RSV4 2017/2018 kilka pytań - opinie

O RSV4 i RSV4 Factory
przemasban
Picciotto
Posty: 4
Rejestracja: 15 sie 2018, 16:01
Bike: R1
Kontakt:

RSV4 2017/2018 kilka pytań - opinie

Post autor: przemasban » 18 sie 2018, 21:56

Witam serdecznie forumowiczów!

Ostatnimi czasy bardzo zacząłem interesować się ostatnią generacją RSV4. Mam do kolegów forumowiczów kilka pytań:
- jak wygląda kwestia niezawodności - jest lepiej?
- ogólnie motocykl jest zbudowany z przyzwoitych materiałów, spasowanie ok, jakieś niedoróbki?
- czy to prawda ze motocykl na podstawie informacji z ecu sam zaleca interwały przeglądowe?
- jak wygląda sprawa serwisu, zrobię cos tam sam tj. głównie mam na myśli serwis olejowy, wymiana/czyszczenie filtra powietrza, wymiana płynu hamulcowego, czy tylko aso i bez komputera nie podchodź?

Ogólnie bardzo ciężko jest spotkać kogoś na tym moto, podobno były choroby wieku dziecięcego, ale czy fabryka odrobiła lekcje. Będę wdzięczny za wszelkie informację nt RSV4.

Z góry serdeczne dzięki za pomoc.

irki
Picciotto
Posty: 1
Rejestracja: 31 gru 2017, 00:31
Bike: Tuono V4 2015
Kontakt:

Re: RSV4 2017/2018 kilka pytań - opinie

Post autor: irki » 19 sie 2018, 10:32

Szanowny Kolego choroby wieku dziecięcego to były w modelach 2009, 2010 i poprawiali je na gwarancji.
Co wg Ciebie psuło się w poprzedniej generacji? Miałem i mam kilka tych motocykli od ponad 4 lat i w żadnym nic nie naprawiałem.

To nie Honda że bierze olej czy Yamaha która ma problemy wieku dziecięcego a pewnie do takich motocykli porównujesz V4 Aprilii...
wszystko idzie zrobić samemu, klocki, filtry - dlaczego miało by być inaczej? trzeba mieć tylko narzedzia i trochę oleju w głowie. Śróbek jest o połowę więcej jak w Japoni bo i finezja wykonania jest na innym poziomie. Zdjęcie filtra powietrza tro nie podniesienie zbiornika paliwa, dodatkowo trzeba odkręcić kilka śróbek i ich nie pogubić.
Od kiedy płyn hamulcowy wymienia się przez komputer i jaka to marka motocykli w której występuje to zjawisko?...


Jaki jest twój obecny motocykl/czym jeździłeś ostatnio?

przemasban
Picciotto
Posty: 4
Rejestracja: 15 sie 2018, 16:01
Bike: R1
Kontakt:

Re: RSV4 2017/2018 kilka pytań - opinie

Post autor: przemasban » 19 sie 2018, 22:52

Witam,

Nie chciałem kolegi urazić. Całe życie jestem związany z Yamahą. Nigdy z tymi motocyklami nie miałem problemów. Każdy producent ma jakieś problemy i na tym zakończę ten wątek.

W instrukcji obsługi najnowszej rsv jest zapis:
Tabela obsługi okresowej dotyczy użytkowania na drodze. W przypadku użytkowania nowego motocykla RSV4 RR - RF na poziomie sportowym, np. na zawodach sportowych i na torze wyścigowym, w celu właściwego monitorowana rzeczywistego poziomu naprężeń elementów mechanicznych, interweniuje urządzenie elektroniczne, które zapisuje pracę silnika i pozwala przewidzieć konieczność przeglądu.
Jeśli lampka kontrolna alarmu (patrz obrazek) świeci stale przez 2 sekundy, co każde 120 sekund, należy zwrócić się do ASO Aprilia w celu przeprowadzenia specjalnego przeglądu zalecanego przez producenta.

Liczę, że więcej dowiem się od użytkowników niż z salonu - chociaż Aprilie spotkać na ulicy albo track day nie jest mi pisane. Fakt, że mniej jeżdżę ostatnio, ale mało tych moto widać.

Ciekawi mnie jeszcze opcja regulacji kąta główki ramy. Ktoś może coś eksperymentował? Ogólnie motocykl ma bogactwo ustawień, systemów bezpieczeństwa i nawet tempomat! Wyposażenie jest imponujące.

Lubię sam dbać i serwisować moto i zdaję sobie sprawę, że pewne czynności są czasochłonne.

Service manuala poszukam w wolnej chwili, ale wartościowe opinie użytkowników bardzo cenię.

Pozdrawiam serdecznie i przepraszam za długi wywód.

maciej1230
Principiante
Posty: 21
Rejestracja: 06 paź 2016, 12:12
Bike: rsv4 abs aprc factory
Kontakt:

Re: RSV4 2017/2018 kilka pytań - opinie

Post autor: maciej1230 » 11 paź 2018, 15:23

Modele ponizej 2016 wymagaly pilnowania i czestego serwisu regulacji zaworow -> 6000km
,od 2016 to sie zmienilo. Jezeli masz mozliwosc to przejedz sie moto przed zakupem
tylko wez poprawke ze fabrycznie moze miec nieprawidlowo ustawione zawieszenie dla Ciebie.

Ja mam 2013 RF juz 4 rok uprzednio po 2 japonczykach i jestem bardzo zadowolony.
Pilnuj serwisow i zuzycia tego co trzeba a bedzie dobrze(w sumie jak z kadym moto).

przemasban
Picciotto
Posty: 4
Rejestracja: 15 sie 2018, 16:01
Bike: R1
Kontakt:

Re: RSV4 2017/2018 kilka pytań - opinie

Post autor: przemasban » 21 sty 2019, 11:13

Witam,

Dawno nie zaglądałem, ale dziękuje za ostatnią odpowiedź. Z ciekawości tak dopytam o te zawory:
- czy jest to raczej kontrola czy też konieczna jest każdorazowo regulacja?
- jest możliwość zrobienia tego we własnym zakresie?
Z tego co zauważyłem jest tu jakiś kolega, który ma serwis i opanowane Aprilki. Pytanie tylko czy te koszty serwisu są do przeżycia. Bo motocykl jest naprawdę ciekawy. Z zawieszeniem z pewnością trzeba trochę czasu żeby się ze sprzętem dogadać i ustawić go pod siebie - tego jestem świadom.

Jeszcze jedno pytanie do kolegi Maciej1230 - jak oceniasz systemy wspomagające w RSV4 tj. ABS, kontrola trakcji? Chodzi mi o mapy, ABS, kontrole trakcji.

Pozdrawiam

maciej1230
Principiante
Posty: 21
Rejestracja: 06 paź 2016, 12:12
Bike: rsv4 abs aprc factory
Kontakt:

Re: RSV4 2017/2018 kilka pytań - opinie

Post autor: maciej1230 » 24 sty 2019, 13:30

jak wygląda kwestia niezawodności - jest lepiej?
To raczej kwestia serwisowania w tedy kiedy trzeba, ja rsv4 i z japonczykami nigdry nie mialem problemu,
jak tylko cos nie tak pracowalo odrazu serwis i bylo wiadomo,
np. w japonczykach zaczelo cos stukac, okazalo sie ze napinacz do wymiany, itd. , itp.

rsv4 do modelu 2017 wg. mojej wiedzy ma problem z bardzo gorocym startem, tzn jak jest mocno rozgrzane
i zgasnie to jest problem z odpaleniem poki sie nie schlodzi, naprawia to dodanie dodatkowego przewodu
od akumulatora do cewki rozrusznika , ktos zle policzyl przekroj przewodu dla wyzszych temp.

jak wszedzie zdarzaja sie duperele do poprawy
ogólnie motocykl jest zbudowany z przyzwoitych materiałów, spasowanie ok, jakieś niedoróbki?
Wg. mnie to nie, lepiej niż w japonczykach jezeli chodzi o owiewki bo w hondzie to mnie szlag strzelal jak cokolwiek
z czacha robilem, i troche kijowe te zaczepy od owiewek, trzeba bylo strasznie uwazac.
A o plastikowych kolkach nie wspomne, jak sie zapiekly albo wygiely....
W aprilli sa zupelnie inne.
czy to prawda ze motocykl na podstawie informacji z ecu sam zaleca interwały przeglądowe?
Tak, tylko nie pamietam od ktorego modelu, chyba 2018.
jak wygląda sprawa serwisu, zrobię cos tam sam tj. głównie mam na myśli serwis olejowy, wymiana/czyszczenie filtra powietrza, wymiana płynu hamulcowego, czy tylko aso i bez komputera nie podchodź?
Wszystkie te czynnosci spokojnie zrobisz sam. Bez przesady, wszystkie kody sa opisane.
W chwili obecnej jest juz soft ogolnie dostepny do sciagniecia, i z lapkiem lub kompem sam podejdziesz.
Zrobisz bardzo wiele sam jak bedziesz chcial. Obecnie już chyba nawet włącznie ze zmianą mapy na race.
jest możliwość zrobienia tego we własnym zakresie?
j.w.
Ogólnie bardzo ciężko jest spotkać kogoś na tym moto, podobno były choroby wieku dziecięcego, ale czy fabryka odrobiła lekcje. Będę wdzięczny za wszelkie informację nt RSV4.
Odrobiła zwłaszcza po 2015r. Ja w warszawie nie mam problemu spotkac rsv4.
Zwlaszcza w moim serwisie ;), gdzie czasem mozna spotkac sprzet aprilia z drugiej strony polski bo
tutaj nie poknoca zwlaszcza jak masz wersje RF.
Z tego co zauważyłem jest tu jakiś kolega, który ma serwis i opanowane Aprilki. Pytanie tylko czy te koszty serwisu są do przeżycia. Bo motocykl jest naprawdę ciekawy. Z zawieszeniem z pewnością trzeba trochę czasu żeby się ze sprzętem dogadać i ustawić go pod siebie - tego jestem świadom.
W warszawie moge polecic tylko ism-serwis jezeli chodzi o rsv4.
Koszty serwisu sa porownywalne z japonczykiem jezeli wszystko robisz na czas (tylko niestety czesci drozsze bo to wloszczyzna),
bo niektorzy uwazaja ze olej zmienia sie jak w samochodzie.....
Jeszcze jedno pytanie do kolegi Maciej1230 - jak oceniasz systemy wspomagające w RSV4 tj. ABS, kontrola trakcji? Chodzi mi o mapy, ABS, kontrole trakcji.
Zdecydowanie bardziej dojrzałe od konkurencji - do roku 2018, dalej sie nie wypowiadam bo nie jezdzilem niczym swiezszym
innej marki niz rsv4. Mniej przeszkadzaja w jezdzie. W R1 nie wyłączysz ABS przez co na slikach jest troche dupawo przy mocnym chamowaniu, nie wiem czy to juz rozwiązali, ale wiem ze byly problemy z modelami 2015/2016 zeby wylaczyc ten ABS. Natomiast dramatyczna poprawa i tak jest u wszystkich producentow po przejsciu na mapy race, czyli typowo torowe ktore znacznie znieczulaja te systemy (w rsv4 mozna wszystko wylaczyc z poziomu menu wyświetlacza chyba od 2012 roku - APRC) i mozna dzieki temu bardziej cisnac, ale wiadomo ze i tak na koncu to odpowiada kierowca, i trzeba pewne rzeczy robic z glowa.

przemasban
Picciotto
Posty: 4
Rejestracja: 15 sie 2018, 16:01
Bike: R1
Kontakt:

Re: RSV4 2017/2018 kilka pytań - opinie

Post autor: przemasban » 25 sty 2019, 13:26

Bardzo dziękuję za wyczerpujące informację. Myślę, że innym zainteresowanym również pomogą informacje od Was.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „RSV4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości