Wymiana uszczelniaczy w Pegaso 650

Moderator: Piotrek

<<

Wilku

Autista

Posty: 32

Rejestracja: 25 Wrz 2015, 11:44

Sprzęt:: Pegaso 650 96

Post 03 Gru 2017, 15:10

Re: Wymiana uszczelniaczy w Pegaso 650

Piotrek!
Z tego co pamiętam masz piękną Pegi z 1995r. powiedz proszę jakie uszczelniacze masz wstawione?
na jesieni ciekła mi jedna laga oddałem do Janusza do warsztatu i teraz ciekną mi obie..
Jako że już po sezonie zajmę się tematem sam tylko znów strasznie duży rozrzut jest w wymiarach...
<<

BigSingleCylinder

Sgarrista

Posty: 148

Rejestracja: 31 Lip 2016, 18:15

Sprzęt:: Volvo i już Pegaso 650 MKI

Post 03 Gru 2017, 17:14

Re: Wymiana uszczelniaczy w Pegaso 650

Chodzi Ci o markę czy rozmiar? Rozmiar masz podany na pierwszej stronie.
Ja też będę robił w Pegaso MKI bo mi się polała teraz pod koniec listopada (mróz ją złapał czy co). Kupiłem uszczelniacze marki Athena w Intermotors bo miałem prawie pod nosem. Olej będzie Valvoline 10W, bo też mam prawie pod nosem hurtownię i cena jest rewelacyjna.
<<

Piotrek

Capo di capi re

Posty: 523

Rejestracja: 15 Lut 2015, 19:35

Miejscowość: Rzeszów/okolice

Sprzęt:: TS150&Pegaso650

Post 04 Gru 2017, 19:32

Re: Wymiana uszczelniaczy w Pegaso 650

Witaj,obecnie sprawy z Pegaso wiszą bo robie w delegacji i jestem na weekend co drugi tydzień.Obecnie zbieram kase aby przed świętami pokupować wszystko (trochę się tego nazbierało) i robić jak będzie czas.
Kupiłem przód do Pegaso bo w moim jedna laga jest uszkodzona przez poprzednika a że była okazyjna cena wziołem wszystko.
Jeśli chodzi o uszczelniacze to chyba wezmę pierwsze lepsze chyba że mechanik i moturzysta zarazem coś doradzi.
<<

BigSingleCylinder

Sgarrista

Posty: 148

Rejestracja: 31 Lip 2016, 18:15

Sprzęt:: Volvo i już Pegaso 650 MKI

Post 06 Gru 2017, 18:08

Re: Wymiana uszczelniaczy w Pegaso 650

Tutaj jest cały tutorial jakby ktoś szukał: http://www.apriliaforum.com/forums/show ... ks-(Pre-98)-rebuild-Oil-seals-change-Step-by-step-and-pics-inside!
Ja dzisiaj rozebrałem jedną lagę ze swojego i niestety w MKI cała góra pod kapslem jest inna niż w tym tutorialu. W MKI nie ma żadnych plastikowych-teflonowych elementów. Żeby wyciągnąć sprężynę z tłoczyska trzeba się nieźle nagimnastykować. Trzeba odciągnąć tuleję ze sprężyną w dół żeby dostać się do nakrętki i założyć klucz 17 żeby można było odkręcić kapsel,który trzyma wszystko w kupie. Porobię jakieś foto może.
<<

BigSingleCylinder

Sgarrista

Posty: 148

Rejestracja: 31 Lip 2016, 18:15

Sprzęt:: Volvo i już Pegaso 650 MKI

Post 07 Gru 2017, 16:21

Re: Wymiana uszczelniaczy w Pegaso 650

No i jest kicha po całości. Uszczelniacz 40x52 jest za mały!!! Ten wymiar NIE PASUJE do MKI z 1992r. Zmiana była w 1994 roku.
Musi być : 41X53X8.
To na razie tyle z rewelacji.

EDIT:
Lagi złożone. Olej to było błoto i syf. Spuściłem maks. 700ml z obu lag :!: Czyli według wszelkich info na necie o 300ml za mało. Wlałem po 500ml do każdej. Podają ,że ma być od 450 do 550ml. Także uśredniłem to bo rozrzut informacji jest spory.
Lagi w 1992r są dokładnie takie jak na tym schemacie: http://oem-parts.hu/en/parts/aprilia/pe ... t-fork-n-p
I teraz tak. Jak komuś nie zależy na oczyszczeniu wszystkiego dokładnie ze starego oleju to wystarczy wykręcić nakrętkę u dołu nr 7 i trzeba to zrobić na początku operacji i najlepiej jak się dysponuje kluczem udarowym pneumatycznym.Potem odkręcamy kapsel górny i mamy tłoczysko ze sprężyną uwolnione. Zdejmujemy z lagi z osłonę kurzową,zgarniacz,zabezpieczenie uszczelniacza. Łapiemy za rurę i porządnym ruchem w dół pociągamy i wyskakuje nam uszczelniacz.
Najwięcej syfu zbiera się oczywiście na dole rury i warto by było to wyczyścić. Ja użyłem kilku ręczników papierowych wpychanych na przedłużkach od grzechotki.I tak kilka razy wpychając i kręcąc wyczyściłem rury w środku.
Żeby rozebrać tłoczysko to już jest trochę zabawy.Musimy na dole sprężyny włożyć wąski klucz typu mors i zblokować sztycę tłoka tak żeby nie uciekał nam w dół. Musimy mieć przygotowany klucz płaski 17. Łapiemy za tuleję nr 10 i trzeba skompresować sprężynę w dół tyle żeby odsłoniła nam się nakrętka nr 11. Wkładamy tam naszą 17-tkę. Jak to wykonamy to już jesteśmy "w domu". Teraz nasadzamy klucz 30 na kapsel nr 12,łapiemy 17-tkę i odkręcamy kapsel. I mamy uwolnioną sprężynę. Łatwizna :lol:
Pompując sztycą opróżniamy ze starego oleju tłoczysko.
Wszystko czyścimy dokładnie i składamy w odwrotnej kolejności :D
Trochę uwagi wymaga powtórne włożenie uszczelniacza,ponieważ trzeba najpierw go wsunąć na rurę,potem włożyć wszystkie tulejki,podkładki,przekładki itp.Rurę wsuwamy w lagę. Do wstawienia go w swoje miejsce używajcie tylko jakiś tępych narzędzi i uważajcie żeby nie skaleczyć powierzchni roboczej rury. Jest tam mało miejsca. Pamiętamy o zabezpieczeniu :D
Wkładamy tłoczysko,skręcamy śrubę nr 7 bez żadnych klejów do gwintu!Zalewamy olejem,zakręcamy kapsel. Kapsle dociągamy z odpowiednią siłą po zamontowaniu lag w półkach.
U mnie jakiś baran skręcił ową śrubę nr 7 na klej w jednej ladze i był problem z odkręceniem bo przecież nie ma jak zblokować tłoczyska ,które podczas odkręcania także się obraca i tylko siła nacisku sprężyny na tłoczysko pozwala odkręcić tą śrubę.
Uszczelniacz jaki jest fabrycznie to 41x53x8/10,5. Ja dostałem na miejscu tylko 41x53x8/9,5 i taki też może być.
Ogólnie były montowane trzy rodzaje lag typu upside down.Patrzcie schematy.
Także tego... good luck :!: :lol:
Poprzednia

Wróć do Pegaso

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.