Rezerwa w Pegaso

Pegaso Forum

Moderator: Piotrek

Piotrek
Capo di capi re
Posty: 564
Rejestracja: 15 lut 2015, 19:35
Bike: TS150&Pegaso650
Lokalizacja: Rzeszów/okolice
Kontakt:

Rezerwa w Pegaso

Post autor: Piotrek » 22 sty 2018, 22:43

Rola pisze:Miałem problemy z czujnikiem poziomu paliwa w powyższym modelu Pegaso. W odróżnieniu z nowszą wersją tutaj sam czujnik wbudowany jest w kranik benzyny w baku. W odróżnieniu od nowszej pegi czujnik nie działa na zasadzie termistora tylko kontaktrona. Oczywiście przed naprawą należy sprawdzić żarówkę w konsoli poprzez zwarcie kostki znajdującej się pod kranikiem. Jeśli kontrolka się zapali należy brać się za czujnik.
Oczywiście spuszczamy paliwo, dwie śrubki odkręcamy i wyciągamy kranik. Przy okazji czyścimy siatkowe filtry paliwa. Wyciągając widzimy "plastikową" tulejkę w której znajduje się zatopiony magnes oraz metalową rurkę zakończoną kapturkiem. W środku rurki znajduje się kontaktron (ok 12mm długości) i umnie właśnie był przyczyną awarii czujnika. Robimy tak - przy podstawowych zdolnościach lutowniczych musimy tak w lutować kontaktron by umożliwić przepływ prądu. Po zlutowaniu wszystkiego do kupy trzeba dodatkowo uszczelnić wejście kabla przez kranik do rurki. Ja użyłem kleju. Przewód wchodzący do rurki to '+" natomiast ten przykręcany to masa. Cała operacja zajęła mi trochę a ten opis mam nadzieję pomoże w naprawie waszej rezerwy. Oczywiście w razie pytań pytać;)
Kopalnia odkrywkowa to coś co lubię :lol:
Właśnie zrobiłem wykop roku i należy mi się złota sztychówka za trud w kopaniu :mrgreen:
Ale wracając do tematu,znalazłem ten temat i jest odpowiedni aby "BYĆ MOŻE GO ROZWINĄĆ" otóż pewnie nie tylko mnie wnerwia ta rezerwa w starszych Pegaso i tak kminię i kminię jak ją tu zrobić aby to było naprawdę i wyglądało kozacko.
Zawszę podobało mi się jak moto ma wskaźnik paliwa (>elektryczny< lub na wskazówkę) a nie lampka która no nie ma co mówić szału nie robi i świeci zaraz po zatankowaniu więc coś mnie tchnęło aby obgadać ten temat i coś na papierze z oględzin zrysować tak więc interesi mnie zrobienie wskaźnika elektrycznego (na diody) poziomu paliwa i wyglądało by to tak:
do rurki w kraniku odpowiadającej za zaświecanie rezerwy przypierdzielić wężyk paliwowy/>miedzianą rurkę<(hamulcową z auta) w pionie aż do samej góry oczywiście w środku kontaktor.
Rurka miedziana to - a nasze sloty na różnych poziomach to +,kontaktor wpada na dany poziom robiąc połączenie do danej diody o odpowiednim kolorze.

||---------------kabel+przy samym szczycie baku
||---------------kabel+
||
||---------------kabel+
||
||---------------kabel+
||
\\==========kabel+przy dnie baku

Bak ma 14L więc myślałem nad 7 poziomami (każdy odpowiada za 2L wahy) czyli 7 diodek.
Wiem,7 diodek więc 7 slotów w baku czyli 7 kabelków i którędy chcesz je wypuścić-myślałem nad wykorzystaniem odpowietrznika baku lub osobnego otworu odpowiednio uszczelnionego,zaznaczam że kabelki były by te z cieńszego kalibru.
Jak zrobić sloty w rurce?
Liczyłem odpowiednio wytrasować otwory na długości rurki,rurkę umieścić w wężyku paliwowym a ten z kolei w kolejnym (aby była gruba warstwa tworzywa sztucznego które nie przewodzi prądu) na linii otworu w rurce miedzianej wkręcam mikro wkręca/wkuwam drut miedziany lub coś w tym stylu w plastikowe wężyki tak aby nie dotykał rurki miedzianej bo od robinia połączenia będzie kontaktor w rurce.
Napięcie:
-normalnie z aku choć mam lęki aby nie zrobiło jakiejś bliżej mi nieznanej zwory i nie wyjebało wszystko w powietrze-jestem elektrykiem do 1,5V :lol: ale prąd do 230V wrażenia na mnie nie robi :mrgreen:
-osobne zasilanie z wyłącznikiem na zwykłą baterię np.9V
Uwagi:
Jak by przyszło wyciągnąć kranik to co zrobisz?
-liczyłem albo mieć zapas kabli na zewnątrz do diodek i wpychając je do baku wyciągać kranik co jest trochę CIULOWE
-rurkę z slotami zrobić WKRĘCANĄ W KRANIK z odpowiednim luzem kabli,czyli odkręcamy kranik,lekko wyciągamy,odkręcamy rurkę która zostaje w baku a kranik zostaje w ręce.
-Nie wiem jak zachowają się kable na dłuższą metę w benzynie ale będzie się to ukazywało świeceniem dwóch/lub więcej diod na danym poziomie.
I jak to Panowie widzicie?

Awatar użytkownika
dito
Vinkiel Capo
Posty: 339
Rejestracja: 10 mar 2014, 16:21
Bike: Aprilia Pegaso 650 '97
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Rezerwa w Pegaso

Post autor: dito » 23 sty 2018, 09:16


BigSingleCylinder
Uomo d’onore
Posty: 183
Rejestracja: 31 lip 2016, 18:15
Bike: Volvo i już Pegaso 650 MKI
Kontakt:

Re: Rezerwa w Pegaso

Post autor: BigSingleCylinder » 23 sty 2018, 10:11

Łooooo matko , panie.Piotrek, co ty palisz???
Ja naprawiałem kilka razy ten seryjny kranik. W końcu naprawiłem. Podziałał ze trzy tankowania i kontaktron się zje.., odmówił posługi. Wyciągnąłem po raz n-ty. Wyjąłem zepsuty kontaktron,wyjąłem ten pływaczek,odpiąłem kostkę i mam to na razie w d..ie.
Tankuję,robię 200km i tankuję,robię 200km i tankuję i tak dalej :lol:
Nie doczytałem co ma wzbudzać te kontaktrony?

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Pegaso”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości