cały czas EFI

O modelu SL Falco
falconiforme
Giovane d’onore
Posty: 60
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:36
Bike: APRILIA SL 1000 FALCO
Lokalizacja: Gdzie popadnie
Kontakt:

Re: cały czas EFI

Post autor: falconiforme » 01 kwie 2010, 11:57

Panowie, rafał dobrze mówi.
W latach od chyba 2001 "air boot" (Intake hose ) jest inny niż na zdjęciu.
Intake hose czyli 10-ka jest od starego modelu, a to co widzi rafał jest część 27 mocowana w nowszym "air boot" (Intake hose ).
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... t=air+boot" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Co do mocy miałem dokładnie tak samo jak rałał. Ciągnał dopiero od 3700rpm.
Mój teraźniejszy zestaw:
- "old air boot" (Intake hose) czyli 10-ka ze zdjęcia - POLECAM.
- filtr powietrza K&N
- GPR - wydechy
- Gabro chip/EPROM - napisałem do kolesia , zapłaciłem PayPal 300zł i przyszło do polski
- Ważna jest synchronizacja przpustnic !!!
Wyniki:
- Od około 2700rpm mogę otworzyć przpustnicę na każdym biegu i JEST POWER.
- Na 6-ce spokojnie można kursować przy 2300rpm.
- Nie ma problemów na 4-ce i niższych biegach od 1500rpm.
- Do zwykłaj jazdy nie potrzeba obrotów wyższych niż 6000rpm, i biegu niższego niż 5-ka do szybkiego wyprzedzania.
- Nie czuć załamania momentu obrotowego przy 5000rpm.
- Reakcja na gaz jest prawie idealna.
- Obroty biegu jałowego spadły o około 150rpm.
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... 811&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;

I mam dokładnie taki sam objaw co do EFI. Jak wcisnę sprzęgło mam temperaturę, jak puszczę sprzęgło mam EFI. Jak mam stopkę wysuniętą i chyba neutral to też mam temperaturę. Wymieniłem Diode Module ale to nic nie dało.
Będę się głowił dalej.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2010, 14:46 przez falconiforme, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 2063
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: cały czas EFI

Post autor: Whiplash » 01 kwie 2010, 13:42

ja w 2001 mam wlasnie staty air boot, EFI mi wywalalo jak mialem nie przeczyszczone wtyczki przy wtryskiwaczach, co do Chip gabro tez sie nad nim zastanawiam :)

Awatar użytkownika
dyziu
Consigliere
Posty: 295
Rejestracja: 17 lut 2010, 20:51
Bike: Falco 2004
Lokalizacja: Aberdeen, Szkocja
Kontakt:

Re: cały czas EFI

Post autor: dyziu » 01 kwie 2010, 13:54

falconiforme
Ano widze, ze na AF1 tez sie pojawiles :)
Wygladzenie charakterystyki to chyba efekt chipa, przynajmniej mi sie tak wydaje.

Kilka pytan:
- jakie masz teraz spalanie (ile zrobisz na baku)?
- co to za fajne sprzeglo masz?

pzdr
Kupa wloskiego zlomu :evil:

Wilk stepowy
Candidato
Posty: 47
Rejestracja: 09 gru 2009, 17:39
Bike: Aprilia Caponord
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: cały czas EFI

Post autor: Wilk stepowy » 02 kwie 2010, 08:47

Piszę na podstawie problemów z modelami Caponord, jeśli osprzęt masz identyczny to problem jest gdzie indziej:

Sygnalizacja EFI to powiadomienie że pojawiła się usterka w okolicy cewki i świecy. Więc bez dobrej iskry nie dziwne że motocykl nie chce jechać. Najprawdopodobniej jest to cewka. Jest to bardzo znany przypadek w motocyklach Aprilia Caponord. Czasem zdarza się, że problemem są tylko stare świece.

Najlepiej jest :
1. Wymienić świece na nowe.
2. Jeśli problem nie znika, to konieczna jest wymiana cewki. Najpierw należy zlokalizować odpowiednią cewkę, a następnie ją wymienić. Albo nowa, albo zabawa z tańszą od francuskiego samochodu i trochę zabawy z przerobieniem.

W Caponordzie wygląda to tak:
http://caponordforum.cba.pl/viewtopic.php?p=2875#2875" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.caponordforum.cba.pl/viewtopic.php?t=35" onclick="window.open(this.href);return false;
http://caponordforum.cba.pl/viewtopic.p ... 59eee#2601" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... p?t=190661" onclick="window.open(this.href);return false;

Powodzenia!

falconiforme
Giovane d’onore
Posty: 60
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:36
Bike: APRILIA SL 1000 FALCO
Lokalizacja: Gdzie popadnie
Kontakt:

Re: cały czas EFI

Post autor: falconiforme » 02 kwie 2010, 11:52

Wilk, może cewka może nie. Mi motocykl ciągnie od dołu jak lokomotywa i ma w dvpie szeroką oponę zamiatając jak popadnie.

Jeśli padła by cewka to pojawiłby się pewnie error code.
http://www.apriliaforum.com/techtips/10 ... tcodes.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja nie mam żadnego error codu, nawet przy diagnostic mode nawet gdy jadę.
Jak odpalam to EFI się nie pali. Nie pali się jak jest stopka wysunięta.
Jak jadę i wrzucę luz lub sprzęgło też się nie pali się EFI.
Może to to może nie:
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... p?t=100150" onclick="window.open(this.href);return false;

Psikanie "Kontaktem" na kostki od wtryskiwaczy czy nawet przy wskaźnikach też nic nie dało.

Awatar użytkownika
Wicher
Giovane d’onore
Posty: 89
Rejestracja: 21 gru 2009, 17:42
Bike: ETV 1000 Caponord
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Re: cały czas EFI

Post autor: Wicher » 02 kwie 2010, 15:23

Wilk stepowy pisze:
Sygnalizacja EFI to powiadomienie że pojawiła się usterka w okolicy cewki i świecy.

No nie tak do końca ;)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 2063
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: cały czas EFI

Post autor: Whiplash » 02 kwie 2010, 21:27

falconiforme pisze:Wilk, może cewka może nie. Mi motocykl ciągnie od dołu jak lokomotywa i ma w dvpie szeroką oponę zamiatając jak popadnie.

Jeśli padła by cewka to pojawiłby się pewnie error code.
http://www.apriliaforum.com/techtips/10 ... tcodes.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja nie mam żadnego error codu, nawet przy diagnostic mode nawet gdy jadę.
Jak odpalam to EFI się nie pali. Nie pali się jak jest stopka wysunięta.
Jak jadę i wrzucę luz lub sprzęgło też się nie pali się EFI.
Może to to może nie:
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... p?t=100150" onclick="window.open(this.href);return false;

Psikanie "Kontaktem" na kostki od wtryskiwaczy czy nawet przy wskaźnikach też nic nie dało.
a masz przeciety kabel przy module ?? bo w serwisowce jest napisane ze blad moze byc spowodowany wlasnie tym :)

ELEKTRIC SYSTEM

strona 10 - 00 notka z lewej u gory

falconiforme
Giovane d’onore
Posty: 60
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:36
Bike: APRILIA SL 1000 FALCO
Lokalizacja: Gdzie popadnie
Kontakt:

Re: cały czas EFI

Post autor: falconiforme » 25 kwie 2010, 18:48

Problem u mnie rozwiązany. Podłączenie alarmu i własna wizja okablowania spowodowała świecące się EFI bez kodu błędu.
Prawdopodobnie natężenie prądu jakie dostarczał alarm do układu nie wystarczało.
A z tego co wiem zegary to wyczuwają i alarmują gdy za niskie jest napięcie podczas pracy silnika.

Tu znajdziecie więcej informacji na temat komunikacji ECU z zegarami.
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... p?t=202221" onclick="window.open(this.href);return false;

jawooor
Candidato
Posty: 47
Rejestracja: 21 sie 2010, 10:00
Bike: aprilia sl 1000 falco
Kontakt:

Re: cały czas EFI

Post autor: jawooor » 23 sty 2011, 13:37

czy to jest ten kabelek od Efi? jak montowałem akumulator to zobaczyłem że mam rozłączony. Ma zostać rozłączony?
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaczor88
Giovane d’onore
Posty: 72
Rejestracja: 21 sty 2010, 23:44
Bike: APRILIA SL 1000 falco
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: cały czas EFI

Post autor: Kaczor88 » 23 sty 2011, 14:51

tak to jest kabelek od Diag... jak go zepniesz sprawdzisz błędy na kompie

chyba guma ci się zsunęła załóż :D
Aprilia V2 To Największy Wibrator Jaki Możesz Wsadzić Kobiecie Miedzy Nogi

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „SL 1000 Falco”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość