Szybkie pytanie,Szybka odpowiedź

Pegaso Forum

Moderator: Piotrek

michal2307
Appassionato
Posty: 19
Rejestracja: 29 sie 2017, 22:18
Bike: PEGASO CUBE 650
Kontakt:

Re: O wszystkim i o niczym.

Post autor: michal2307 » 09 wrz 2018, 22:13

Dodam jeszcze że gaźniki jednak da się wyregulowac bez wyjmowania😀. Trochę gimnastyki przy tym Ale jak wlozymy rękę od dołu po stronie nóżki od biegów to jest dostęp do srubek. I uwaga bo łatwo można się poparzyc.
LWG

BigSingleCylinder
Consigliere
Posty: 233
Rejestracja: 31 lip 2016, 18:15
Bike: Volvo i już Pegaso 650 MKI
Kontakt:

Re: O wszystkim i o niczym.

Post autor: BigSingleCylinder » 10 wrz 2018, 06:24

To co regulujesz tymi śrubkami,do których faktycznie da się dostać bez wyjmowania gaźników, to jedynie skład mieszanki na wolnych obrotach. Więc nie można tego nazwać "regulacją gaźników".

michal2307
Appassionato
Posty: 19
Rejestracja: 29 sie 2017, 22:18
Bike: PEGASO CUBE 650
Kontakt:

Re: O wszystkim i o niczym.

Post autor: michal2307 » 10 wrz 2018, 10:00

Fakt tego pelna regulacja nazwać nie mozna. Czytałem temat Twojej walki z gaznikami. Sprawdziłem wszystko tak jak tam pisałeś jak miałem wyjęte gaźniki. Nic niepokojącego nie zauważyłem dmuchalem w wezyk na obroconych o 180' i powietrze nie szło więc ok. Gasla mi na wolnych. I źle sprecyzowalem poprzednie pytanie. Chodziło mi o regulacja mieszanki. Teraz jest spoko ładnie równo pracuje, kolanka nie są czerwone i równo się wkreca po odwinieciu manetki. Pali na dotyk na zimnym i ciepłym.

czeslaw
Picciotto
Posty: 2
Rejestracja: 13 wrz 2018, 19:44
Bike: Aprilia Pegaso 650 i.e
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie,Szybka odpowiedź

Post autor: czeslaw » 17 wrz 2018, 19:46

Cześć wszystkim!
Od niedawna stałem się posiadaczem Pegaso rocznik 2003, jest to moje pierwsze moto i początek przygody z jednośladami.
Po pierwszym zachwycie okazało się że jest kilka rzeczy do zrobienia. Dzięki lekturze forum uporałem się już z świecącą kontrolką wtrysków i brakiem przedniego stopu. :)
Jak na razie pozostaje jeszcze:
-dźwignia "ssania" (nie wiem jak to się nazywa w przypadku wersji z wtryskami) - po zaciągnięciu nic się nie dzieje, nie ma żadnej reakcji skutkującej zwiększeniem obrotów, moto pali i bez tego ale przy wciśnięciu startera trzeba delikatnie dodać gazu, później obroty stabilizują sie na okolo 1400. Nie mam pojęcia jak się do tego dostać i sprawdzić.
-luz na łożyskach tylnego koła - jest wyczuwalny jak postawie na centralnej stopce, kupiłem już ściągacz, nowe łożyska i simeringi, robota wydaje się dość prosta ale nie mam wielkiego doświadczenia w ogólnej mechanice, pytanie czy jest tam coś co przy wymianie może sprawić trudność, ewentualnie łatwo uszkodzić?
-łożysko główki ramy, tez jest wyrobione, trochę przeraża mnie wymiana, również był bym wdzięczny za jakieś ewentualne uwagi co i jak przy wymianie.
Sory jeśli pytam o banały, najchętniej posiedział bym przy Pegi, pogrzebał i sam doszedl co i jak, ale z racji pracy w domu jestem tylko w weekendy. Sezon ma się ku końcowi, pierwsze moto więc głód jazdy jest, a tu jeszcze trzeba coś naprawiać :)

Piotrek
Capo di capi re
Posty: 632
Rejestracja: 15 lut 2015, 19:35
Bike: TS150&Pegaso650
Lokalizacja: Rzeszów/okolice
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie,Szybka odpowiedź

Post autor: Piotrek » 17 wrz 2018, 20:42

Tylne koło to luz sprawa:odkręcasz ośkę,luzujesz napinacze,pchasz koło w kierunku silnika luzując łańcuch i go zrzucasz z zębatki,wyciągasz całkiem ośkę,wyciągasz koło (trochę ciasno bo z jednej zębatka a z drugiej tarcza),sciągasz zębatkę z zabierają i zabieraj z koła,młotek +trochę cierpliwości i JA-MA-JA z łożyskami.Jak by co rób sobie foty.
ŁOŻYSKO na główce ramy:sciągasz czasze z lampą i boczne owiewki(na baku),odkręcasz kierownicę,odkręcasz linkę prędkościomierza (o ile masz bo piszę jak to wygląda w 95r.),przednie koło,moto na centralkę i dociąrzyć tył aby nie zanórkowała chłodnicą o glebę,odkręcasz przedni zacisk aby mieć luz na przewodzie hamulca,odkręcasz tą śrubę na środku ale nie do końca,odkręcasz górną półkę od lag(śruby na bokach) zluzuj je,odkręć tą śrubę na środku całkowicie i wysuń lagi w dół(Dolna półka wraz z lagami powinna wyjechać z główki ramy i powinieneś ujrzeć łożysko).Jeśli zobaczysz tam rdzę to wszystko w środku wyczyścić na "igłę",nasmarować porządnie i montować w odwrotnej kolejności.

Piotrek
Capo di capi re
Posty: 632
Rejestracja: 15 lut 2015, 19:35
Bike: TS150&Pegaso650
Lokalizacja: Rzeszów/okolice
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie,Szybka odpowiedź

Post autor: Piotrek » 20 wrz 2018, 23:16

Panocki będzie newsik z ciekawostek o częściach zamiennych do pegaso 8-)
Obecnie mój Szczerbatek jest u mechaniora,miałem nim już jutro upędzać ale musi tam jeszcze postać 2 tygodnie(w sumie gdzieś początkiem tygodnia będzie gotowy ale nie mam jak go szybciej odebrać) ale do sedna,mechanikowi nie spodobał się stan mojego napinacza rozrządu(wymęczony) i uwaga napinacz podobno przekładano z hondy cbr F4 :shock: :o
Dokładnie sprawę przedstawie za 2 tygodnie jak odbiorę moto(wypytam o wszystko,co?jak?gdzie?i do czego?
Obecnie zgodziłem się na "Dorobienie" napinacza za 150zł który będzie zupełnie inny i trwalszy od oryginalnego a jak to wyjdzie ... ciąg dalszy niebawem.
P.S.
Podpytam czy ma jeszcze jakieś ciekawe patenty do Pegaso :mrgreen:

czeslaw
Picciotto
Posty: 2
Rejestracja: 13 wrz 2018, 19:44
Bike: Aprilia Pegaso 650 i.e
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie,Szybka odpowiedź

Post autor: czeslaw » 02 paź 2018, 14:30

Jeszcze odnośnie łożysk tylnego koła-koło zrzuciłem ale łożyska ni cholery nie chcą wyjść. Leje WD40 ale i to nie pomaga. Można to jakoś podgrzać delikatnie palnikiem?

BigSingleCylinder
Consigliere
Posty: 233
Rejestracja: 31 lip 2016, 18:15
Bike: Volvo i już Pegaso 650 MKI
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie,Szybka odpowiedź

Post autor: BigSingleCylinder » 02 paź 2018, 18:03

To coś słabo sie starasz. Ja wymieniałem w zeszłą zimę i napiszę szczerze,w ogóle nie zapamiętałem tej czynności. Także musiała przejść kompletnie bez żadnych komplikacji.Wybiłem stare,włożyłem nowe.

klimek2
Candidato
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 21:46
Bike: RSV 1000 Mille
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie,Szybka odpowiedź

Post autor: klimek2 » 02 paź 2018, 19:57

Podgrzewac palnikiem felge?! Bez jaj...
Sprawdzony przez mnie paten. Zdejmujesz uszczelnienie łożyska (to gumowe kułeczko), rozpirzyć młotkiem i w miarę ostrym śrubokrętem wianek łożyska na około, wyjąć go z obu stron i przesunąć kulki łożyska w 1 miejsce wtedy wyjmujesz spokojnie wewnętrzną bieżnię łożyska. Przez powiększony otwór wyjmujesz tuleje i wybijasz łożysko kluczem nasadowym o odpowiedniej średnicy. Po wyjęciu jednego łożyska obracasz koło i wybijasz od drugiej strony. Patent działa w każdym kole jakie wpadło mi w łapy (yamaha, kawasaki, aprilia itd) :)
Włoszka choć mała prowokuje do złamania pierwszych 100 stron kodeksu drogowego.

klimek2
Candidato
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 21:46
Bike: RSV 1000 Mille
Kontakt:

Re: Szybkie pytanie,Szybka odpowiedź

Post autor: klimek2 » 05 paź 2018, 19:34

Czy układ wydechowy tzn całe kpl rury z RSV w wersji z 2 kominami pasuje do silnika z 1 kominem?
Włoszka choć mała prowokuje do złamania pierwszych 100 stron kodeksu drogowego.

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Pegaso”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość