Strona 1 z 2

Gaśnie na wolnych obrotach

: 19 sie 2018, 22:21
autor: bolo78
Witam. Mam pewien problem z apką ponieważ czasami na wolnych obrotach dodając gazu gaśnie. Najbardziej jest to uciążliwe podczas np. dojeżdżania do ronda , chcę przygazować aby zredukować bieg a tu gaśnie. I w takim przypadku zaraz po odpaleniu przez kilka sekund świeci się kontrolka wtrysku. Nawet jak jest ciepły (przejechane 10km) po zgaszeniu nawet na chwilę trzeba dodać ssanie do lusterka bo inaczej nie odpala. Tylko na chwilkę i wyłączam ssanie i sobie chodzi nie ma problemu ,wsiadam włączam bieg ,dodaję gazu żeby ruszyć i gaśnie. Błędów żadnych nie ma bo sprawdzałem ,nie dawno robiłem kapitalkę głowicy nie wiem czy to ma coś wspólnego? A co myślicie o wtryskach ,może pomoglo by czyszczenie?

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

: 01 wrz 2018, 06:41
autor: klimek2
problem z dawkowaniem paliwa, synchro przepustnic....

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

: 01 wrz 2018, 21:20
autor: bolo78
Ok a wiesz może jak to zrobić , czy trzeba jechać do jakiegoś magika. A u mnie w okolicy nie ma takiego więc nie chcę,żeby ktoś się uczył metodą prób i błędów, więc wolałbym zrobić to sam.

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

: 04 wrz 2018, 09:46
autor: gooryl
Trzeba zajrzec do gaznikow. Wyciagnac, przeczysicic, poskladac.

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

: 04 wrz 2018, 12:09
autor: BigSingleCylinder
I w takim przypadku zaraz po odpaleniu przez kilka sekund świeci się kontrolka wtrysku.
gooryl czytasz ze zrozumieniem? Jakie gaźniki chcesz tam czyścić?

Problem może być typowo elektroniczny. Wariuje któryś z czujników. Może brak jest sygnału powrotu pracy wtryskiwaczy po hamowaniu silnikiem. Nie wiem co tam jeszcze jest wykonawczego w wersji z wtryskiem. Nie wiem jak są realizowane wolne obroty? Jest tam jakiś krokowiec? Napisz/cie jak są realizowane wolne obroty w tej wersji i jakie są czujniki(powinien być jakiś TPS na pewno).

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

: 11 wrz 2018, 20:43
autor: klimek2
Zrobić... musisz mieć wakuometry które podpinasz pod krócce przepustnic. Niestety nie wiem jak to dokładnie wygląda w Pegaso więc ciężko mi Ci pomóc bardziej szczegółowo. Ściągnij sobie serwisówke z neta :) Wakuometry można kupic na allegro za nieduże pieniądze ale musisz mieć do tego 2 dławiki bo wskazówki zwariują. Niestety w tym silniku nie można zastosować garażowego taniego patentu na U rurkę z olejem bo to nie rzędówka

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

: 14 wrz 2018, 16:21
autor: bolo78
Witam. Miałeś rację BigSingleCylinder jest tam czujnik TPS. I dziś miałem problem po odpaleniu ,jak chciałem ruszyć z miejsca to gasła i tak ze 4 razy. Odpalała normalnie i cały czas świeci się kontrolka wtrysku. Sprawdziłem błędy i okazało się, że to TPS - czujnik położenia przepustnicy, taki błąd mi wywala i śmierdzi paliwem. Mam pytanie ,można taki czujnik naprawić, czy kupić nowy,lecz wczoraj szukałem w necie i nic nie ma. Macie może jakiś pomysł jak to rozwiązać?

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

: 14 wrz 2018, 22:40
autor: BigSingleCylinder
TPSów ogólnie,są dwa rodzaje. Tak zwany "krańcowy" i dokładniejszy, z potencjometrem.
Krańcówka działa tak,że widzi przepustnicę otwartą lub zamkniętą (możliwe ,że może też widzieć całkowicie otwartą tzw. WOT-wide open throttle)
TPS z potencjometrem zmienia wartość oporu wraz z uchyleniem przepustnicy a wartość tego oporu jest zamienia w ECU na procentowe uchylenie. Czyli komp sterujący "wie" dokładnie ile procentowo jest uchylona przepustnica.
Po pierwsze trzeba się dowiedzieć jaki typ TPSa tam siedzi. Do tego wystarczy zwykły multimetr. Wtyczka powinna mieć trzy piny w jednym i w drugim przypadku. Masa,zasilanie 5V i sygnał.
Sprawdzenie krańcówki polega na ustawieniu miernika na pomiar tzw. przejścia. Podpinamy się pod masę i sygnał. Kiedy przepustnica jest zamknięta powinno być przejście,kiedy uchylimy,powinna być cisza (może też być na odwrót).
Natomiast drugi typ przepustnicy sprawdzamy tak samo ale ustawiamy miernik na pomiar oporu. Ma się on zmieniać kiedy pracuje przepustnica.
Taka podpowiedź. Jeśli mamy krańcówkę to powinno być słychać przy delikatnym uchyleniu cykanie switcha.Czyli ruszamy przepustnicą i słuchamy czy "cyka" coś tam w niej.
I teraz tak. Jeśli jest krańcówka to możemy ją zmienić,podmienić nawet na inną z czegoś innego tylko musimy ustawić jej położenie "zero" mechanicznie.
Natomiast jeśli jest potencjometr to już gorzej. Bo takie wymagają kalibracji czyli musimy ustawić jej zakres działania w ECU.
To tak w skrócie. Czyli ,miernik do łapy i sprawdzać co tam siedzi.

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

: 07 paź 2018, 14:58
autor: bolo78
Założyłem inny czujnik (używany) i to samo. Dodam jeszcze, że po przygazowaniu kopci na czarno ,a jak przytrzymam obroty tak do odcinki kopci na czarno i miga kontrolka wtrysku. Pomocy czy to na pewno czujnik a może coś innego.Pozdrawiam.

Re: Gaśnie na wolnych obrotach

: 07 paź 2018, 19:15
autor: BigSingleCylinder
Napisałem Tobie coś. Przeczytaj ostatnie zdanie w moim poprzednim poście! A ty co zrobiłeś? Chcesz wymieniać to wymieniaj. Tak wymienisz połowę osprzętu i dalej będzie to samo. Większość czujników można obmierzyć. Chcesz pomocy ? Z czego wolisz wróżenie? Z kuli czy z fusów?