Post 28 Paź 2013, 13:42

Re: RXV 450- spalanie, zasięg??

Aprilia rxv wypuszczona na rynek w latach 2006-2007 miała typowe objawy choroby wieku dziecięcego. Głównym problemem była wadliwa uszczelka silnika, przez to płyn chłodniczy w niektórych egzemplarzach mieszał się z olejem. Drugą bolączką był rozruch, trudny w niższych temperaturach, powodowało to przepalanie i tak zbyt małego rozrusznika. W roku 2008 wprowadzono modyfikacje: zmiana map zapłonu ułatwiająca rozruch, zmiana rozrusznika, przeniesienie dźwigni „ssania” z kierownicy pod zbiornik, no i malowanie – czarno-czerwono-białe pasy w odróżnieniu od czerwonego lwa. W roku 2009 wyszła wersja Pikes Peak z większym zbiornikiem 12l i malowanie stylizowane na flagę z gwiazdkami. W roku 2010 powrócono do standardowych zbiorników paliwa, w rxv zmieniono magneto, na sporo cięższe. Zmieniono znowu mapy zapłonu. Dodano dodatkowy przewód wchodzący do głowicy tylnego cylindra (zdaje się że tam skierowano przelew oleju). Zmianie uległ też tylny wachacz w rxv – zastosowano typowy prosty – lżejszy jak we wszystkich enduro. Zastosowanie cięższego magneta znacznie poprawiło trakcję na miękkim podłożu, poręczność w manewrowaniu na małych prędkościach, jazda jest bardziej przewidywalna. (Jest możliwe zastosowanie tego magneta w starszych wersjach, potrzeba podpiłować jedno żebro w obudowie).
Wyszła również wersja cross oznaczana MXV. Wprowadzone jednak przez USA zakazy startów maszyn wielocylindrowych w zawodach, przekreśliły dalszy rozwój cross-owej wersji. Jaki jeden z argumentów podawano zbyt dużą moc, i duży potencjał do tunningu, mogło się to zakończyć większą ilością wypadków. W standardzie modele te wychodziły w wersji „big bang” słabszej symulującej jednocylindrowca, po drobnych modyfikacjach można było uzyskać wersję „screamer”