Pomoc przy ocenie Tuono

Tuono 1000R i Tuono Factory
kuzmaczek
Picciotto
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:13
Bike: Aprilia Tuono Gen.2
Kontakt:

Pomoc przy ocenie Tuono

Post autor: kuzmaczek » 15 paź 2016, 07:48

Witam, poszukuje Tuono już od jakiegoś czasu ale bez skutku. Poprosze o wypowiedzenie się na temat tej, może ktoś zna (ogłoszenie przedawnione ale oferta aktualna) https://www.olx.pl/i2/oferta/aprilia-tu ... hdRkf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam Mateusz

Awatar użytkownika
ZigZag
Consigliere
Posty: 238
Rejestracja: 30 paź 2014, 22:35
Bike: RSV1000R 2003
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Pomoc przy ocenie Tuono

Post autor: ZigZag » 15 paź 2016, 16:44

To dokładnie ta sama sztuka http://sprzedajemy.pl/aprilia-rsv-1000- ... nr37353357" onclick="window.open(this.href);return false;
Chciałem ją kupić jakiś czas temu ale się spóźniłem. Poszła za 12 tyś, a nowy właściciel widzę że naliczył sobie niezłą prowizję za przelakierowanie felg ;)
"de gustibus non est disputandum"

kuzmaczek
Picciotto
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:13
Bike: Aprilia Tuono Gen.2
Kontakt:

Re: Pomoc przy ocenie Tuono

Post autor: kuzmaczek » 15 paź 2016, 17:57

I wtedy podczas oglądania jak się prezentował ? Już go widzialem, rzeczywiście ma zrobiony napęd, nowe oponki, i tak dalej więc pod tym względem wszystko jest ładnie ale jeszcze trzeba będzie zrobić uszczelkę pod deklem zaworowym.

Awatar użytkownika
ZigZag
Consigliere
Posty: 238
Rejestracja: 30 paź 2014, 22:35
Bike: RSV1000R 2003
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Pomoc przy ocenie Tuono

Post autor: ZigZag » 15 paź 2016, 19:12

Nie zdążyłem nawet obejrzeć jej przed sprzedażą, ale za te pieniądze za które była wystawiona brałbym w ciemno. Niestety ktoś też tak pomyślał. Jedyne co widzę że zostało ze złych rzeczy to te tłumiki. Sam poprzedni właściciel mówił że były niezbyt dobrze wybebeszone plus do tego mają obcięte końcówki. Wizualnie nie wygląda to ciekawie. Dziwi mnie tylko że obecny właściciel tak szybko ją sprzedaje. Chyba że kupił tylko na handel...
"de gustibus non est disputandum"

kuzmaczek
Picciotto
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:13
Bike: Aprilia Tuono Gen.2
Kontakt:

Re: Pomoc przy ocenie Tuono

Post autor: kuzmaczek » 15 paź 2016, 19:32

Tłumiki są te które byly, raczej od razu do wymiany. Obecny właściciel sprzedaż tłumaczy kupnem okazyjnie RSV4.

kuzmaczek
Picciotto
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:13
Bike: Aprilia Tuono Gen.2
Kontakt:

Re: Pomoc przy ocenie Tuono

Post autor: kuzmaczek » 18 paź 2016, 23:46

Jeszcze pytanie. Takie wybebeszone tłumiki nie wpłyną niekorzystnie na silnik ? Z tego co pamiętam to one mają w środku ta podziurowana wkładka/sciane(przepraszam, nie znam się na budowie tłumika)

Awatar użytkownika
ZigZag
Consigliere
Posty: 238
Rejestracja: 30 paź 2014, 22:35
Bike: RSV1000R 2003
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Pomoc przy ocenie Tuono

Post autor: ZigZag » 19 paź 2016, 12:26

W momencie gdy w silniku po zapłonie mieszanki zostaje otwierany zawór wydechowy , spaliny wydostają się do układu wydechowego z bardzo dużą prędkością około 510m/s (silniki czterosuwowe). W tym czasie spaliny przemieszczają się w postaci fali nadciśnienia. Po przejściu przez określona długość rury wylotowej - zwana długością rezonansową , spaliny powinny trafić do tłumika lub komory, w której nastąpi ich gwałtowne rozprężenie co spowoduje powstanie fali podciśnienia . W silnikach czterosuwowych w tym miejscu montowane są tłumiki posiadające komory rozprężne tzw. rezonatory lub też co teraz jest bardzo często spotykane strumienice. Fala podciśnienia powraca do silnika i w przypadku dobrze dobranej długości i średnicy rury wylotowej powróci w czasie gdy zawór wydechowy będzie jeszcze otwarty . Spowoduje to "wyssanie" reszty spalin z cylindra, dokładne go oczyszczenie co pozwala na napełnienie go w całości świeżą mieszanką paliwowo-powietrzną . Ma to bardzo duży wpływ na osiąganą przez silnik moc i jest najważniejszym elementem układów wydechowych, który zabiera moc przy nieprawidłowym wykonaniu. Maksymalne podciśnienie w kanale wydechowym powinno być uzyskane w chwili otwierania zaworu dolotowego, pozwala to na zwiększenie prędkości napływu mieszanki do cylindra gdyż w momencie otwarcia zaworu dolotowego bezwładność mieszanki powoduje że jej ruch jest wolny i ulega stopniowemu przyspieszaniu. Największa szybkość napływu mieszanki do cylindra, powinna być uzyskana w chwili gdy zawór ssący jest otwarty maksymalnie. Uzyskać to można właśnie między innymi po przez odpowiednie dobranie wymiarów układu wydechowego. Właśnie ta część układu ma największy wpływ na prace silnika. W skrócie jeśli jakiś Pan Mietek w stodole wybebeszy tłumik fleksem i wiertarką spowoduje spadek mocy przez uniemożliwienie powstania odpowiedniego podciśnienia zasysającego mieszankę paliwowo-powietrzną. A co za tym idzie przez zbyt ubogą mieszankę zwiększy się temperatura w komorze spalania.
"de gustibus non est disputandum"

kuzmaczek
Picciotto
Posty: 9
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:13
Bike: Aprilia Tuono Gen.2
Kontakt:

Re: Pomoc przy ocenie Tuono

Post autor: kuzmaczek » 19 paź 2016, 20:04

Wszystko jasne, dziękuję za pełną odpowiedź. Muszę zacząć rozglądać się za nowymi wydechami...

Awatar użytkownika
ZigZag
Consigliere
Posty: 238
Rejestracja: 30 paź 2014, 22:35
Bike: RSV1000R 2003
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Pomoc przy ocenie Tuono

Post autor: ZigZag » 19 paź 2016, 20:23

Spoko :) ile mogę tyle pomogę ;)
"de gustibus non est disputandum"

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Tuono”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość