Jaki olej preferujecie i dlaczego. Silnik V60 1000cc.

O silnikach dla silników. Proszę o umieszczanie w tym temacie wszystkiego co dotyczy problemów i zagadnień silnikowych.

Moderator: fox2plus

Wilk stepowy
Candidato
Posty: 47
Rejestracja: 09 gru 2009, 17:39
Bike: Aprilia Caponord
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Jaki olej preferujecie i dlaczego. Silnik V60 1000cc.

Post autor: Wilk stepowy » 17 gru 2009, 14:10

Tak z ciekawości pytam, bo niby do wiosny daleko, ale zaczynam się pomału przygotowywać.
Do tej pory jeździłem na Shell (coś tam), Motul 5100 i Castrol Power Racing 4T na pełnych syntetykach i lałem je do SV650. Catrol był dużo lepszy od reszty, tzn skrzynia ciszej chodziła. Do Motula się zraziłem i już go raczej nie zaleję do żadnej swojej maszyny.

Ciekawi mnie olej AGIP. Ma ktoś może jakieś doświadczenie z tym olejem. Ponoć włoszczyzna na nim jeździ.

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1974
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Jaki olej preferujecie i dlaczego. Silnik V60 1000cc.

Post autor: Whiplash » 17 gru 2009, 14:24

To powiem tak, jak kupilem Api to mialem zalany Motul 10W40 a zmienilem na taki jak zaleca serwisowka czyli Agip 15W50 i co sie okazalo :) silnik sie uciszyl i to wyraznie, razrzad przestal sie trluc :D , mechanik stwierdzil ze 10w40 jest za zadki do api i nie daje odpowiedniego cisnienia na napinacze od tej pory leje to co w serwisowce na wet chlodniczy Agip i hydrauliczny tez :D

markos
Consigliere
Posty: 248
Rejestracja: 15 gru 2009, 14:50
Bike: no fajny był...
Lokalizacja: Michigan, USA
Kontakt:

Re: Jaki olej preferujecie i dlaczego. Silnik V60 1000cc.

Post autor: markos » 17 gru 2009, 17:10

Ja mam zalany Motul 300V 15W50 - wcześniej zalany był Agip (bo motocykl miał tylko przegląd po 1000km). Nie zauważyłem żadnej różnicy po zmianie oleju - RSV trochę go bierze, ale to podobno normalne-przekopałem się przez kilka forów dyskusyjnych i zdarzają sie silniki, które nie biora oleju, ale zdecydowana większość trochę jednak go zużywa. Na wiosnę chyba spróbuje zmienić na jakiś inny o podobnych parametrach-może nie bedzie trzeba dolewać :)
------------------

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1974
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Jaki olej preferujecie i dlaczego. Silnik V60 1000cc.

Post autor: Whiplash » 17 gru 2009, 22:18

Mi nie bral, jak jezdzilem bardzo delikatnie, ale powyzej 7-8tys rpm, zre jakies 150-200ml na 1000km, Vki ogolnie lubia chlapnac oleju to normalne :D

Wilk stepowy
Candidato
Posty: 47
Rejestracja: 09 gru 2009, 17:39
Bike: Aprilia Caponord
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Jaki olej preferujecie i dlaczego. Silnik V60 1000cc.

Post autor: Wilk stepowy » 17 gru 2009, 23:35

Na forum Caponordowców w zasadzie nikomu nie bierze na tyle aby trzeba było dolewać pomiędzy wymianami... Poza małymi wyjątkami. Ale Capo ma mniej wysilony silnik niż w Falco czy MIlle, więc to może dlatego. Ja u siebie jeszcze nie miałem okazji sprawdzać.

Natomiast wcześniejsza SV650 piła olej i to sporo, pomimo spokojnego traktowania.

enZo

Re: Jaki olej preferujecie i dlaczego. Silnik V60 1000cc.

Post autor: enZo » 18 gru 2009, 11:33

A gdzie kupiłeś Agip ? Bo u mnie w sklepach nigdzie nie dostanę. Ja mam pierwszą wymiane tylko zrobioną po 1000 km, ale ostro dawałem w palnik ostatnio i mam teraz 8500 i pomyślałem że wymienię na wiosnę zanim sie servis zaświeci. Wrzucę odrazu i świece irydowe i filtr K&N, później zostanie tylko kominy wywalić i MAP 2 i będzie git :)


P.S. Wie ktoś gdzie ściagnąć serwis manuala do RSV 1000 R w wersji po 2004 roku ? (2008) bo wszytkie jakie znajduję są do wersji z przed liftingu. Dzięki z góry pozdro.

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1974
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Jaki olej preferujecie i dlaczego. Silnik V60 1000cc.

Post autor: Whiplash » 18 gru 2009, 12:01

enZo pisze:A gdzie kupiłeś Agip ? Bo u mnie w sklepach nigdzie nie dostanę. Ja mam pierwszą wymiane tylko zrobioną po 1000 km, ale ostro dawałem w palnik ostatnio i mam teraz 8500 i pomyślałem że wymienię na wiosnę zanim sie servis zaświeci. Wrzucę odrazu i świece irydowe i filtr K&N, później zostanie tylko kominy wywalić i MAP 2 i będzie git :)


P.S. Wie ktoś gdzie ściagnąć serwis manuala do RSV 1000 R w wersji po 2004 roku ? (2008) bo wszytkie jakie znajduję są do wersji z przed liftingu. Dzięki z góry pozdro.
Agip dostaniesz w M&M motocykle, w krakowie lub w Nowym Saczu, http://www.akcesoriamotocyklowe.pl/index.php swiece irydowe, jak cos to zamowie ci z UK koszt cos kolo 150zl za 4szt w PL 90zl jedna :lol:

tutaj masz user manual http://www.serviceaprilia.com/public/lu ... 202006.pdf http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp

tutaj masz do V990 http://manualfile.com/Motorcycle/Aprili ... anual.html lub http://www.martinpoll.dk/diverse/Enginemanual_v990.pdf

enZo

Re: Jaki olej preferujecie i dlaczego. Silnik V60 1000cc.

Post autor: enZo » 18 gru 2009, 13:12

Whiplash pisze:
enZo pisze:A gdzie kupiłeś Agip ? Bo u mnie w sklepach nigdzie nie dostanę. Ja mam pierwszą wymiane tylko zrobioną po 1000 km, ale ostro dawałem w palnik ostatnio i mam teraz 8500 i pomyślałem że wymienię na wiosnę zanim sie servis zaświeci. Wrzucę odrazu i świece irydowe i filtr K&N, później zostanie tylko kominy wywalić i MAP 2 i będzie git :)


P.S. Wie ktoś gdzie ściagnąć serwis manuala do RSV 1000 R w wersji po 2004 roku ? (2008) bo wszytkie jakie znajduję są do wersji z przed liftingu. Dzięki z góry pozdro.
Agip dostaniesz w M&M motocykle, w krakowie lub w Nowym Saczu, http://www.akcesoriamotocyklowe.pl/index.php swiece irydowe, jak cos to zamowie ci z UK koszt cos kolo 150zl za 4szt w PL 90zl jedna :lol:

tutaj masz user manual http://www.serviceaprilia.com/public/lu ... 202006.pdf http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp

tutaj masz do V990 http://manualfile.com/Motorcycle/Aprili ... anual.html lub http://www.martinpoll.dk/diverse/Enginemanual_v990.pdf

Ok dzięki wielki, miałem Motula zalewać ale załaduję Agip 10W50. Ze świecami się zgłosze :)

User Masual mam fabryczny z salonu, a co oznacza silnik V990 ? to taki jak mam w RSV 2008 (Europa) czy model na USA ?

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1974
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Jaki olej preferujecie i dlaczego. Silnik V60 1000cc.

Post autor: Whiplash » 18 gru 2009, 13:17

enZo pisze:
Whiplash pisze:
enZo pisze:A gdzie kupiłeś Agip ? Bo u mnie w sklepach nigdzie nie dostanę. Ja mam pierwszą wymiane tylko zrobioną po 1000 km, ale ostro dawałem w palnik ostatnio i mam teraz 8500 i pomyślałem że wymienię na wiosnę zanim sie servis zaświeci. Wrzucę odrazu i świece irydowe i filtr K&N, później zostanie tylko kominy wywalić i MAP 2 i będzie git :)


P.S. Wie ktoś gdzie ściagnąć serwis manuala do RSV 1000 R w wersji po 2004 roku ? (2008) bo wszytkie jakie znajduję są do wersji z przed liftingu. Dzięki z góry pozdro.
Agip dostaniesz w M&M motocykle, w krakowie lub w Nowym Saczu, http://www.akcesoriamotocyklowe.pl/index.php swiece irydowe, jak cos to zamowie ci z UK koszt cos kolo 150zl za 4szt w PL 90zl jedna :lol:

tutaj masz user manual http://www.serviceaprilia.com/public/lu ... 202006.pdf http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp

tutaj masz do V990 http://manualfile.com/Motorcycle/Aprili ... anual.html lub http://www.martinpoll.dk/diverse/Enginemanual_v990.pdf

Ok dzięki wielki, miałem Motula zalewać ale załaduję Agip 10W50. Ze świecami się zgłosze :)

User Masual mam fabryczny z salonu, a co oznacza silnik V990 ? to taki jak mam w RSV 2008 (Europa) czy model na USA ?
to taki jak masz, Rotax V990 one w niczym sie nie zmienily od 1998r poza gardzielami, wtryskami i obudowa z magnezium

markos
Consigliere
Posty: 248
Rejestracja: 15 gru 2009, 14:50
Bike: no fajny był...
Lokalizacja: Michigan, USA
Kontakt:

Re: Jaki olej preferujecie i dlaczego. Silnik V60 1000cc.

Post autor: markos » 18 gru 2009, 14:43

Wilk stepowy pisze:Na forum Caponordowców w zasadzie nikomu nie bierze na tyle aby trzeba było dolewać pomiędzy wymianami... Poza małymi wyjątkami. Ale Capo ma mniej wysilony silnik niż w Falco czy MIlle, więc to może dlatego. Ja u siebie jeszcze nie miałem okazji sprawdzać.
Tutaj na pewno ma też znaczenie sposób jazdy - na Capo jezdzi się (tak sobie wyobrażam :) ) nieco spokojniej niż na RSVR.

Poza tym problem z dolewkami wynika też z, według mnie, dość mało precyzyjnego sposobu określania poziomu oleju w Aprilii. Przy wymianie oleju trudno jest określić ilość (nawet stosując się do zaleceń ksiązki serwisowej)-mnie się udało zalać za dużo i musiałem ściągać strzykawą. Zbiornik oleju jest mało sztywny i ma tendencję do znaczącego powiększania objętości - dosć często na bardzo rozgrzanym silniku poziom oleju wydaje się niższy własnie z tego powodu, no i "dla spokojności sumienia" dolewasz:)
Ciągle pamiętam swoją pierwszą kontrolę poziomu oleju w RSVR: rozgrzałem silnik, pozwoliłem mu nieco ostygnąć-poczekałem 10 minut żeby cały olej ściekł z układu, no i sprawdziłem poziom na rurce...ZERO....o, k**wa! nie ma oleju!!! O ja pie***lę! Zatarłem silnik!!! Szybkie odpalenie w domu apriliaforum.com, no i dowiedziałem się, ze z suchą miską olejową poziom sprawdza sie zupełnie inaczej...hehe :)
------------------

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Silnikowe problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość