018, 22:54

Witajcie, jeśli dobrze odczytałem serwisówke to nakrętkę tylnej osi dokręca się z momentem 120Nm?
Powiedzcie mi proszę jakie łożyska są w przednim kole?
Czy mi się wydaje czy Rotax pracując "klepie" w górnej części silnika? Mam wrażenie jak by były zawory do roboty. Przesiadłem się z japońskiej rzędówki i ciężko mi coś określić jednoznacznie. Czy ktoś z Was mógłby mi podesłać link do filmiku gdzie byłoby wyraźnie słychać pracę silnika z obu stron moto i w okolicach każdego cylindra?
Silnik pali bardzo ładnie na zimnym i ciepłym ale zaobserwowałem wahania obrotów, od czego zacząć poszukiwania przyczyny poza świecami/przewodami rzecz jasna.
Pewnie jeszcze urodzi mi się kilka pytań w trakcie odbudowy motocykla więc liczę na Waszą pomoc :)
Włoszka choć mała prowokuje do złamania pierwszych 100 stron kodeksu drogowego.

stuntmachine
Giovane d’onore
Posty: 93
Rejestracja: 28 mar 2016, 13:14
Bike: Tuono
Kontakt:

Re: Reanimacja RSV mille 2000r - kilka pytań

Post autor: stuntmachine » 07 lip 2018, 00:33

Zrób filmik jak twój chodzi to powiemy czy dobrze czy nie.

Moje tuono tak chodziło w zeszłym roku



Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka



aroR6
Uomo d’onore
Posty: 182
Rejestracja: 13 maja 2016, 19:22
Bike: aprilia falco 1100
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Reanimacja RSV mille 2000r - kilka pytań

Post autor: aroR6 » 07 lip 2018, 08:34

Silnik pracuje dużo głośniej nie tylko od rzedówek ale np. od suzuki tl . Jak ktoś jest wstanie "na ucho" stwierdzić luzy zaworowe to powinien fortepiany stroić. Jak falują obroty to posprawdzaj wężyki od podciśnień , może gdzieś delikatnie zasysa lewe powietrze.

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

" You are my creator , but I am your master "...

klimek2
Giovane d’onore
Posty: 50
Rejestracja: 27 cze 2018, 21:46
Bike: RSV 1000 Mille
Kontakt:

Re: Reanimacja RSV mille 2000r - kilka pytań

Post autor: klimek2 » 07 lip 2018, 08:56

Wczoraj poczytałem ale nie znalazłem bardziej sprecyzowanych informacji na temat tzw EVO box czyli zdjęcia górnej części airboxa i zainstalowaniu uszczelki przylegającej do zbiornika. Co zmienia poza swobodniejszym przepływem powietrza do silnika i czy finalnie ma to poprawić w jakiś sposób prace silnika? Ma ktoś z Was taki mod zrobiony u siebie?

EDIT:
jeśli chodzi o nierówną pracę silnika to zauważyłem lekką poprawę o odpowiednim umieszczeniu uszczelki pod Airboxem (aczkolwiek bardziej odpowiednie byłoby tu evo boxem :D ), wyczyściłem też trochę przepustnice z czarnego syfu co też na pewno miało wpływ na pracę silnika.
Zaznaczam, moto mocno jeżdżone po torze przez poprzedniego właściciela (we słonecznej Italii) więc raczej na pewno są jakieś mody o których nie wiem jeśli chodzi o sam silnik czy też jego pracę. Nie zauważyłem żadnego power commandera itp.

link do pracy silnika



Kolejne pytanie, czy od środka pomiędzy boczkiem a chłodnicą powinny być jakieś plastiki? Są tam 2 odstające "punkty" do wkręcenia wkręta
Włoszka choć mała prowokuje do złamania pierwszych 100 stron kodeksu drogowego.

stuntmachine
Giovane d’onore
Posty: 93
Rejestracja: 28 mar 2016, 13:14
Bike: Tuono
Kontakt:

Re: Reanimacja RSV mille 2000r - kilka pytań

Post autor: stuntmachine » 07 lip 2018, 15:02

Dobrze chodzi. Wyjmij komputer i rozkrec obudowe. Ciekawe co masz za chipa wsadzone jak po torze latała. Rama na złoto pomalowana?


Co do nierównej pracy to by trzeba wyczyścić przepustnice i ustawić skład mieszanki srobkami z boku wtryskow. Make front cylinder stronger..
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka



klimek2
Giovane d’onore
Posty: 50
Rejestracja: 27 cze 2018, 21:46
Bike: RSV 1000 Mille
Kontakt:

Re: Reanimacja RSV mille 2000r - kilka pytań

Post autor: klimek2 » 07 lip 2018, 15:25

Tak, pomalowana na złoto, wygląda ciekawie - ktoś miał wizje i w sumie dla mnie ok. Wracając do Evo box ktoś coś wie na ten temat?
Ustawiać mieszanki sam nie będę, to trzeba by zrobić z analizatorem spalin poza tym synchro przepustnic (to akurat mam czym zrobić).
Dziś po prawie 2 tygodniach mogę się nią przejechać 😁
Włoszka choć mała prowokuje do złamania pierwszych 100 stron kodeksu drogowego.

stuntmachine
Giovane d’onore
Posty: 93
Rejestracja: 28 mar 2016, 13:14
Bike: Tuono
Kontakt:

Re: Reanimacja RSV mille 2000r - kilka pytań

Post autor: stuntmachine » 07 lip 2018, 18:09

Tymi srobkami z boku ustawiasz tzw. C0 level. Podlaczysz wakuometry do podciśnienia. Odkrecasz pokrętło do regulacji obrotów całkowicie i masz ustawić tak żeby sama chodziła równo na jak najwolnieszych obrotach. Z reguły odkrecasz ok 1 obrotu od maksymalnego wkrecenia. Potem odkrec trochę więcej dla przedniego cylindra bo wał korbowy musi przekręcić chyba 270 stopni do odpalenia tylnego gara dlatego przedni ustawiasz trochę mocniejszy.

Open airbox będę robił w mojej na urlopie. Wytne Górna obudowe filtra i władze tam uszczelkę od drzwi od samochodu. Filtr powietrza będzie w oryginalnym miejscu. K&N. Niby ma to poprawić reakcję na gaz. Może doda trochę kucy w dolnym zakresie i niby dźwięk jest niby fajny z pod zbiornika. Moto musi być na map2 czyli kabelek obcietu od modułu. Zobacz co masz za chipa bo to ważne. Ja mam fr200 i jest zajebisty bo testowałem ostatnio triton i arrow chip i jakby 10 koni brakowało.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka


aroR6
Uomo d’onore
Posty: 182
Rejestracja: 13 maja 2016, 19:22
Bike: aprilia falco 1100
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Reanimacja RSV mille 2000r - kilka pytań

Post autor: aroR6 » 07 lip 2018, 20:02

W airboxie strumień powietrza trafia pierwsze nad gardziel przedniego cylindra , jak masz coś wycięte od góry albo założony filtr pura tec , mwr itd. to rekompensuje te straty na tylnym cyl. Tak przynajmniej twierdzi Gabro. U mnie akurat to się sprawdzilo, jak założyłem mwr airsystem i zrobiłem synchro to wydechy po obu stronach grzały się po równo.

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

" You are my creator , but I am your master "...

klimek2
Giovane d’onore
Posty: 50
Rejestracja: 27 cze 2018, 21:46
Bike: RSV 1000 Mille
Kontakt:

Re: Reanimacja RSV mille 2000r - kilka pytań

Post autor: klimek2 » 07 lip 2018, 23:04

Co do samego dźwięku to drze się strasznie. Jadąc dziś z żoną nie bardzo ją słyszałem w interkomie.
Filtr mam raczej nie udziwniony bo BMC. Górnej obudowy od airboxa nie ma wcale. Jest do dolnego przykrecona specjalnie wycięta blacha (laserowo) i założony kołnierz z ok 2mm grubości uszczelki dopasowany by dolegal do zbiornika po całym obwodzie. Jakoś mnie nie do końca przekonuje ten patent ale reakcja na dodawanie gazu jest natychmiastowa. Zauważyłem szczególne darcie się silnika w zakresie 5000 do odcięcia. Do 5000obr jest w miarę cicho.
Jak mnie żona nie zlinczuje to zerknę jutro na chip jaki jest wsadzony bo już żona zaczyna dziwnie na mnie patrzeć jak biorę klucze od garażu 😁 nie wspominając już słowach typu "znowu wrócisz wieczorem?"
Włoszka choć mała prowokuje do złamania pierwszych 100 stron kodeksu drogowego.

lewy4pl
Picciotto
Posty: 9
Rejestracja: 26 cze 2018, 04:38
Bike: RSV Mille 1000 '00
Kontakt:

Re: Reanimacja RSV mille 2000r - kilka pytań

Post autor: lewy4pl » 09 lip 2018, 18:34

klimek2, jak będziesz podnosił zbiornik paliwa podeślij zdjęcie tego rozwiązania filtra powietrza. Bardzo mnie to interesuje.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „RSV”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości