Wiosenny serwis i problem ze sprzęgłem

Tuono 1000R i Tuono Factory
kinioSV
Autista
Posty: 35
Rejestracja: 03 lut 2014, 01:03
Bike: Tuono1000R '06
Kontakt:

Wiosenny serwis i problem ze sprzęgłem

Post autor: kinioSV » 21 mar 2015, 20:17

W dniu dzisiejszym z racji pogody i braku przeglądu :/ postawiłem pozmieniać płyny w Tuono.

Pierwszy poszedł olej:
- płukanka liqui moly
- olej Silkolene, dzięki @ Kędzior
- nowy filtr

i tu pierwsze zdziwienie po nalaniu ok 3l, olej był pod korek - w SV nigdy tak nie miałem. Zakręciłem rozrusznikiem kilka razy i zgodnie z oczekiwaniami weszło jeszcze lekko ponad 0,5 litra. Po jeździe jeszcze skontroluję i ewentualnie uzupełnię. Rozumiem, że ten typ tak ma?

Płyn chłodniczy i hamulcowy wymieniany równo rok temu więc na razie odpuszczam.
Niestety zapomniałem kupić płyn do sprzęgła ale chciałem chociaż spróbować ruszyć odpowietrznikiem i tu zaczęły się schody. Nie jestem w stanie odkręcić odpowietrznika od sprzęgła, zacięty na amen.
Macie jakieś pomysły jak go ruszyć, boje się go urwać - dopiero narobię problemów??

Siedziałem nad tym odpowietrznikiem z 0,5h i nic nie wymyśliłem. Ręce opadają.

Swoją drogą jaki płyn do sprzęgła polecacie - Tuono1000R '06?
Jest: TUONO1000R and YZF250
Było: SV650S K6
Będzie w dalekiej przyszłości: Hayabusa

Awatar użytkownika
incognito
Vinkiel Capo
Posty: 309
Rejestracja: 31 sty 2012, 11:52
Bike: Tuono Factory '08
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Wiosenny serwis i problem ze sprzęgłem

Post autor: incognito » 21 mar 2015, 20:44

ja na jesieni ukręciłem śrubkę odpowietrzającą od sprzęgła - w takim wypadku pozostaje wymienić całą śrubę mocującą przewód wraz z tą odpowietrzającą. Nie ma problemu z dostaniem zamiennika chociażby w Larssonie.

kinioSV
Autista
Posty: 35
Rejestracja: 03 lut 2014, 01:03
Bike: Tuono1000R '06
Kontakt:

Re: Wiosenny serwis i problem ze sprzęgłem

Post autor: kinioSV » 21 mar 2015, 20:57

no toś mnie chłopie pocieszył, z drugiej strony widzę, że nie jestem sam :/
Co do płyny to doczytałem że DOT5.1 NIE na bazie silikonu, a jakiś producent czy to już bez różnicy?
Nie jestem wyedukowany w tym zakresie: czy do motocykli jest inny płyn czy ten samo co do aut?
Jest: TUONO1000R and YZF250
Było: SV650S K6
Będzie w dalekiej przyszłości: Hayabusa

Awatar użytkownika
Kędzior
Consigliere
Posty: 271
Rejestracja: 10 kwie 2011, 07:35
Bike: Multistrada S
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wiosenny serwis i problem ze sprzęgłem

Post autor: Kędzior » 22 mar 2015, 13:45

Spuściłeś stary olej zarówno ze spustu miski jak i z samego silnika?

Co do sprzęgła to wlej to co zaleca producent czyli DOT4 - najbezpieczniej. A DOT4 to DOT4, nie ważne czy do motocykli czy do samochodów, możesz kupić Motula, Agipa, Castrola, TRW - obojętne.

Odpowietrznik - podgrzej np. opalarką, powinno pomóc. Ostatnio tak uwolniłem zapieczone odpowietrzniki w zaciskach.

P.S oleju wchodzi 3,7 l, z filtrem 3,9 l. Sposób sprawdzania poziomu różni się od motocykli, które mają mokrą miskę olejową - w Tuono jest smarowanie z suchą miską.
Zajrzyj do serwisówki. Sprawdzenie poziomu oleju wykonuje się po przejechaniu 15 km, zaraz po zgaszeniu silnika, motocykl w pionie na równym podłożu. Wtedy pomiar jest wiarygodny.
V2 to stan umysłu ;)

kinioSV
Autista
Posty: 35
Rejestracja: 03 lut 2014, 01:03
Bike: Tuono1000R '06
Kontakt:

Re: Wiosenny serwis i problem ze sprzęgłem

Post autor: kinioSV » 24 mar 2015, 10:30

Olej zlany z miski, silnika i z filtra oleju. Zeszło grubo ponad 3,5 litra do baniaka i całkiem sporo na podłogę w garażu :/

Co do sprzęgła argument do mnie dotarł z tym DOT4 a już miałem szukać DOT5.1. Kiedyś w moje ręce wpadła jakieś info z aprilii że nie zalecają 5.1 ale chodziło raczej o hamulce.

Z odpowietrznikiem powalczę na spokojnie - użyję płynu i opalarki oraz dobrego klucza może się uda - w weekend będę miał trochę czasu, chodziarz nie wiem bo z serwisu wraca moja YZF :D

Co do ilości oleju to znam te zakresy. U mnie w manualu jest info, żeby zalać 3,5l skontrolować i dopiero uzupełnić co też uczynię. Metoda sprawdzenia oleju w Rotaxie też już nie jest mi obca - dzięki.

Co do samego sprzęgła - nie ciągnie, pracuje prawidłowo ale wrzucenie jedynki przyprawia mnie o ból serca, nie wspomnę o sławetnym luzie. Dopiero zmieniłem olej, niestety z Motula i jeszcze nie wyprowadzałem apki z garażu. Mam nadzieję, że na nowym oleju po krótkiej jeździe się jeszcze trochę ułoży.
Jest: TUONO1000R and YZF250
Było: SV650S K6
Będzie w dalekiej przyszłości: Hayabusa

Awatar użytkownika
Kędzior
Consigliere
Posty: 271
Rejestracja: 10 kwie 2011, 07:35
Bike: Multistrada S
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wiosenny serwis i problem ze sprzęgłem

Post autor: Kędzior » 24 mar 2015, 15:25

No to wszystko jasne. Trzymam kciuki, będzie dobrze ;)

Co do płynu - tutaj na forum też w kilku wątkach przewijała się ta sugestia. Ja nigdy nie miałem z niczym problemów, ale lałem tylko to co jest przewidziane.
Może nie zawsze zalecenia producentów są trafne, ale przynajmniej w przypadku Aprili, moim zdaniem, spisują się najlepiej.
V2 to stan umysłu ;)

kinioSV
Autista
Posty: 35
Rejestracja: 03 lut 2014, 01:03
Bike: Tuono1000R '06
Kontakt:

Re: Wiosenny serwis i problem ze sprzęgłem

Post autor: kinioSV » 31 mar 2015, 13:32

Kurde......

Odpowietrznik odkręcony bez problemu, płyn zmieniony. Coś mnie podkusił, żeby jeszcze raz ruszyć odpowietrznikiem i ukręciłem go przy dokręcaniu. Odpowietrznik był tak miękki, że ukręcił się bez przyłożenia większej siły.

@incognito masz może jakieś namiary na tą śrubę. Na razie tego nie ruszam, ale w przyszłym roku będę musiał wymienić :/
Jest: TUONO1000R and YZF250
Było: SV650S K6
Będzie w dalekiej przyszłości: Hayabusa

Awatar użytkownika
incognito
Vinkiel Capo
Posty: 309
Rejestracja: 31 sty 2012, 11:52
Bike: Tuono Factory '08
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Wiosenny serwis i problem ze sprzęgłem

Post autor: incognito » 31 mar 2015, 15:01

nie pamiętam dokładnie jakie wymiary ma ta śruba i gwint, bo kupując miałem starą na wzór, ale w Larssonie była to chyba któraś z tych opcji:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NDEyMDEwOA==" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NDEyMDExMQ==" onclick="window.open(this.href);return false;
lub
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NDEyMDE3NA==" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NDEyMDE3Nw==" onclick="window.open(this.href);return false;

pamiętaj, ze do tego musisz kupić dwie miedziane podkładki - pod i nad przewód

jak wrócę do domu to sprawdzę, bo może mam jeszcze torebkę z numerem części po tej śrubce - czasami zostawiam takie rzeczy :)

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1982
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wiosenny serwis i problem ze sprzęgłem

Post autor: Whiplash » 31 mar 2015, 15:32

napewno jest M10x1

Awatar użytkownika
incognito
Vinkiel Capo
Posty: 309
Rejestracja: 31 sty 2012, 11:52
Bike: Tuono Factory '08
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Wiosenny serwis i problem ze sprzęgłem

Post autor: incognito » 31 mar 2015, 20:04

Whiplash pisze:napewno jest M10x1
Potwierdzam. Dokładnie to z Larssona
Obrazek

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Tuono”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości