Szybkie pytanie,Szybka odpowiedź

Pegaso Forum

Moderator: Piotrek

Piotrek
Capo di capi re
Posty: 632
Rejestracja: 15 lut 2015, 19:35
Bike: TS150&Pegaso650
Lokalizacja: Rzeszów/okolice
Kontakt:

Szybkie pytanie,Szybka odpowiedź

Post autor: Piotrek » 07 wrz 2018, 12:32

Witam wszystkich tu zgromadzonych :lol:
Jak widać tematy się dublują lub następuje "odgrzewanie koteta" tak więc zakładam temat do takich spraw.
KRÓTKIE PYTANIE-KRÓTKA ODPOWIEDŹ !
Piszemy o dupereli która nas gnębi pomijając zakładanie nowego tematu.
Pozdro

michal2307
Appassionato
Posty: 19
Rejestracja: 29 sie 2017, 22:18
Bike: PEGASO CUBE 650
Kontakt:

Re: O wszystkim i o niczym.

Post autor: michal2307 » 08 wrz 2018, 13:25

Jaka temperaturę na wolnych obrotach trzymają wasze maszyny? I jak szybko się rozgrzewaja?

michal2307
Appassionato
Posty: 19
Rejestracja: 29 sie 2017, 22:18
Bike: PEGASO CUBE 650
Kontakt:

Re: O wszystkim i o niczym.

Post autor: michal2307 » 08 wrz 2018, 13:27

Czy gaźniki trzeba wyciągać do regulacji? Czy jest dostęp do śrub jak są założone?

Piotrek
Capo di capi re
Posty: 632
Rejestracja: 15 lut 2015, 19:35
Bike: TS150&Pegaso650
Lokalizacja: Rzeszów/okolice
Kontakt:

Re: O wszystkim i o niczym.

Post autor: Piotrek » 08 wrz 2018, 19:40

O widzę że temat działa :)
michal2307 pisze:
08 wrz 2018, 13:25
Jaka temperaturę na wolnych obrotach trzymają wasze maszyny? I jak szybko się rozgrzewaja?
80 *C i uruchamia się wentylator a w trakcie jazdy utrzymuje 60/65*C
michal2307 pisze:
08 wrz 2018, 13:27
Czy gaźniki trzeba wyciągać do regulacji? Czy jest dostęp do śrub jak są założone?
Tak,musisz je wyciągnąć na biurko bo dostęp jest tragicznie chu... .

michal2307
Appassionato
Posty: 19
Rejestracja: 29 sie 2017, 22:18
Bike: PEGASO CUBE 650
Kontakt:

Re: O wszystkim i o niczym.

Post autor: michal2307 » 08 wrz 2018, 20:47

Dzięki za odpowiedź. Odnośnie gaźnikow dzisiaj miałem je wyjęte wyczyszczone i wyregulowalem. Jest o niebo lepiej. Moto na dotarciu więc nie mogę do końca sprawdzić po odwinieciu manetki. Temp u mnie taka sama wiec ok. A teraz jescze szybkie pytanie. Czy u Was też regulator napięcia się grzeje? U mnie jest gorący i kable do niego dochodzące też? Tak ma być?
Ps. Właśnie złożyłem Moto do kupy po remoncie silnika dokładniej góry. Tj. Wymiana pierścieni honowanie cylindra sprawdzenie głowicy (szlif gniazd zaworowych dopasowanie zaworów jeden wymieniony planowanie sprawdzenie szczelności regulacja luzow zaworowych wymiana uszczelniaczy na zaworach wymiana łańcucha rozrządu i jednego mostka trzymającego wałek jednym słowem komplet przy glowicy). Jakby ktoś coś potrzebował mogę podpowiedzieć jest na świeżo z tym tematem.

Awatar użytkownika
dito
Caporegime
Posty: 365
Rejestracja: 10 mar 2014, 16:21
Bike: Aprilia Pegaso 650 '97
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: O wszystkim i o niczym.

Post autor: dito » 09 wrz 2018, 11:18

michal2307 pisze:
08 wrz 2018, 20:47
A teraz jescze szybkie pytanie. Czy u Was też regulator napięcia się grzeje? U mnie jest gorący i kable do niego dochodzące też? Tak ma być?
Tak regulatory się nagrzewają dosyć mocno, na forum f650 widziałem, ze niektórzy użytkownicy przekładali regulator na bok dla lepszego chłodzenia. U mnie 5 lat się grzał pod siedzeniem i nic złego się nie stało.

Piotrek
Capo di capi re
Posty: 632
Rejestracja: 15 lut 2015, 19:35
Bike: TS150&Pegaso650
Lokalizacja: Rzeszów/okolice
Kontakt:

Re: O wszystkim i o niczym.

Post autor: Piotrek » 09 wrz 2018, 13:02

Grzać się ma ale nie za mocno,zrób gdzieś wypad aby chwilę sprzęt popracował i ściągnij siedzenie.Dłoń masz na regulatorze utrzymać,opiec nie powinno.
Co do remontu,pisz wszystko JA SŁUCHAM (jak z resztą 3/4 posiadaczy Pegi) JAK ZAHIPNOTYZOWANY :lol:
Gdzie co robiłeś:
-cena i jaka firma to dorabiała(pierścionki),
-gdzie zdobyłeś tłok i za ile $ bo po szlifie oryginalny raczej założony nie jest
-ile cię wszystko wyniosło i ile wszystko z osobna kosztowało.
Pisz wszystko bo rzadko kto ośmielił się robić w tym moto kapitalkę i takie info jest na wagę złot.
Pozdro

gooryl
Appassionato
Posty: 14
Rejestracja: 12 sie 2018, 09:22
Bike: Pegaso 650 1999
Kontakt:

Re: O wszystkim i o niczym.

Post autor: gooryl » 09 wrz 2018, 20:50

Jaki olej lejecie do lag? I ile wchodzi do jednej ?
Pegaso 99 cube

BigSingleCylinder
Consigliere
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2016, 18:15
Bike: Volvo i już Pegaso 650 MKI
Kontakt:

Re: O wszystkim i o niczym.

Post autor: BigSingleCylinder » 09 wrz 2018, 21:10

10W. A wchodzi od 450-550ml. Co źródło to inaczej podają.
viewtopic.php?f=33&t=4410&start=10

michal2307
Appassionato
Posty: 19
Rejestracja: 29 sie 2017, 22:18
Bike: PEGASO CUBE 650
Kontakt:

Re: O wszystkim i o niczym.

Post autor: michal2307 » 09 wrz 2018, 21:55

Siema. Zacznijmy od początku przygody z pegaso😀. Nabyłem ja w zeszłym sezonie droga zamiany za moje poprzednie Moto Suzuki RF 600. Mogę powiedzieć że była w stanie agonalnym choć silnik odpal. Plastiki połamane i pomalowane jakimś kauczukowym guwnem, które się luszczylo z każdej strony. Linka predkosciomierza jak i obrotomierza urwana. Kranik przypchany i działal tylko na pozycji rezerwy i to przez chwilę potem brakowało paliwa do tego wezyk od zbiornika do gaźnika był za krótki i gość połączył dwa ze sobą za pomocą jakiejś rurki która znacznie zmniejszyła przepływ paliwa. O elektryce lepiej nie mówić. Brak ładowania, kierunkowskazow, długich świateł i akumulator do wywalenia. Kable potopione. Czujnik stopu przy nozce do wymiany przy klamce jakoś podregulowalem wypsikalem kontaktem i zaczął działać. Rezerwa nie działała inne kontrolki raz się paliły raz nie. Istna loteria. Napęd do wymiany, jedna laga trochę się pocila. Gaźniki zasyfione. Oleju poniżej minimum. Chyba tyle na samym starcie. Gość mnie jeszcze zapewniał że silnik po remoncie. Aaa i oczywiście nie było przeglądu. Zapytacie po co wzialem taka padake? Pierwsza rzecz spodobało mi się to Moto. Pozycja za kierownicą wygoda i przede wszystkim jego uniwersalność. Nie tylko asfalt jak na sporcie😁. A druga rzeczą była bardzo ciężka sprzedaż Suzuki i w ten sposób się jej pozbylem. Po przywiezieniu do domu zaczęły się pierwsze walki z Pegi. Kupiłem nowy akumulator, powymienialem kable, wsowki, oczka i spialem wszystko do kupy. Oczywiście wszystkie styki potraktowalem kontaktem i elektryka odzyla. Odziwo ladowanie też. W następnej kolejności wziąłem się za układ paliwowy. Wyczyscilem zbiornik i kranik na koniec założyłem nowy wezyk paliwowy. Potem zaczęła się walka z rezerwą. Niby wszystko było ok prąd dochodził wszystko spoko A kontrolka cały czas się paliła. Więc kupiłem drugi czujnik używany. Założyłem i co? I dupa to samo. Gość zapewniał że na 100% sprawny. Zastanowiło mnie to i zacząłem grzebać w necie na jakiej zasadzie on działa. Dowiedziałem się tyle że jeżeli jest zalany paliwem to się studzi A jak paliwa nie ma to zaczyna się lekko nagrzewac i zapala się kontrolka. Więc testy kombinacje itp. I uwaga tutaj ciekawostka i pierdola. W liczniku były założone chińskie żarówki ledowe o małej opornosci jak to ledowki potrzebowały mniej pradu i dlatego cały czas się paliła rezerwa po wymianie żarówki wszystko było ok. Idąc za ciosem że tak powiem wymieniłem wszystkie żarówki nawet te w lampach bo też były pseudo ledy. Wyczyscilem gaźniki nic nie regulujac skoro palila stwierdzilem ze trzeba zobaczyc co bedzie Kupilem linke od predkosciomierza i obrotomierza i czujnik stopu. Wszystko dostepne na allegro. Na koniec dokrecilem mnóstwo brakujących srubek. Nadszedł czas odpalenia i testu Pegi. Pokrecila chwile i złapała. Zagrzala się wyregulowalem wolne obroty i sprzęgło po czym zgasilem i sprawdziłem stan oleju. Dolalem z 0,5l myśląc że może gość przy remoncie źle sprawdził stan. Zadowolony na przeglad wszystko spoko do końca sezonu no może poza tym że troszkę brała oleju. Zima wymieniłem napęd złoty DID i zębatki SUNSTAR pomalowalem plastiki założyłem handbary i wyzsza szybe. W czerwcu tego roku wracając z pracy "na skroty" po terenie dostala dobrze po garach i zaczęła dymic. Tu się zaczęły problemy. Oleju ubywalo w mgnieniu oka. Więc remont. Zmierzyłem kompresję ponad 10 więc mówię ok. Może pierdola odma lub coś. Wszystko przejrzałem i niestety to nie to. Zaczela się rozbiórka. Po kolei kanapa plastiki tył zbiornik owiewka przód oslona pod silnikiem chłodnica węże praktycznie wszystkie. Płyn i olej spuszczony. Myślałem że uda się bez wyjmowania silnika Ale niestety nie poza tym stwierdziłem że wygodniej bd jak położę go na stole. Idziemy dalej po kolei rozpiecie tlumnikow zaczynając od końcowych przed tym zdejmujac tylne sety aż do bloku silnika. Tutaj uwaga na szpilki są uparte. Potem airbox gazniki poluzowac tylne kolo żeby zdjąć łańcuch z przedniej zebatki. I na koniec mocowania silnika zaczynając od sanek trzeba zdjąć całe A potem zostają dwie śruby u dołu z tylu silnika jedna długa trzymająca wachacz i druga od spodu. Silnik wyjęty. Zdejmuje pokrywę zaworów i pierwsza rzecz która widzę to pęknięty mostek środkowy ten podwojny trzymający wałek rozrządu. Bierzemy się dalej. Zdejmuje napinacz rozrządu (kombinowany jakaś sruba zakręcona bez wezyka) odkrecam mostki wyjmuję walki rozrządu wreszcie zdejmuje glowice po jej odkreceniu. I odkrecam cylinder od bloku silnika po czym delikatnie wysyłam go do gury. Zdejmuje tłok uważając na zabezpieczenie i wybijając stworzeń. Po zdjęciu tłoka jest winowajca całego zamieszania. Mianowicie pierścień olejowy. Już na pierwszy rzut widać że nie oryginalny inne krawędzie od pozostałych A do tego miał wrzery i nie zbierał jak powinien. Mówię jest przyczyna zrobi się i Pegi wróci na drogi. Ale nie tak szybko. Net szukanie i okazuje się że pierscienie są praktycznie nie do zdobycia. U nas w PL nie ma opcji. Zadzwoniłem do poprzedniego właściciela bo on przecież robił remont i moje podejrzenia były trafne pierścień był dorabiany podobno żeliwny bo takie muszą iść do nikasilu. Mówię dzwonię do serwisu. Tutaj gość powiedział mi że są dwa rodzaje pierścieni Ale nie wiem czym się różnią i są dobierane po nr silnika. Miałem farta bo akurat te moje były jako jedyne dostępne u nas w PL. Tak to czas oczekiwania około minimum miesiąca. Robione na zamówienie we Włoszech. Cylinder i tłok dałem znajomemu żeby sprawdzil i pomierzyl u siebie w pracy i okazalo sie ze jest w stanie idealnym praktycznie jakby wyszedl z fabryki. Nominał 99.97. Oddałem tylko do honowania. Za czym przyszły pierścienie zamówiłem komplet uszczelek góry silnika filtry olej świece i przy okazji klocki przód tyl i uszczelniacze lag z olejem. Oraz kupiłem używany mostek o którym wspominałem wcześniej. Glowice oddałem do planowania i sprawdzenia. Okazało się że jeden zawór ssący ten dodatkowy jest krzywy więc też kupiłem używany. Przeszlifowali gniazda zaworowe i zawory wymienili uszczelniacze ustawili luz na tych samych płytkach (podałem im luzy z serwisowki). Na koniec zgubili mi jedna podkładke sprężynowa trzymająca tak zwany mloteczek. Ja dorobił mi znajomy.
Później już było tylko składanie wszystkiego do kupy i wymiana napinacza rozrządu na ten z wężykiem olejowy. Na sam koniec wyregulowalem gaźniki wykrecajac na 4 obroty. Cała historia mojej Pegi.
Kosztorys:
1. Robocizna niewliczajac honowania i zrobienia głowicy 0zl
2. Pierścienie 544zl
3. Honowanie cylindra 30zl
4. Planowanie itp. głowicy 170zl
5. Używany mostek z przesyłką 40zl
6. Używany napinacz rozrządu z przesyłką 50zl
7. Używany zawór z przesyłką 50zl
8. Wezyk paliwowy 10zl
9. Napęd 500zl (zamawiał znajomy bez marży sklepu)
10. Uszczelki 200zl
11. Klocki przód 50zl
12. Klocki tył 40zl
13. Uszczelniacze zaworowe 40zl
14. Filtr powietrza 30zl
15. Filtr oleju 20zl
16. Uszczelniacze lag + olej 80zl
17. Świeca irydowa 50zl
18. Spawanie plastików (tylko koszt materialu) 30zl
19. Lakierowanie (bez robocizny) około 300zl
20. Linka predkosciomierza 30zl
21. Linka obrotomierza 30zl
22. Czujnik stopu 50zl
23. Czujnik rezerwy używany z przesylka 100zl
24. Akumulator 150zl
25. Olej 100zl
26. Płyn chłodniczy 30zl
27. Szyba turystyczna 200zl
28. Śrubki żarówki itp około 100zl
29. Naklejki 50
Podsumowujac około 3tys zł.
Wszystkie nowe wymienione części są ogólno dostępne oprócz pierścieni.
To chyba na tyle i tak się rozpisalem a pewnie o czymś zapomniałem. Pzdr i LWG

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Pegaso”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość