Problem ze sprzeglem

O silnikach dla silników. Proszę o umieszczanie w tym temacie wszystkiego co dotyczy problemów i zagadnień silnikowych.

Moderator: fox2plus

kondraxk
Vinkiel Capo
Posty: 347
Rejestracja: 24 gru 2009, 12:54
Bike: RSV
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: kondraxk » 07 lis 2012, 14:24

Whiplash pisze:z MPLem wspolpracuja radialne pompy ale masz racje, co do tego cisnienia dlatego zamowilem sobie przewod w oplocie stalowym bo mam zwykly ktory ma wieksza srednice co moze wlasnie powodowac niewysprzeglanie
Jeśli przewód jest nierozciągliwy, to nie powinna mieć znaczenia jego średnica. Do wysprzęglika i tak dojdzie dokładnie tyle płynu, ile zostało wypchnięte przez pompę. Chyba że problem tkwi w starym przewodzie sprzęgłowym, który już nie trzyma ciśnienia i się rozciąga.
Natomiast wydaje mi się, że znaczenie ma średnica wewnętrzna cylindra wysprzęglika - do pompy radialnej przydałby się cylinder o nieco mniejszej komorze.

bratek
Appassionato
Posty: 18
Rejestracja: 09 sie 2012, 11:36
Bike: Aprilia SL 1000 FALCO
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: bratek » 10 gru 2012, 01:45

a ja bym zmierzył grubość tarcz sprzęgłowych, po prostu... wybaczcie ale jakaś 'rozciągliwość" gumowego przewodu sprzęgłowego nie bardzo mi się widzi...

tak z "pola walki" to w DLu miałem problem, że po zagrzaniu również miałem problemy z biegami, etc... zmierzyłem grubość tarcz sprzęgłowych i niby były w granicy tolerancji, ale dolnej granicy i to wystarczyło na problemy :)

powodzenia w poszukiwaniach :)

wojolmk3
Picciotto
Posty: 8
Rejestracja: 29 cze 2014, 21:23
Bike: Dorsoduro 750
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: wojolmk3 » 07 lip 2014, 20:07

Witam.

Odgrzeje nieco kotleta i odswierze temat znikajacego sprzegła.

Moj przypadek.

Dorsoduro 750, 2013r z ABS, przebieg 2500km

Motocykl z prywatnego importu ( niemcy)

Poprzywiezeiniu motocykla i pierwszych przejazdzkach po rozgrzaniu silnika zaczelo sie dosc mocno slizgac, efekt byl tym silniejszy ile wyzsza temperatura otoczenia, przy 27 stopniach i rozgrznaym silniku mialem porblem z ruszeniem z miejsca.

Działania podjete:

Olej wymieniony na nowy : MOTUL 15W50

Zakupiłem też komplet nowych tarczek ciernych ( 9 szt) - ori Aprilla - przy demontazu sprawdzilem grubosc porownujac do zdemontowanych = i nie wykazywaly rzadnych odchylek. ALe jak juz byly kupione nowe to zalozylem nowe.

Przy montazu profilatycznie dodalem po 2 mm podkladki pod kazda sprezyne by zwiekszyc docisk.

Efekt. - marny

Sprzeglo nadal sie slizga ( troszke mniej niz na poczatku ale jednak) przy rozgrzanym silniku.


NA chwile obecna pomysly mi sie koncza.

TO co jeszcze zdiagnozowalem to ze po przejechaniu okolo 50 km w ruchu miejskim po odkreceniu dpowietrznmika przy pompce sprzegla w ukladzie jest cisnienie ( i wyplywa z 2 cm plynu - bez wciskania dzwigni sprzegla oczywiscie)


JAkies pomysly co jeszcze sprawdzic ? Czy powodem moze byc sam olej ? DObramy teoretycznei zgodnie z DTR motocykla.


Z gory dziekuje z podpowiedzi.

WOjtek.

morgi
Sgarrista
Posty: 103
Rejestracja: 12 mar 2014, 00:43
Bike: RSV 1000 R
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: morgi » 07 lip 2014, 20:12

A masz może minimalny luz na klamce. Tam jest regulacja, być może masz całkowicie wkręconą.

wojolmk3
Picciotto
Posty: 8
Rejestracja: 29 cze 2014, 21:23
Bike: Dorsoduro 750
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: wojolmk3 » 07 lip 2014, 21:06

zero luzu na klamce....

Nie widze tam zadnej srubki regulacyjnej, jedunie 4 pozycje polozenia dzwigni.
Ostatnio zmieniony 07 lip 2014, 21:13 przez wojolmk3, łącznie zmieniany 1 raz.

morgi
Sgarrista
Posty: 103
Rejestracja: 12 mar 2014, 00:43
Bike: RSV 1000 R
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: morgi » 07 lip 2014, 21:11

to popuść. Minimalny powinien być.

wojolmk3
Picciotto
Posty: 8
Rejestracja: 29 cze 2014, 21:23
Bike: Dorsoduro 750
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: wojolmk3 » 07 lip 2014, 21:15

morgi pisze:to popuść. Minimalny powinien być.

Nie widze za bardzo czym tam regulowac ( w WSK nie mialbym porblemów ze znalezieniem regualcji... ehh to byly czasy ;-) ale w tym sprzecie nie widze nic czym moglbym regulowac luz klamki sprzegla.

morgi
Sgarrista
Posty: 103
Rejestracja: 12 mar 2014, 00:43
Bike: RSV 1000 R
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: morgi » 07 lip 2014, 21:19

pod gumową osłona bezpośrednio przy tłoczku.

wojolmk3
Picciotto
Posty: 8
Rejestracja: 29 cze 2014, 21:23
Bike: Dorsoduro 750
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: wojolmk3 » 07 lip 2014, 21:26

No nic tam nie widze, zdemontowalem klamke, i nic oprocz tloczka z gumowa oslona nie ma, chyba ze jest opcja wkrecenia trzepiani tloczka - ale nie ma rzadnego punktu zaczepienia..

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1992
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem ze sprzeglem

Post autor: Whiplash » 07 lip 2014, 21:40

W klamce ten czpien co popycha tloczek jest wkrecany w ta barylke przy klamce

Ps. Motula to se mozesz do japonca lac, apka takiego syfu nie toleruje

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Silnikowe problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość