Regulacja zaworów.

Tematyka ogólna, odbiegająca od pozostałych forum w dziale warsztat.

Moderator: fox2plus

rzezucha86
Consigliere
Posty: 215
Rejestracja: 05 sie 2012, 19:12
Bike: Aprilia ETV 1000 Caponord
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów.

Post autor: rzezucha86 » 28 maja 2013, 00:18

Umówiłem się w warsztacie na sprawdzanie luzów zaworowych i ewentualną regulację, tak jak chciałem będę robił to sam pod nadzorem mechanika. Chciałbym się tylko upewnić czy luzy zaworowe są takie same jak w BMW i jakiej grubości powinny być nowe płytki ? Wiem że 30mm średnica i podobno pasują od Kia Ceed.

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1985
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów.

Post autor: Whiplash » 28 maja 2013, 07:11

srednica nie wiem, ale grubosc napewno taka jak Ci wyjdzie z pomiarow czyli luz zmiezony + grubosc starej plytki-luz jaki powinien byc= grubosc nowej plytki :lol:

Awatar użytkownika
pegaso
Capo di capi re
Posty: 533
Rejestracja: 13 gru 2009, 21:42
Bike: Aprilia Caponord
Lokalizacja: Lubaczów/Rzeszów
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów.

Post autor: pegaso » 28 maja 2013, 07:32

Dodatkowy zawór regulujesz ręczni luz od 0,07 do 0,10
Wydechowe od 0,17 do 0,23
Ssąc od 0,12 do 0,17

rzezucha86
Consigliere
Posty: 215
Rejestracja: 05 sie 2012, 19:12
Bike: Aprilia ETV 1000 Caponord
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów.

Post autor: rzezucha86 » 28 maja 2013, 13:50

Whiplash chodziło mi raczej o oryginalne grubości płytek ale i tak dzięki za odpowiedź :-D
30mm strasznie ciężko dostać a jak będe musiał zamówić to trochę to potrwa więc wolałbym się przygotować wcześniej.

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1985
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów.

Post autor: Whiplash » 28 maja 2013, 15:19

rzezucha86 pisze:Whiplash chodziło mi raczej o oryginalne grubości płytek ale i tak dzięki za odpowiedź :-D
30mm strasznie ciężko dostać a jak będe musiał zamówić to trochę to potrwa więc wolałbym się przygotować wcześniej.
30mm w kazdym warsztacie zajmujacym sie obrubka glowic ci na magnesowce szlifna :)

rzezucha86
Consigliere
Posty: 215
Rejestracja: 05 sie 2012, 19:12
Bike: Aprilia ETV 1000 Caponord
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów.

Post autor: rzezucha86 » 15 cze 2013, 20:04

I po sprawie. Nie było to takie trudne :-)

BigSingleCylinder
Consigliere
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2016, 18:15
Bike: Volvo i już Pegaso 650 MKI
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów.

Post autor: BigSingleCylinder » 02 sty 2017, 19:48

Odgrzewam kotleta. Niech mnie niech ktoś upewni czy do sprawdzenia luzu i regulacji tłok ma być w TDC a góra na znakach? Wtedy wzniosy wałka ssącego "patrzą" się do tyłu a wydechowego do przodu? Nie ustawia się tego w ten sposób,że wznios ma być naprzeciwko płytki/szklanki? Pacjent to Pegaso z 1992/1993r.
EDIT: Znalazłem serwisówkę. Ma być TDC a znaki na kołach na zewnątrz.

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Zagadnienia ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość