650 i.e. - Regulacja CO - nie działa

Co się tyczy elektryki motocyklowej

Moderator: fox2plus

Awatar użytkownika
pegaso
Capo di capi re
Posty: 533
Rejestracja: 13 gru 2009, 21:42
Bike: Aprilia Caponord
Lokalizacja: Lubaczów/Rzeszów
Kontakt:

Re: 650 i.e. - Regulacja CO - nie działa

Post autor: pegaso » 09 gru 2010, 09:53

Wtryskiwacze też zmienialiśmy z mojego do niego i nic.Ja nie spotkałem się z takimi problemami w pegaso,dziwna sprawa,jest tam jakaś pierdoła tylko jaka,komputer albo daje wartości zastępcze albo wogóle czegoś nie czyta,ale błędów nie pokazuje i jeździ normalnie!

rzezucha86
Consigliere
Posty: 217
Rejestracja: 05 sie 2012, 19:12
Bike: Aprilia ETV 1000 Caponord
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 650 i.e. - Regulacja CO - nie działa

Post autor: rzezucha86 » 09 maja 2013, 18:52

Witam,

mam ten sam problem, byłem dzisiaj na badaniu technicznym i poprosiłem o sprawdzenie poziomu CO(silnik dobrze rozgrzany, zrobiłem z 10km). Wynik był 0.02% a na forum wyczytałem że optymalnie na niskich obrotach powinno być 2%. Zabrałem się więc do regulacji ale pomimo kręcenia potencjometrem kompletnie nic się nie zmieniało :-/ (badanie przeprowadzone na obu rurach wydechowych) Komputer bez problemu można wprowadzić w tryb serwisowy nie pokazuje błędów a motor generalnie jeździ OK,czasami delikatnie szarpie na wolnych i potrafi strzelić w wydech przy schodzeniu z obrotów. Może kolega Baston doszedł co było przyczyną u niego?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 maja 2013, 09:32 przez rzezucha86, łącznie zmieniany 1 raz.

chdx
Appassionato
Posty: 12
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:50
Bike: Aprilia Pegaso 650, 99 i Trail
Lokalizacja: Gliwice / Kopenhaga
Kontakt:

Re: 650 i.e. - Regulacja CO - nie działa

Post autor: chdx » 09 maja 2013, 20:12

Cześć!
a czy którys z użytkowników posiada Aprilie Pegaso Trail? ewentulanie strade albo factory. Ponieważ kombinuje ze zmianą CO, ale nie wiem ile było ustawione fabrycznie. Na zagranicznym forum wyczytałem, że od -6 do -16. Gdzieś w tej okolicy. Ponieważ cholernie strzela mi z wydechu na wolnych i do tego po odpuszczaniu gazu to już grubo strzela. Obroty wyregulowałem, ustawiłem CO na -20 i dalej to samo. Będę na razie próbował po zmieniać i pojeżdżę, ale może jest ktoś kto by mógł sprawdzić. Za nim się wybiorę do serwisu, gdzie zawołają odemnie 160 złotych za 30 minut, to wolę sprawdzić. Obecnie mieszkam w Danii, dlatego takie ceny.

http://www.apriliaforum.com/forums/show ... e-CO-value" onclick="window.open(this.href);return false;

chyba, że jest inna przyczyna strzałów.

Rysiekuk
Picciotto
Posty: 9
Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:54
Bike: Aprilia Pegaso 650 IE
Lokalizacja: Newcastle Upon Tyne
Kontakt:

Re: 650 i.e. - Regulacja CO - nie działa

Post autor: Rysiekuk » 10 maja 2013, 23:06

A 0.02 to nie przypadkiem 2% ?


Cytat z manuala

Fuel vapours are noxious for your health.
Before proceeding, make sure that the room in which
you are working is properly ventilated.
Do not inhale fuel vapours.
Avoid any contact of the fuel with the skin.
Do not smoke and do not use naked flames.
Do not dispose of fuel in the environment.
Unscrew and remove the two screws (6).
Remove the protection element (7).
Plug driving torque (exhaust pipe): 25 Nm (2.5 kgm).
Unscrew and remove the cap (8) on exhaust pipe.
NOTE Upon reassembly, apply LOCTITE® 8150 to the
cap (8).
Connect the exhaust gas tester pipes (8):
– the rigid pipe to the appropriate intake on the exhaust
pipe;
– connect the other pipe to the exhaust gas tester (5).
Short-circuit the two contacts of the central unit electric
connector (3) (see figure) for twelve seconds, in order
to activate the "workshop mode".
NOTE Idling speed tolerance range 1350+/-100 rpm.
Set the idling speed at the maximum value allowed:
– 1450 rpm (diagnostic warning light blinking).
Use the trimmer (9) of the central unit to check on the
Release 00/2002-02
analyzer (5) that the CO values correspond to those indicated.
NOTE CO values for the idling speed adjustment = 1%
(tolerance: +1%,-0.5%) at 1350±1 rpm.
Let the engine reach a temperature included between
70 °C and 80 °C (158 °F – 176 °F)
Check the idling speed.
If necessary, proceed as follows:
Adjust the CO value using the trimmer (9) on the central
unit.
Short-circuit the two contacts of the central unit electric
connector (3) (see figure) for twelve seconds, in order
to exit from the "workshop mode".
The diagnostic warning light (4) positioned on the dashboard
will blink for five seconds, confirming in this way
that the "workshop mode" has been successfully abandoned

rzezucha86
Consigliere
Posty: 217
Rejestracja: 05 sie 2012, 19:12
Bike: Aprilia ETV 1000 Caponord
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 650 i.e. - Regulacja CO - nie działa

Post autor: rzezucha86 » 11 maja 2013, 09:31

Cześć,

w moim poprzednim poście zabrakło % przy 0.02 bo analizator spalin pokazuje wartość w procentach więc miałem 0.02%. Z tekstu który wkleiłeś wynika, że trzeba najpierw wejść w tryb warsztatowy i dopiero mierzyć i ustawiać poziom CO i to nie w rurze wydechowej.
Postaram się podjechać jeszcze na analizator i sprawdzić wg serwisówski i może się uda.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pegaso
Capo di capi re
Posty: 533
Rejestracja: 13 gru 2009, 21:42
Bike: Aprilia Caponord
Lokalizacja: Lubaczów/Rzeszów
Kontakt:

Re: 650 i.e. - Regulacja CO - nie działa

Post autor: pegaso » 11 maja 2013, 19:54

CO masz ustawić na 2 % masz mierzyć w kolektorach wydechowych na wolnych obrotach na wyższych od 2000 w górę ma być takie jak masz czyli około 0%, kręcisz śrubą na komputerze musi się dać regulować.

rzezucha86
Consigliere
Posty: 217
Rejestracja: 05 sie 2012, 19:12
Bike: Aprilia ETV 1000 Caponord
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 650 i.e. - Regulacja CO - nie działa

Post autor: rzezucha86 » 11 maja 2013, 20:14

Tak jak pisałem w 1 poście, przy mierzeniu w rurze wydechowej analizator pokazywał cały czas 0.02% niezależnie od tego o ile przekręciłem śrubą na komputerze. Pegaso czy żeby to zrobić najpierw muszę wejść w tryb serwisowy, odpalić motor i dopiero regulować?

Pytanie jeszcze jakie mogą być skutki tak ustawionej mieszanki jak mam teraz? Na ostatnim wyjeździe zrobiłem w 2 osoby 400km i wyszło mi spalanie 4.64l/100km wiem że regulowaliście CO na 2% właśnie aby spalanie spadło.

Awatar użytkownika
pegaso
Capo di capi re
Posty: 533
Rejestracja: 13 gru 2009, 21:42
Bike: Aprilia Caponord
Lokalizacja: Lubaczów/Rzeszów
Kontakt:

Re: 650 i.e. - Regulacja CO - nie działa

Post autor: pegaso » 12 maja 2013, 11:47

To zrób tak, mierz w tłumiku, ale zatkaj jakimś kołkiem drugi tłumik.
Spalanie dobre masz, ale trzeba to ustawić i tyle bo zbyt uboga mieszanka doprowadzi do wypalenia zaworów.
Nic nie musisz wchodzić w tryb serwisowy odpalasz mierzysz i kręcisz śrubą.

rzezucha86
Consigliere
Posty: 217
Rejestracja: 05 sie 2012, 19:12
Bike: Aprilia ETV 1000 Caponord
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 650 i.e. - Regulacja CO - nie działa

Post autor: rzezucha86 » 12 maja 2013, 12:10

Dzięki za podpowiedź, postaram się podjechać w tygodniu na analizator i mierzyć wg Twoich rad.

Teraz to już tylko z ciekawości, doszliście z Bastonem co u niego było nie tak że nie dało się wyregulować składu?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pegaso
Capo di capi re
Posty: 533
Rejestracja: 13 gru 2009, 21:42
Bike: Aprilia Caponord
Lokalizacja: Lubaczów/Rzeszów
Kontakt:

Re: 650 i.e. - Regulacja CO - nie działa

Post autor: pegaso » 12 maja 2013, 15:08

Rozebrał silnik i go zrobił, uszczelka pod głowicę docieranie zaworów itd., i instalacje też robił bo miał namieszane z alarmem czy czymś podobnym i tam tkwił szczegół przez który nie można było regulować składu mieszanki.

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość