chyba padła uszczelka pod głowicą.

Pegaso Forum

Moderator: Piotrek

boooniu
Giovane d’onore
Posty: 91
Rejestracja: 04 lip 2016, 12:38
Bike: aprilia pegaso 650i
Kontakt:

chyba padła uszczelka pod głowicą.

Post autor: boooniu » 23 paź 2016, 22:09

witam. dzisiaj podczas mojej jazdy przeciągnąłem swoja pegaso tak do 150 na autostradzie na odcinku 10km. temperatura jaką złapała to według zegarów ok 70 stopni. Pózniej pokręciłem się po mieście i z 2 razy załączył się wiatrak. Podczas jazdy do domu temperatura wzrosła do 90 stopni i tak zostało, po kilku minutach w lusterku zauważyłem jakieś dziwne białe chmury za moim motorem :D :D :D więc się zatrzymałem aby to sprawdzić i zgasiłem motor . Motor nie chciał już odpalić , jak go kręce to kopci na biało. Płyn w zbiorniczku jest w normie , olej też ma swój kolor. 2 km pchania klocka pod góre do najbliższego domu aby go zostawić do jutra i przyjechać z przyczepką.Podejrzewam że uszczelka pod głowicą jest uszkodzona, przy okazji chciałbym wymienić łańcuch rozrządu, olej w silniku i płyn chłodzący. Z jakimi kosztami może się wiązać taka naprawa wraz z częściami , bo oddam do mechanika motor .Czy lepiej to robić teraz czy poczekać do lutego marca i na sezon go przygotować od razu.

Awatar użytkownika
FIGO8
Principiante
Posty: 22
Rejestracja: 12 gru 2012, 19:39
Bike: Aprilia Pegaso 650 Garda
Kontakt:

Re: chyba padła uszczelka pod głowicą.

Post autor: FIGO8 » 24 paź 2016, 20:47

Witam,
Powiem Ci tak. Jak miałeś coś wspólnego kiedykolwiek z mechaniką to bez problemu zrobisz to sam ( mi się udało więc każdy sobie poradzi :P) Co do samych kosztów to ciężko powiedzieć ile mechanik weźmie kiedyś słyszałem, że koło 300-400 zł.
Olej i filtr to koszt około 120 zł. Uszczelki są dostępne na allegro nie pamiętam ceny. Płyn to grosze, w Carrefourze 40 zł za 5l. do Apki wchodzi nie całe 2 L. Po co chcesz wymieniać łańcuszek rozrządu ? Co do terminu to zależy jak chcesz sam robić to możesz zacząć teraz, jeśli u mechanika to już raczej tak jak mu pasuje :P

boooniu
Giovane d’onore
Posty: 91
Rejestracja: 04 lip 2016, 12:38
Bike: aprilia pegaso 650i
Kontakt:

Re: chyba padła uszczelka pod głowicą.

Post autor: boooniu » 24 paź 2016, 22:06

Mechanika mam znajomego i bardzo dobrego . Łańcuszek chce wymienić bo po odpaleniu przez kilka sekund słychać grzechotanie i on mi tak podpowiedzial ze czas na niego a przy okazji zrobię to od razu to będę miał spokój. Nie chce sie sam za to brać bo nie mam cierpliwości i jak nie bedzie szlo to więcej popsuje niż zrobię. Łańcuszek 250 olej 120 uszczelka 80zl, planowanie glowicy i szczelnosc i robocizna mechanika. Mysle ze w 1000 sie zamkne

Awatar użytkownika
FIGO8
Principiante
Posty: 22
Rejestracja: 12 gru 2012, 19:39
Bike: Aprilia Pegaso 650 Garda
Kontakt:

Re: chyba padła uszczelka pod głowicą.

Post autor: FIGO8 » 24 paź 2016, 23:26

Rozumiem. Jak będziesz oddawał głowice do planowania to wymień od razu uszczelniacze zaworowe koszt nie duży a zawsze lepiej mieć sprawne. Myślę, że do 1000zł to spokojnie się zmieścisz. W sumie to tyle, po remoncie warto zainwestować w taki środek do który wlewasz do oleju, tworzy on taką osłonę i przy okazji zatyka drobne wycieki koszt około 20 zł a na prawdę warto, bo ciszej chodzi i się tak części nie zużywają :)

rzezucha86
Consigliere
Posty: 215
Rejestracja: 05 sie 2012, 19:12
Bike: Aprilia ETV 1000 Caponord
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: chyba padła uszczelka pod głowicą.

Post autor: rzezucha86 » 25 paź 2016, 15:52

FIGO8 pisze: po remoncie warto zainwestować w taki środek do który wlewasz do oleju, tworzy on taką osłonę i przy okazji zatyka drobne wycieki koszt około 20 zł a na prawdę warto, bo ciszej chodzi i się tak części nie zużywają :)

Ja bym do swojego motka nie zalał żadnego ulepszacza do oleju. Jak to niby ma zatykać drobne wycieki? Pewnie robi kisiel z oleju, coś jak motodoktor itp

Jeśli już silnik będzie rozbierany to po złożeniu nie powinno być żadnych wycieków więc moja rada, odpuść wszelkiego rodzaju płyny wlewane do oleju.

boooniu
Giovane d’onore
Posty: 91
Rejestracja: 04 lip 2016, 12:38
Bike: aprilia pegaso 650i
Kontakt:

Re: chyba padła uszczelka pod głowicą.

Post autor: boooniu » 25 paź 2016, 22:08

Motor oddaje pod koniec listopada bo będę mieli lekki zastój w biznesie i bedzie troche taniej a mi sie nie spieszy. Jakby sie okazalo ze glowica peknieta to mam drugi silnik do pegaso który dostałem a nie wchodzi w nim 2 bieg. Nie zamierzam zalewac silnika niczym oprcz oleju . Tylko pytanie czy 10w40,czy 15w50 oczywiście oba motul 5100.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2016, 10:15 przez boooniu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FIGO8
Principiante
Posty: 22
Rejestracja: 12 gru 2012, 19:39
Bike: Aprilia Pegaso 650 Garda
Kontakt:

Re: chyba padła uszczelka pod głowicą.

Post autor: FIGO8 » 25 paź 2016, 23:40

Ja bym do swojego motka nie zalał żadnego ulepszacza do oleju. Jak to niby ma zatykać drobne wycieki? Pewnie robi kisiel z oleju, coś jak motodoktor itp

Jeśli już silnik będzie rozbierany to po złożeniu nie powinno być żadnych wycieków więc moja rada, odpuść wszelkiego rodzaju płyny wlewane do oleju.
Testowałeś kiedyś coś takiego ? Ja testowałem w samochodzie chodził jak traktor po remoncie, po zalaniu dodatku do oleju, silnik chodzi jak nówka ;).

rzezucha86
Consigliere
Posty: 215
Rejestracja: 05 sie 2012, 19:12
Bike: Aprilia ETV 1000 Caponord
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: chyba padła uszczelka pod głowicą.

Post autor: rzezucha86 » 26 paź 2016, 08:18

FIGO8 pisze:
Ja bym do swojego motka nie zalał żadnego ulepszacza do oleju. Jak to niby ma zatykać drobne wycieki? Pewnie robi kisiel z oleju, coś jak motodoktor itp

Jeśli już silnik będzie rozbierany to po złożeniu nie powinno być żadnych wycieków więc moja rada, odpuść wszelkiego rodzaju płyny wlewane do oleju.
Testowałeś kiedyś coś takiego ? Ja testowałem w samochodzie chodził jak traktor po remoncie, po zalaniu dodatku do oleju, silnik chodzi jak nówka ;).
No własnie dlatego bym nie zalał, zastanów się co taki specyfik robi z olejem, że silnik nagle chodzi cichutko :)

Awatar użytkownika
FIGO8
Principiante
Posty: 22
Rejestracja: 12 gru 2012, 19:39
Bike: Aprilia Pegaso 650 Garda
Kontakt:

Re: chyba padła uszczelka pod głowicą.

Post autor: FIGO8 » 27 paź 2016, 20:36

skoro kupujesz specyfik, który ma utworzyć warstwę ochronną w silniki i go nasmarować to jakie mają być rezultaty ;)

rzezucha86
Consigliere
Posty: 215
Rejestracja: 05 sie 2012, 19:12
Bike: Aprilia ETV 1000 Caponord
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: chyba padła uszczelka pod głowicą.

Post autor: rzezucha86 » 28 paź 2016, 14:38

FIGO8 pisze:skoro kupujesz specyfik, który ma utworzyć warstwę ochronną w silniki i go nasmarować to jakie mają być rezultaty ;)
Ja do smarowania silnika akurat używam oleju silnikowego :D Każdy leje to na co ma ochotę, nie wiem jaką warstwę ochronną może utworzyć środek za 20pln. Wiem natomiast, że aby tak nagle wyciszyć silnik to olej musi zrobić się gestszy.


Tak z ciekawości możesz podać nazwę tego płynu?

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Pegaso”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości