Problem ze sprzeglem

O silnikach dla silników. Proszę o umieszczanie w tym temacie wszystkiego co dotyczy problemów i zagadnień silnikowych.

Moderator: fox2plus

wojolmk3
Picciotto
Posty: 8
Rejestracja: 29 cze 2014, 21:23
Bike: Dorsoduro 750
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: wojolmk3 » 07 lip 2014, 22:27

Whiplash pisze:W klamce ten czpien co popycha tloczek jest wkrecany w ta barylke przy klamce

Ps. Motula to se mozesz do japonca lac, apka takiego syfu nie toleruje
To jaki olej zalac ? i czy to olej moze byc powodem slizgania sie sprzegla na rozgrzanym silniku ?

markos
Consigliere
Posty: 248
Rejestracja: 15 gru 2009, 14:50
Bike: no fajny był...
Lokalizacja: Michigan, USA
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: markos » 07 lip 2014, 22:51

wojolmk3 pisze:
Whiplash pisze:W klamce ten czpien co popycha tloczek jest wkrecany w ta barylke przy klamce

Ps. Motula to se mozesz do japonca lac, apka takiego syfu nie toleruje
To jaki olej zalac ? i czy to olej moze byc powodem slizgania sie sprzegla na rozgrzanym silniku ?
Wyeliminuj najpierw najprostsze przyczyny, a potem baw sie w zamiany marki oleju.
Sprawdz pozycje klamki, tak jak koledzy pisza, czy masz dobrze wyregulowana - ma miec z 10mm jalowego skoku. PORZADNIE odpowietrz uklad sprzegla, wymien plyn na nowy, tarcze masz juz nowe. Poszukaj na forach - byc moze dobre odpowietrzenie sprzegla Dorso wymaga jakiejs sztuczki (jak na przyklad odpowietrzenie tylnego hamulca w RSVR :) ) - Aprilie niestety tak maja.

Ja przejechalem na RSVR ponad 12tysiecy km na Motulu 300V i ANI RAZU nie mialem poslizgu sprzegla, tak ze nie spodziewalbym sie ze wymiana oleju wiele tu pomoze.

wojolmk3
Picciotto
Posty: 8
Rejestracja: 29 cze 2014, 21:23
Bike: Dorsoduro 750
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: wojolmk3 » 08 lip 2014, 23:18

Ponizej fotki ukladu klamki w dorsoduro - nie ma tam rzadych elementów do regulacji luzu - no chyba ze cos przeoczylem i sie myle.
Obrazek
Obrazek Obrazek


Jaki płyn ( sprawdzony ) zsastosowac przy wymianie w układzie sprzegła ?

WOjtek

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1985
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: Whiplash » 09 lip 2014, 09:49

to zeczywiscie lipa, jedyna zecz jaka mozesz zrobic to to co robi sie w niektorych japoncach z hydro sprzeglem :) delikatnie zapowietrzyc uklad i bedzie ok

wojolmk3
Picciotto
Posty: 8
Rejestracja: 29 cze 2014, 21:23
Bike: Dorsoduro 750
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: wojolmk3 » 09 lip 2014, 09:57

Whiplash pisze:to zeczywiscie lipa, jedyna zecz jaka mozesz zrobic to to co robi sie w niektorych japoncach z hydro sprzeglem :) delikatnie zapowietrzyc uklad i bedzie ok
No wlasnie o tym samy pomyslalem, zeby sztucznie zapowietrzyc uklad, by sprzeglo nie działa zbyt precyzyjnie, bo teraz mam wrazenie jakby poprostu budowalo sie zbyt duze cineinie w ukladzie i sprzeglo nei do konca odpuszcza -tylko nie wiem czy to do konca mialoby zwiazek z temperatura - bo jak silnik jest zimny jest ok, jak zagrzeje sie - to pojawia sie porblem ze slizgajacym sprzeglem - stad tez podejzenie ze moze i sam olej moze miec wplyw na to zachowanie sprzęgła,

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1985
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: Whiplash » 09 lip 2014, 11:57

wojolmk3 pisze:
Whiplash pisze:to zeczywiscie lipa, jedyna zecz jaka mozesz zrobic to to co robi sie w niektorych japoncach z hydro sprzeglem :) delikatnie zapowietrzyc uklad i bedzie ok
No wlasnie o tym samy pomyslalem, zeby sztucznie zapowietrzyc uklad, by sprzeglo nie działa zbyt precyzyjnie, bo teraz mam wrazenie jakby poprostu budowalo sie zbyt duze cineinie w ukladzie i sprzeglo nei do konca odpuszcza -tylko nie wiem czy to do konca mialoby zwiazek z temperatura - bo jak silnik jest zimny jest ok, jak zagrzeje sie - to pojawia sie porblem ze slizgajacym sprzeglem - stad tez podejzenie ze moze i sam olej moze miec wplyw na to zachowanie sprzęgła,
jak klamka traci luz po rozgrzaniu silnika to wymien plyn na rbf 5.1 dot4 nie zawsze zdaje egzamin w ukladzie sprzegla bo mam niska temp wrzenia i sie rozpreza podczas nagrzewania

morgi
Sgarrista
Posty: 103
Rejestracja: 12 mar 2014, 00:43
Bike: RSV 1000 R
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: morgi » 09 lip 2014, 12:02

temp wrzenia dot4 to 260 stopni, wiec trudno byloby go tak zagrzać. Bardziej prawdopodobne jest zapowietrzone sprzęgło. Powietrze szybciej się rozpręża pod wpływem temp.Ewentualnie do plynu dostala się wilgoć, więc lepiej go wymienić.

Awatar użytkownika
HALTI
Consigliere
Posty: 215
Rejestracja: 19 sie 2012, 18:22
Bike: SL 1000 FALCO
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: HALTI » 09 lip 2014, 21:39

Ja bym się przyjrzał wysprzęglikowi.... może gdzieś się blokuje jak dostanie temp. Może puchną mu elementy gumowe. Rozbierzesz będziesz widział jak chodzi na "sucho"

wojolmk3
Picciotto
Posty: 8
Rejestracja: 29 cze 2014, 21:23
Bike: Dorsoduro 750
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: wojolmk3 » 10 lip 2014, 07:03

Wczoraj na probe "zapowietrzylem" kontrolowanie uklad sprzegla, pojawil sie luz na klamce i sprzegla nawet przy rozgrzanym silniku nie slizgalo sie..

Natomiast ciekawe jest ze po przejechaniu okolo 50 km, luz na klmace zniknal i znowy pojawilo sie cisnienie w ukladzie ( po odkreceniu odpowietrznika poszedl plyn ( bez wciskania klamki)

Czy mozliwe żeby sam plyn mial wilgoc ktora powoduje taki przyrost cisnienia , czy to juz faktyenie cos z samym wysprzegleikiem moze byc nie tak ?

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1985
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: Whiplash » 10 lip 2014, 07:58

wojolmk3 pisze:Wczoraj na probe "zapowietrzylem" kontrolowanie uklad sprzegla, pojawil sie luz na klamce i sprzegla nawet przy rozgrzanym silniku nie slizgalo sie..

Natomiast ciekawe jest ze po przejechaniu okolo 50 km, luz na klmace zniknal i znowy pojawilo sie cisnienie w ukladzie ( po odkreceniu odpowietrznika poszedl plyn ( bez wciskania klamki)

Czy mozliwe żeby sam plyn mial wilgoc ktora powoduje taki przyrost cisnienia , czy to juz faktyenie cos z samym wysprzegleikiem moze byc nie tak ?
Wymieniaj plyn na rbf :) widocznei masz zeczywiscie wilgoc w ukladzie

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Silnikowe problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość