Dźwięk i wydech

Pegaso Forum

Moderator: Piotrek

radziulex
Sgarrista
Posty: 147
Rejestracja: 18 sie 2015, 12:18
Bike: Pegaso 650 Cube 2000r
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Dźwięk i wydech

Post autor: radziulex » 27 sty 2016, 15:37

Pegaso ma w mojej ocenie fajny dźwięk silnika ale końcowy efekt psuje wydech który właściwie nie robi nic poza tym że tłumi dźwięki. Zastanawia mnie jak taka kosiarka jak ta husqvarna z załączonego filmiku może robić taki piorunujący efekt. Czy pod odpowiednich przeróbkach pegaso też tak by potrafiła? Wszystkie filmiki na youtube które widziałem z pegaso w mojej ocenie to masakra jakaś. Ciągle powtarzam, że w mojej ocenie bo to przecież kwestia gustu. Nawet akrapovic to jakieś takie popierdywanie zamiast niskiego pomruku basu.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Aprilia Pegaso 650 CUBE

Piotrek
Capo di capi re
Posty: 588
Rejestracja: 15 lut 2015, 19:35
Bike: TS150&Pegaso650
Lokalizacja: Rzeszów/okolice
Kontakt:

Re: Dźwięk i wydech

Post autor: Piotrek » 27 sty 2016, 17:13

Witaj według mnie Pegaso było by zdolne do wydania z siebie ryku który uruchamia u przechodniów opcję "UCIEKAJ ABY RATOWAĆ SWOJE ŻYCIE" :!: :!: :lol: hehe
Z pewnością wydech będzie musiał być Czysty Przelot co osłabi Pegaso o kilka koników(raz gdy malowałem wydechy podkusiło mnie na krótki przejazd na samych kolankach,uwierz mi łza się w oku kręciła ze szczęści :) bo przy zmianie biegu to szczelina była jak przy konkretnym chopperze ale mocy ubyło i to odczuwalnie :( )
Tak więc zbyt wiele bez utraty mocy nie da się poszperać.
Gdzieś czytałem że na super efekt warto zamontować wydechy z choppera,pierze niemiłosiernie no ale to tylko wyczytane a czy prawdziwe?
Pocieszę cię faktem który namacalnie widziałem,przypadkowo spotkany szczęśliwy właściciel Pegaso(od niego zaczęła się gorączka na ten motor)z którym stanąłem pogadać chwilę miał właśnie przeloty na oryginalnych tłumikach.Cięte na pół wyczyszczone do pustej puszki i zespawane(niestety ale były w wielu miejscach dziurawe i dlatego postanowił je wybebeszyć) końcówka wycięta tak że została sama obrączka z nierdzewki.
Dźwięk miało piękny mimo wielu dziur ale mówił że 100km i miałeś dość bo ci w uszach piszczało tak więc ...wszystko z umiarem.

Awatar użytkownika
dito
Vinkiel Capo
Posty: 347
Rejestracja: 10 mar 2014, 16:21
Bike: Aprilia Pegaso 650 '97
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Dźwięk i wydech

Post autor: dito » 28 sty 2016, 13:44

kup Vulcana :D, a tak na serio według mnie oryginalne tłumiki brzmią całkiem przyjemnie, poszukaj na youtube tłumików Huzar, polski robiony pod konkretny model i z db - kilerem i w miarę przyzwoita cena.

radziulex
Sgarrista
Posty: 147
Rejestracja: 18 sie 2015, 12:18
Bike: Pegaso 650 Cube 2000r
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Dźwięk i wydech

Post autor: radziulex » 29 sty 2016, 09:22

Koledzy szybko załapali o co mi chodzi :) :) :) hihihi
A według mnie to dziwne, żeby przy pustym przelocie w ostatnim wydechu był spadek mocy? Myślałem, że jest właśnie odwrotnie (brak tłumienia przy wydalaniu spalin = większa moc) ??? Oczywiście przy całej reszcie sprawnego układu wydechowego.

A idąc dalej jeśli chodzi o moc to też ta pegaso jest jakaś dziwna. Niby ma ledwo 48 KM i v-max zaledwie chyba do 170 km/h ale wg mnie z miejsca idzie świetnie.
Aprilia Pegaso 650 CUBE

Piotrek
Capo di capi re
Posty: 588
Rejestracja: 15 lut 2015, 19:35
Bike: TS150&Pegaso650
Lokalizacja: Rzeszów/okolice
Kontakt:

Re: Dźwięk i wydech

Post autor: Piotrek » 29 sty 2016, 09:45

Silnik Pegaso 650 ciągnie jak Diesel.Mocne dolne obroty ale wyższe nic sie nie dzieje.
Pegaso dobrze ciągnie do 4 tyś a później to już tylko jęki obrotomierz leci w górę a efekty marne .
Stawałem z kolegą na mały wyścig i zauważyłem to jak ścigaliśmy się w drugą stronę,kręciłem ją do 4-4,5tyś i efekt był znacznie lepszy.
A co do mocy to trafiłem na taki oto artykuł,wiadomo zdania podzielone no ale coś tam prawdy w tym jest:
http://forum.mieloch.pl/tlumik-przeloto ... 55773.html
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... -zaworowe/

Awatar użytkownika
dito
Vinkiel Capo
Posty: 347
Rejestracja: 10 mar 2014, 16:21
Bike: Aprilia Pegaso 650 '97
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Dźwięk i wydech

Post autor: dito » 29 sty 2016, 13:13

radziulex pisze: A idąc dalej jeśli chodzi o moc to też ta pegaso jest jakaś dziwna. Niby ma ledwo 48 KM i v-max zaledwie chyba do 170 km/h ale wg mnie z miejsca idzie świetnie.
Jeden cylinder i całkiem spory moment obrotowy to i z dołu ładnie idzie :). Jedyny problem podobno to padające uszczelki głowicy przy utrzymywaniu prędkości powyżej 140 no ale tym motocyklem to żadna przyjemność takie prędkości, przynajmniej dla mnie :).
Jeszcze co do wydechów, to przy pustych w poprzednim motocyklu, na dłuższych trasach musiałem stosować zatyczki bo było to męczące po pewnym czasie, a żona wymiękała po kilkunastu km. No i jechać za kimś z pustymi wydechami to żadna przyjemność :D.

radziulex
Sgarrista
Posty: 147
Rejestracja: 18 sie 2015, 12:18
Bike: Pegaso 650 Cube 2000r
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Dźwięk i wydech

Post autor: radziulex » 29 sty 2016, 15:17

Super, że założyłem ten temat bo się czegoś mądrego dowiedziałem. No faktycznie opisane jest to profesjonalnie więc... może tak być... I jako, że moja apka jest igiełka nie zmierzam robić modyfikacji kosztem robienia jej krzywdy ;)

A więc zakładam nowy temat:
Jak zmienić ten badziewiasty klakson na coś takiego:
" onclick="window.open(this.href);return false;

;)
Aprilia Pegaso 650 CUBE

Piotrek
Capo di capi re
Posty: 588
Rejestracja: 15 lut 2015, 19:35
Bike: TS150&Pegaso650
Lokalizacja: Rzeszów/okolice
Kontakt:

Re: Dźwięk i wydech

Post autor: Piotrek » 29 sty 2016, 15:37

No kolego niestety ale ciężko będzie o taki klakson chyba że na kilka trąbnięć.
Jest to klakson na powietrze-skoro na powietrze potrzebujemy butli z wieloma atmosferami owego powietrza-a skoro butla to i sprężarka aby ją tym powietrzem napełniał-suma sumaru dwa wielkie kufry boczne i środkowy no i trąbi jak ciuchcia 8-)

Pawel
Appassionato
Posty: 11
Rejestracja: 18 lis 2014, 23:50
Bike: Aprilia pegaso ie
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Dźwięk i wydech

Post autor: Pawel » 29 sty 2016, 15:46

Witam,

Jazda na samych kolankach bez tłumików z pewnością osłabi Pegi o kilka koni, ale przeróbka tłumików na przelotowe z zastosowaniem odpowiedniej średnicy rury perforowanej i odpowiedniego wygłuszenia nie osłabi motoru, a w moim przypadku nawet poprawiły się osiągi. Po przeróbce dźwięk jest nieporównywalny do oryginałów, dodało mu trochę decybeli i agresywności i nie brzmi już tak słabo na wyższych obrotach co oryginały.
Trzeba było się troszkę napracować przy przeróbce, ale wynik jest warty pracy. Na razie zdemontowałem tłumiki muszę przeszlifować spawy i pomalować, ale jak skończę postaram się nagrać jakiś filmik bo dźwięk jest bezcenny :D i może ktoś się jeszcze zdecyduje na przeróbkę.

Pozdrawiam

Piotrek
Capo di capi re
Posty: 588
Rejestracja: 15 lut 2015, 19:35
Bike: TS150&Pegaso650
Lokalizacja: Rzeszów/okolice
Kontakt:

Re: Dźwięk i wydech

Post autor: Piotrek » 29 sty 2016, 16:44

Z jednej strony to aż mnie ściska żeby Pegaso ryczało ale z drugie ...przecież ja idę ewidentnie w Turystyka i taki wydech będzie męczący a jak jeszcze zmienię przednią szybę co poprawi słyszalność silnika to mnie szlak trafi od ryku za tą szybą.
Pasowało by sprawić sobie jeszcze jeden komplet kominów ciche jak będę leciał daleko a głośne na co dzień na lekkie przeloty.
Wrzuć filmik jak najbardziej,co do wysokich obrotów w Pegaso to faktycznie jest to jakieś ryczenie jelenia,tak do 4-4,5 to jeszcze słychać te pykanie ale wyżej to jak by się silnik zacierał :lol: i odcięcie ma trochę wolne mogło by być trochę szybsze no ale na odcince się przecież nie jeździ.
No czasem :lol:

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Pegaso”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość