Strona 3 z 4

Re: Kupno Aprili Pegaso 650

: 09 sty 2018, 22:09
autor: dito
Cześć. Koledzy w sumie wszystko napisali. Z tych dwóch, chyba bym wybrał 1 (oczywiście trzeba posłuchać pracy silnika). Tylko warto dołożyć do nich gmole jeżeli zamierzasz zjechać z asfaltu, przydają się :D.

Re: Kupno Aprili Pegaso 650

: 10 sty 2018, 15:54
autor: castorp
dito pisze:oczywiście trzeba posłuchać pracy silnika.
na co konkretnie zworcic uwage? jakies stuki? co moze swiadczyc o tym ze silnik sie konczy/zawory do regulacji/itd itp?

szczerze mowiac do tej starszej mi jakos blizej. doslownie i w przenosni (do zakupu tej w opolu musze doliczyc okolo 300zl za transport, co mi sie srednio podoba. nie jestem az tak uwiazany budzetem zeby to byla przeszkoda ale wole te 300zl wlozyc w serwis a nie w busa. inna sprawa ze jak sprzedajacy sie okaze dzbanem to zrobie 500km na pusto).

ale tez nasunelo mi sie inne pytanie - czy moto z 1996 nadal ma moc? czy te starsze roczniki jeszcze żwawo jeżdżą? ile moze wynosic Vmax realnie? oprocz lekkiego terenu wiadomo ze to sprzet w trase, czy ten sprzet sie nadaje do tego?

Re: Kupno Aprili Pegaso 650

: 10 sty 2018, 17:36
autor: boooniu
prędkość pegaso to 160-170 km/h choć powyżej 110km/h jazda już nie jest żadna przyjemnoscia i można wydmuchnąć uszczelke pod głowicą a pali jak smok. Tak do 100-110 jest ok. Moc jak na pierwszy motor jest ok.

Re: Kupno Aprili Pegaso 650

: 10 sty 2018, 20:49
autor: castorp
boooniu pisze:powyżej 110km/h [...] można wydmuchnąć uszczelke pod głowicą
naprawde od jazdy na wyzszych obrotach (ale w normalnym zakresie przed czerwonym polem) moze sie to stac???!!!

Re: Kupno Aprili Pegaso 650

: 10 sty 2018, 23:26
autor: dito
Posłuchać silnika - taka przenośnia :). Po prostu trzeba sprawdzić czy pracuje równo na wolnych obrotach, czy się wkręca na obroty bez problemów (po rozgrzaniu). Przy pierwszym odpaleniu warto sprawdzić czy silnik jest zimny (nie była rozgrzewana przed oględzinami). Ogólnie te silniki mają słabą kulturę pracy :).

Podobno można wydmuchać uszczelkę przy większych prędkościach na dłuższych przelotach. Kilka razy przejeżdżałem z Rawicza do Wrocka S5 z prędkościami 130 -140 bez zatrzymywania i nic się nie stało. Powyżej 110 spokojnie można jeździć, podobno okolice powyżej 140-150 mogą skutkować wydmuchaniem uszczelki. Ale jazda z takimi prędkościami jest mało przyjemna tym motocyklem (oczywiście według mnie). V-max nie sprawdzałem ale raz do 160 na liczniku doszła bez problemu (mam gaźniki).

Re: Kupno Aprili Pegaso 650

: 11 sty 2018, 19:09
autor: boooniu
sorki wkradł się błąd. Powyzej 160-170 na ostatnim biegu ja załatwiłem uszczelkę a nie 110

Re: Kupno Aprili Pegaso 650

: 13 sty 2018, 12:00
autor: Piotrek
No w końcu bo się nie mogłem zalogować od wtorku :D
Co do uszczelki to to nie jest tak że "A sprawdzę ile ten krążownik wyciągnie"dasz mu raz do końca i po uszczelce,ja jeżdżę mieszanie 70% typowo turystycznie aby pooglądać,pozwiedzać i 30% >PIERDOLEC ACTIVATED!< czyli jazda jak najbardziej się da niezgodnie z przepisami ruchu drogowego,po gazie ostro i JEBUDU z wydechów że babkom renty wypadają a gołębie dostają palpilacji serca :lol: i obecnie Pegaso nic sobie z tego nie robi a już trochę tys. nastukałem
Starsze modele np.mój 95' ma rozrząd na łańcuchu czyli PANCERNIAK(wymiana powinna być przy ok 40k tyś. km) natomiast młodsze sztuki są już na pasku (pasek wszedł w te silniki chyba razem z wtryskiem paliwa coś mi się tak wydaje,chyba :? ) gdzie dostać pasek rozrządu do Pegaso NIE MAM POJĘCIA i już się domyślam że ta sprawa jest w aktach ARCIWUM X w dziale "Zdarzenia Niewyjaśnione"
Ogólnie Pegaso to całkiem fajna "Smocyca :lol: ) ale szkoda że na Polskim rynku była niewypałem i gdy ludzie na zlocie widzą Pegaso to paczają ze zdziwieniem "A SZO TO JEE?! :shock: ".
Jeśli interesują cię części to 90% poszukiwań zakończysz na dawcach bo z częściami krucho ale też nie ma tak że remont co tydzień,zazwyczaj wyskoczy jakaś duperela co u pierwszego lepszego "Mirka" idzie to zrobić za śmieszne pieniądze i moto dalej będzie długo służyć.
Jak na pierwsze moto w tej kategorii (Turystyczne Enduro) jako wstęp w duże pojemności Pegaso trzyma się (według mnie) w pierwszej 5-ątce bo jest całkiem oporne,jeśli dobrze ustawione to pali w okolicach 5,5L/100 i jeśli chodzi o awaryjność to też większość można zrobić samemu za marne grosze a awarie to szczerze rzadko się pojawiają.

Re: Kupno Aprili Pegaso 650

: 14 sty 2018, 01:34
autor: castorp
dokladnie, to ma byc pierwsze moto w tej klasie, stad pytania od podstaw.
dziekuje za wszystkie porady, zobaczymy co z tego wyjdzie. jesli kupie to oczywiscie sie tu pochwale ;)

Re: Kupno Aprili Pegaso 650

: 14 sty 2018, 06:33
autor: boooniu
ja mam 2002 rok na wtrysku i jest łańcuch.

Re: Kupno Aprili Pegaso 650

: 17 sty 2018, 00:36
autor: castorp
a wiec ogladalem dzisiaj ten egzemplarz:
https://www.otomoto.pl/oferta/aprilia-p ... z88EL.html" onclick="window.open(this.href);return false;

moje wrazenia na plus:
- ogolny stan wizualny bardzo dobry (zwazywszy na rocznik), widac ze poprzedni wlasciciel dbal o sprzet
- zapalil bez problemu a jak przyjechalem byl zimny (stoi pod wiata pod kocem ale mimo wszystko na dworze w temp. 0 st.)

wrazenia na minus:
- bardzo skorodowany wydech na calej dlugosci (choc jeszcze szczelny)
- brak jakiejkolwiek historii, nie wiem czy byl robiony rozrzad, luzy zaworowe, pierscienie, nic nie wiadomo.

nie mialem okazji sie nim przejechac (caly dzien sypal snieg i byloby to bez sensu), nie wiem wiec niestety nic o trakcji, czy reakcji na gaz...

czy minusy ktore zauwazylem sa duzym potencjalym problemem/kosztem w tym modelu? ile moze kosztowac nowy wydech?