ATLANTIC 500.

osa27
Picciotto
Posty: 2
Rejestracja: 23 lis 2014, 01:19
Bike: AA500
Kontakt:

Re: ATLANTIC 500.

Post autor: osa27 » 14 gru 2014, 13:20

[quote="selmen"] Jak nie trzyma temp. to na 100% potrzebna zmiana termostatu. Na szczęście pasuje od chińskiego quada. Oryginał jest zbędny. Mam taki chiński w drugim silniku, robiłem trasy po 600 dziennie, góry i doliny, cały sezon na nim przejeździłem i jest ok. Oleju nie przybywa...tj benzyny w oleju.

Co to za model termostatu, gdzie i za ile go można kupić, jak go szukać???
Mam problem z termostatem i już raz wymieniłem na używany, ale nie mam pewności czy nie otwiera się zbyt wcześnie bo wskazówka niby wyżej, lecz nie na 3/4 tylko 1/3.

Awatar użytkownika
selmen
Giovane d’onore
Posty: 60
Rejestracja: 27 cze 2013, 21:40
Bike: AA 500 oraz Pegaso 650
Lokalizacja: Czerwony Bór
Kontakt:

Re: ATLANTIC 500.

Post autor: selmen » 14 gru 2014, 19:05

No widzisz, termostat jest w maszynie a nie pomyślałem, żeby spisać oznaczenia. Był zamawiany w firmie Wilmat bodajże. Postaram się mieć namiar na tę część za jakiś czas.
Znalazłem firmę, która sprzedaje części do tego cuda. Niestety nie w Polsce ale polską nakładkę na stronę mają.
http://www.pl.easyparts.nl/showdrawing/ ... inder.html
okazuje się, ze aprilia nie produkuje do tego modelu tłoków na szlify. Można kupić cały cylinder nominał z tłokiem jak pod adresem powyżej. Patrzymy na rysunku jaki numer części i klikamy na taki na liście po prawej. Wyświetla się dana częśc i cena. Za cylinder z tłokiem i wszystkimi potrzebnymi pierdołami wychodzi 1157,79 zł plus przesyłka. Za cały wał z korbowodem 1888,10 zł plus przesyłka. Biorąc pod uwagę, że to części nowe, jest to dobra alternatywa przy gruntownym remoncie silnika.
Non Omnis Moriar...

osa27
Picciotto
Posty: 2
Rejestracja: 23 lis 2014, 01:19
Bike: AA500
Kontakt:

Re: ATLANTIC 500.

Post autor: osa27 » 02 lut 2015, 23:54

Znalazłem i kupiłem termostat, należy go szukać pod hasłem- ATV XY250ST-9C AUTOMAT
Na allegro są od 28zł po 31zł
Bardzo dziękuję za pomoc selmen ;)

Awatar użytkownika
selmen
Giovane d’onore
Posty: 60
Rejestracja: 27 cze 2013, 21:40
Bike: AA 500 oraz Pegaso 650
Lokalizacja: Czerwony Bór
Kontakt:

Re: ATLANTIC 500.

Post autor: selmen » 21 lut 2015, 19:17

Kuźwa sory za brak szczegółów, nie mogłem znaleźć oryginalnego termostatu w tym swoim bajzlu żeby porównać. Dziś znalazłem robiąc porządki. Jak ten co kupiłeś jest git to spoko. Ja gwoli uszczegółowienia zamieszczam następujące porównanie:
Termostat oryginalny Atlantic i od chińskiego kłada:
Obrazek
Obrazek
Od Apki jest ten dłuższy dwustopniowy.
Wymiary bardzo zbliżone:
Obrazek
Obrazek
Srednica rdzenia- Chinol: 26,4 mm; Atlantic: 25,9 mm
Srednica gumy- Chinol: 32 mm; Atlantic: 32 mm.
Ja mam taki i jeżdżę bez problemu, trzyma temp w normie, temp wyższa niż na oryginale, na którym posadziłem cylinder, korbę i tłok.
Egzemplarz do niniejszego porównania kupiłem tutaj (jest na Allegro):
Obrazek
Cena nie porównywalnie mniejsza niż oryginału. :P
Non Omnis Moriar...

Awatar użytkownika
selmen
Giovane d’onore
Posty: 60
Rejestracja: 27 cze 2013, 21:40
Bike: AA 500 oraz Pegaso 650
Lokalizacja: Czerwony Bór
Kontakt:

Re: ATLANTIC 500.

Post autor: selmen » 22 lut 2015, 10:01

Sprecyzuję bo pojawiło się parę pytań:
Pisałem o tym wcześniej. Walnięty termostat to częste zjawisko w tych silnikach. Chłodzenie działa więc na pełnym obiegu i jazda szczególnie w niższych temperaturach odbywa się na silniku rogrzanym minimalnie. Niedogrzany silnik pracuje cały czas na ssaniu (jest automatyczne), co powoduje oprócz zwiększonego zużycia paliwa przedostanie się paliwa do oleju silnikowego. Nie wiem jak to możliwe ale tak jest- doświadczyłem tego kilkakrotnie. Winą należy obarczyć najprawdopodobniej uszczelnienie wtrysku- bo wtrysk zamontowany na smar grafitowy nie puszcza benzyny w obieg nieco dłużej niż zamontowany bez tego uszczelnienia. A więc stan oleju (mieszanki olejowo-benzynowej) robi się "pod korek" a moc gwałtownie spada. Jakie jest wtedy smarowanie nie trzeba chyba wyjaśniać. Temperatura rośnie na maks i zaczyna gotować płyn. Miałem tak kilka razy i zamiast wymienić termostat, uszczelniałem wtryskiwacz smarem. Efekt był u mnie następujący:
Obrazek
W zakupionym drugim silniku termostat został założony jak wyżej od chińskiego quada. Przejeździłem cały ubiegły sezon i stan oleju nie podniósł się. Zużycie paliwa spadło o około 1,5 litra na setkę a temperatura widoczna na wskaźniku stoi na rogrzanym silniku w granicach normy. Płynu nie gotuje ani nic się nie dzieje. Wyższa niż w oryginale znaczy więc w normie. Bo oryginał właściwej temperatury nigdy nie trzymał.
Non Omnis Moriar...

WueSaKa
Picciotto
Posty: 1
Rejestracja: 04 maja 2014, 20:20
Bike: Atlantic
Kontakt:

Re: ATLANTIC 500.

Post autor: WueSaKa » 21 mar 2015, 21:49

Witam . To i ja dorzucę do tematu ; Postanowiłem zmienić olej w mej maszynie i :shock: mało mi gały nie wyjechały jak spuszczałem olej . Normalnie to ok 1,5 l powinno być a u mnie koryto miało ze 3 litry i przelało . Razem było ze 4 -może 5 litrów . Smrodek sama bena i jak woda . Napieprzyło mi paliwa do oleju . Wniosek jak bym dalej jezdził to pewnie by mi tłok urwało w nie długim czasie :cry: Patrzę na zużycie paliwa licznikowe a tam pokazuje mi 14 km na 1 l paliwa O :shock: znowu mi gały nie wyjechały z orbit toż to ze 7l/100km .Prawiej jak w ruskim czołgu :shock: Co wy na to? PS Ten termostat od ATV nie nadaje się do Apki z prostej przyczyny ; do apki musi być 2 stopniowy a ATV jest 1 sttopniowy Możliwe jest przegrzanie silnika bo nie zamyka małego obiegu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ze coś pasuje to nie znaczy że działe poprawnie Jak już montujecie te termostaty to trzeba ograniczyć mały obieg aby nie ciągło po otwarciu dużego :?
Koledzy jakie macie zużycie paliwa? I jaka temperature silnika podczas nagrzania ? Ja miałem po 10 km jazdy -ledwo wskazówka drgneła :shock: . Niestety jak jezdziłem jesienią to było kilka C , a nasze aprilki to raczej do AFRYKI są uszykowane :lol: Czy komuś skazówka poszła na kreskę od 3/4 skali? Wydaje mi się że tam powinna być nie?

Awatar użytkownika
selmen
Giovane d’onore
Posty: 60
Rejestracja: 27 cze 2013, 21:40
Bike: AA 500 oraz Pegaso 650
Lokalizacja: Czerwony Bór
Kontakt:

Re: ATLANTIC 500.

Post autor: selmen » 26 kwie 2015, 18:28

Tak, chiński jest jednostopniowy ale zapewniam Cię że silnik się nie przegrzewa ani nie wyziębia. Zacząłem drugi sezon na czymś takim. Oleju nie przybywa.
Non Omnis Moriar...

dykus17
Picciotto
Posty: 1
Rejestracja: 11 sie 2015, 13:51
Bike: Atlantic 500
Kontakt:

Re: ATLANTIC 500.

Post autor: dykus17 » 01 wrz 2015, 15:26

Witam, gdzie najlepiej rozpiąć wąż w celu spuszczenia płyn chłodniczego ? czy muszę rozbierać jakieś plastiki by dostać się do termostatu ? ze schematu wynika że jest on po prawej stronie niedaleko wydechu. Proszę o potwierdzenie czy mam rację. Nie mam serwisówki, czy 2 litry płynu chłodniczego wystarczy ?

Mann500
Picciotto
Posty: 4
Rejestracja: 05 wrz 2015, 09:19
Bike: AA500
Kontakt:

Re: ATLANTIC 500.

Post autor: Mann500 » 16 wrz 2015, 21:13

Stworzyłem małą stronkę na temat AA500
http://apriliaatlantic.wix.com/aa500" onclick="window.open(this.href);return false;
Pod linkiem Wideo masz film, na którym widać jaki jest dostęp do termostatu.
Osobiście wymianę zrobiłem następująco:
1. odkręcić prawy uchwyt pasażera
2. zdjąć osłonę prawą przy stopce pasażera
3. odkręcić stopkę pasażera
4. zdjąć prawy panel plastikowy tylny
5. odkręcić pokrywę górną za filtrem powietrza i zdemontować odejmę wlotu powietrza przy gardzieli
6. zdemontować cały airbox (dzięki temu masz dostęp do odpowietrznika układu chłodzenia, który znajduje się obok wtrysku i jednocześnie lepszy dostęp do trzeciego wkrętu mocującego przykrywkę termostatu)
7. odkręcić obejmę dolnego węża przy pompie i spuścić płyn chłodnicy
8. okręcić obejmę węża na pokrywce termostatu.
7. odkręcić pokrywę termostatu
8. wymienić termostat. Zamiast termostatu od ATV lepszym wyborem jest droższy termostatu Hondy NSR 125. Chiński ma temperaturę otwarcia 60 st.C, japoński 82 st.C. (zamiast 30zł zapłacisz 70zł)
9. zakręcić pokrywę, zamontować węże
10. Odkręcić przednią osłonę nad lampą aby dostać się do wlewu płynu chłodniczego.
11. napełnić obwód o. 1,5 litra płynu
12. uruchomić silnik i odpowietrzyć układ śrubą obok wtrysku
13. uzupełnić płyn (łącznie wchodzi ok. 1,8 litra)
14. Pozakładać plastiki.
Po wymianie wskazówka temperatury powinna ruszyć już po kilkuset metrach. Ostatecznie powinna zatrzymać się trochę powyżej pierwszej grubej kreski, ale przed tą cieniutką (masz to na filmie)

TadeuszB
Giovane d’onore
Posty: 52
Rejestracja: 14 wrz 2015, 06:31
Bike: dodge ram 1500
Kontakt:

Re: ATLANTIC 500.

Post autor: TadeuszB » 21 wrz 2015, 20:55

Mann jeżdzisz na tym ? jest malinowo ?

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Atlantic”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość