pegaso 650 ie brak iskry

Pegaso Forum

Moderator: Piotrek

wiesiek
Giovane d’onore
Posty: 59
Rejestracja: 06 sty 2016, 17:08
Bike: varadero 1000xl SD01
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Re: pegaso 650 ie brak iskry

Post autor: wiesiek » 22 cze 2017, 00:28

Czujnik w pegi ma dwa piny, nie posiadam akurat zdjęcia oryginału ale jest bardzo podobny do tego http://www.nanodatex.pl/czujnik-polozen ... 88054.html" onclick="window.open(this.href);return false;
to jest czujnik położenia wału, inaczej zwany impulsatorem a w serwisówce jako pick up.
Jutro postaram się zamówić ten od focusa i pokombinuje czy da się podmienić, najgorzej dopasować odpowiedni rozmiar.
Jak znajdę wolną chwilę w ciągu dnia to podzwonię po rozbieraczach z allegro za oryginałem z używki aczkolwiek wolałbym coś nowego aby uniknąć powtórki z rozrywki będąc gdzieś w czarnej dupie a tym bardziej że to kobity motór...

benek
Autista
Posty: 30
Rejestracja: 22 sty 2017, 18:18
Bike: Vespa PX 150 '01
Lokalizacja: WWa
Kontakt:

Re: pegaso 650 ie brak iskry

Post autor: benek » 22 cze 2017, 09:50

Założyli wynalazek takiej firmy:

Obrazek

dedykowany do naszych Pegi oraz F650GS z opinii w necie wynika, iż ma 400W, a nasze Pegi chyba 280W zobaczymy:

a stary wyglądał tak, nie dał się odbudować:

Obrazek


Co do wysokich obrotów, to na czerwone nie pałowałem, maks 5 tyś. rpm i to z raz czy dwa, mając inne tłumiki ładniej gada na niskich niż na wysokich ;)
Zresztą awaria nastąpiła gdy wyprzedzałem traktor ;) wyprzedziłem go jadąc równo za nim ;) i po 200-300 m Pegi zrobiła pagip ;)

Staram się jeździć lajtowo, bo jednak to mocna maszyna, a moje umiejętności są jakie są, dodatkowo w miejskim ruchu, każda sekunda "dalej" to przysłowiowy gwóźdź do trumny.
Piaggio Vespa PX 150 2T.

wiesiek
Giovane d’onore
Posty: 59
Rejestracja: 06 sty 2016, 17:08
Bike: varadero 1000xl SD01
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Re: pegaso 650 ie brak iskry

Post autor: wiesiek » 22 cze 2017, 21:49

Dziś dostałem w ręce ów czujnik od focusa, po sprawdzeniu go miernikiem wychodzi 460 ohm, niestety średnica jest ciut za gruba i nie wchodzi w obudowę.
Czy mając sprawny czujnik tyle że wyjęty jest możliwość uzyskania iskry??
W myśl że na kole są ząbki to improwizowałem i przykładałem do czujnika śrubokręt lecz zero efektów...
Najgorsze jest to że dopadła mnie awaria z elektryki na której niestety się nie znam a jestem na tyle jebnięty iż poświęcę sezon a motocykla na warsztat nie wstawię bo muszę sam dojść... Chyba że kurwica mnie strzeli.... :D

Piotrek
Capo di capi re
Posty: 564
Rejestracja: 15 lut 2015, 19:35
Bike: TS150&Pegaso650
Lokalizacja: Rzeszów/okolice
Kontakt:

Re: pegaso 650 ie brak iskry

Post autor: Piotrek » 24 cze 2017, 08:23


wiesiek
Giovane d’onore
Posty: 59
Rejestracja: 06 sty 2016, 17:08
Bike: varadero 1000xl SD01
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Re: pegaso 650 ie brak iskry

Post autor: wiesiek » 27 cze 2017, 13:00

Udało się... iskry poszły z palcy :)

Dupnięty czujnik i nic więcej...

Większość ludzi na internetach pisze że jak czujnik złapie temperatury to przestaje działać... idąc tym tropem nagrzałem swój czujnik suszarką, miernik ożył i widząc wskazania pobiegłem do moto na szybko kostkę wpiąłem świeca do ramy, palec na przycisk starteru i mnie pierd...nęło że minęło już kilkanaście minut i jeszcze czuje ból w ręku :)

Nigdy tak mnie nie cieszyło porażenie prądem a tym bardziej generowanym z cewki :D

Teraz kwestia dobrać jakiś pasujący czujnik bo z ori dopiero pod koniec miesiąca.... szukam w samochodówce

benek
Autista
Posty: 30
Rejestracja: 22 sty 2017, 18:18
Bike: Vespa PX 150 '01
Lokalizacja: WWa
Kontakt:

Re: pegaso 650 ie brak iskry

Post autor: benek » 27 cze 2017, 16:39

No to zajeb...

trzeba kupić nowy czujnik i go wozić ze sobą w razie W lub (to akurat mam) lutownicę na gaz i podgrzewać czujnik :) w razie potrzeby ;)

Zrób fotorelację gdzie, co i jak dla potomnych - pamiętaj nie każdy ma tyle uporu i wiedzy jak Ty :) :P
Piaggio Vespa PX 150 2T.

wiesiek
Giovane d’onore
Posty: 59
Rejestracja: 06 sty 2016, 17:08
Bike: varadero 1000xl SD01
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Re: pegaso 650 ie brak iskry

Post autor: wiesiek » 27 cze 2017, 17:06

póki co niema co relacjonować fotkami, zamówiłem czujnik od cieniasa oraz od hyundaja accenta... niesety w necie niema ich wymiarów więc jedynie "na oko" wizualnie, jutro pewnie będą więc coś będę kombinował.
Jak przeróbki pójdą w ruch to wtedy jakieś foty porobię co i jak

wiesiek
Giovane d’onore
Posty: 59
Rejestracja: 06 sty 2016, 17:08
Bike: varadero 1000xl SD01
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Re: pegaso 650 ie brak iskry

Post autor: wiesiek » 30 cze 2017, 15:23

Czujnik od hyundaia accenta już wmontowany, podaje nr czujnika ss10958 jest to akurat delphi.
Niestety nie pasuje on idealnie, musiałem rozwiercić otwór w deklu żeby go zmieścić, iskra się pojawiła lecz próba odpalenia za kilka godzin gdyż od eksperymentów aku padło.
Jak odpali to niestety ale ciąg dalszy grzebania - uszczelka pod głowicą...

Niestety nie odpala, iskra ładna, świeca nowa no ale dupa... skupiłem się na iskrze a wychodzi na to że oporność też ma znaczenie, miernik wskazuje 913ohm, oryginalny czujnik który zaczął działać po nagrzaniu suszarką na chwilę obecną ma 865ohm i na nim odpala... a według serwisówki powinno być 560 ohm.
Muszę pogrzebać po necie i po znajomych czy jest możliwość obniżenia tego parametru poprzez jakiś opornik..

BigSingleCylinder
Uomo d’onore
Posty: 183
Rejestracja: 31 lip 2016, 18:15
Bike: Volvo i już Pegaso 650 MKI
Kontakt:

Re: pegaso 650 ie brak iskry

Post autor: BigSingleCylinder » 30 cze 2017, 22:41

Wątpię żeby taka różnica w oporności miała znaczenie. Jeśli to są czujniki indukcyjne to jest to zwykła cewka z uzwojeniem i od niego zależy końcowa oporność. Ona może się wahać.
Może biegunowość jest inna? Spróbuj zmienić piny,nic nie powinno się stać. Zdarzyło mi się zamienić w samochodzie i jedynie to nie odpala i sypie trigger error'ami.
Odstęp do koła ustawiony tak jak było w oryginale?

wiesiek
Giovane d’onore
Posty: 59
Rejestracja: 06 sty 2016, 17:08
Bike: varadero 1000xl SD01
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Re: pegaso 650 ie brak iskry

Post autor: wiesiek » 03 lip 2017, 23:11

Odnośnie odległości to ustawiona jest patrząc jedynie na iskre - zakres występowania iskry to ok 2-3mm.
Spróbuje zatem zamienić przewody miejscami jak dorwę jakieś wsuwki aby kabli nie ciąć gdyż hyundai ma identyczną kostkę więc poprostu wpiąłem i już.
Mam wrażenie jakby wtryski paliwa nie puszczały na tym z hyundaia, po włożeniu ori pali na dotyk, na hyundaiu raz zagadał z bardzo dużym trudem lecz zgasiłem bo dekiel miałem odkręcony, kolejny raz już nie zagadał - tak jakby miał chęć ale żadnego dymka nie puszczał

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Pegaso”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości