jak wyminić

rafał
Picciotto
Posty: 6
Rejestracja: 21 cze 2010, 09:58
Bike: aprilia leonardo 125
Kontakt:

jak wyminić

Post autor: rafał » 22 cze 2010, 09:25

witam nie dawno zakupiłem leona 125 i chciałem wymienić w nim filtr olej,olej w silniku , i w przekładni tylko nie wiem jak to zrobić a nie będę jeździł do mechanika żeby to zrobił bo weźmie więcej za tą robotę niż ona jest warta kto pomoże :) pozdro

Awatar użytkownika
Luca
Don Administratore
Posty: 417
Rejestracja: 03 gru 2009, 12:05
Bike: Tuono 1000 R , CBRF600S
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

Re: jak wyminić

Post autor: Luca » 23 cze 2010, 20:06

Ze spuszczeniem oleju z silnika nie będziesz miał problemu lecz gorzej z wymianą filtra olejowego (wkład) dostęp jest do dupy, przygotuj sobie imbus łamany chyba 5 albo 6 mm (alen key). Wkład jest pod dekielkiem koło kolektora wydechowego. Miłej zabawy - jak będą zapieczone śruby to będzie ubaw, potem wymień oring pod dekielkiem filtra bo lubi czasem puszczać. Co do kosztów w serwisie to całe 40 dychy. Potem ocenisz czy to dużo ;)/

rafał
Picciotto
Posty: 6
Rejestracja: 21 cze 2010, 09:58
Bike: aprilia leonardo 125
Kontakt:

Re: jak wyminić

Post autor: rafał » 24 cze 2010, 09:23

ok dzięki za info :) może nie będzie tak źle jak pisałeś a mam pytanie oring dostanie się przy zakupie filtra oleju czy trzeba go osobno zakupić ;)

marcinkrakow
Autista
Posty: 39
Rejestracja: 01 mar 2010, 21:51
Bike: scarabeo 125 VW t3westfalia
Lokalizacja: kraków wola justowska
Kontakt:

Re: jak wyminić

Post autor: marcinkrakow » 24 cze 2010, 17:20

oring trzeba dokupic osobno jak bedziesz spuszczał olej to uwazaj na mosiezna podkładke lubi sie przykleic i spasc wtedy kiedy akurat odwrócisz głowe ;) wylejesz ja ze starym olejem a bez niej lubi cieknac...
uwazaj tez przy dokrecaniu nie za słabo , ale i nie za mocno blok jest aluminiowy i łatwo przekrecic gwint
olej wylewaj raczej ciepły, jak masz taka mozliwosc mniej syfu zostanie na powitanie nowego
i... co rzadko kto pamieta sprawdz napinacz/ płyn w napinaczu nazwy nie pamietam jest w standartowej serwisówce na stronie apki
z podstaw to juz wszystko a jakbys chciał cos głebiej grzebac to moge podesłac servisówke tylko na konto w tlenie(duuuuzy rozmiar i mało która poczta to łyka)
servis transport czesci skutery i vw diesle marcinnaprawski@tlen.pl

rafał
Picciotto
Posty: 6
Rejestracja: 21 cze 2010, 09:58
Bike: aprilia leonardo 125
Kontakt:

Re: jak wymienić

Post autor: rafał » 24 cze 2010, 18:30

aha a ta mosiężna podkładka jest przy tych 2 śrubach co się odkręca żeby spuścić olej tak ??? żeby potem jaj nie miał :D jak byś mógł to wyślij mi serwisówke apki jak byś mógł a mam jeszcze pytanko ten płyn w napinaczu gdzie on się znajduje ;) a i dzięki za pomoc ;)

rafał
Picciotto
Posty: 6
Rejestracja: 21 cze 2010, 09:58
Bike: aprilia leonardo 125
Kontakt:

Re: jak wyminić

Post autor: rafał » 24 cze 2010, 18:38

jak byś mi jeszcze mógł powiedzieć jaki był by najlepszy olej do apki myślałem nad agip 10W/40 nie wiem czy dobry będzie :?

andrzej
Giovane d’onore
Posty: 61
Rejestracja: 13 sty 2010, 17:50
Bike: scarabeo 125
Kontakt:

Re: jak wyminić

Post autor: andrzej » 16 gru 2010, 13:54

witam cie marcin dawno nie bylo okazji pogadac. czy moglbys cos wiecej powiedziec o oleju w napinaczu, pierwszy raz o tym slysze jak i gdzie sie go leje , co prawda mam scarabeo ale silniki sa te same. pozdrawiam wszystkich fanow april,i oby do wiosny.

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Leonardo 125 150 250”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość