Sprzęgło Tuono 2006r.

Tuono 1000R i Tuono Factory
Fabryka
Picciotto
Posty: 9
Rejestracja: 03 cze 2013, 17:31
Bike: Tuono 1000 R 06'
Kontakt:

Re: Sprzęgło Tuono 2006r.

Post autor: Fabryka » 16 wrz 2013, 19:16

markos pisze:
Fabryka pisze:
sprawdzę wszystko co napisałeś, ja również uważam że motul jest przereklamowany i wcześniej (2 x zx6r) też nie lałem motula bo sa lepsze oleje i tańsze. ale nie o tym mowa. Płynu mam połowe w zbiorniczku, tydzień temu odpowietrzałem hmmm, sam nie wiem, może być tez ta klamka bo kupiona na jebaju MAde In CHINA i może rzeczywiście coś z tym tłoczkiem. To moge sprawdzić odrazu bo mam oryginalną klamkę więc założe i zobaczymy. Najlepsze to to że biegi zmieniaja sie lekko, cicho i bez żadnego problemu...
a w jaki sposób może zawiesić się wysprzęglik? mam całego pręta wyciągniętego bo ściągałem sprzęgło, nie widze tam nic niepokojącego. Co może być przyczyną wieszającego się wysprzęglika?
Skoro masz chinska klamkę to sprawdź czy popychacz (ta czarna śrubka którą przekładasz z seryjnej klamki) jest wkręcony duuuzo bardziej niż w serii - musi zostać trochę "jałowego" skoku klamki prawie bez obciązenia.
Ja tez mam jakieś chińskie podróbki i u mnie musiałem wkręcić naprawdę dużo więcej niż w było w seryjnej.

Ja (odpukać!) nie miałem problemów ze sprzęgłem (oprócz cyklicznego odpowietrzania) i zakładam, ze wysprzeglik może sie w jakiś sposób lekko przytrzeć i po prostu nie wracać do wyjściowego położenia, ale dokładnie to nie wiem niestety :?
Skoro masz wszystko rozebrane i wyszło bez problemu, to raczej nie będzie to.
zobaczę dzisiaj i zrobie fotki, pokaże i wtedy będzie lepszy podgląd dla was. Tak wysprzęglik (pręt) wyciągnąłem bez problemu. Z tą klamką wyjaśnij jeszcze raz jak możesz. Ten pręcik ma być bardziej wysunięty w stronę pompy czy do tyłu do klamki? W sumie problem zaczął się od tego właśnie czyli odkąd założyłem chińskie klamki ale nie przypuszczałbym że to przez to... :/ jeśli jest zbyt mało wpuszczony w pompe to nie byłoby problemu z wbiciem biegu czy coś innego?

Awatar użytkownika
Whiplash
Capo di tutti capi
Posty: 1990
Rejestracja: 09 gru 2009, 12:05
Bike: SL1000RSV Factory Project
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Sprzęgło Tuono 2006r.

Post autor: Whiplash » 16 wrz 2013, 20:15

ma byc wkrecony w klamke, na klamce powinienes miec wyczuwalny luz i dopiero opor spowodowany sprzeglem

Fabryka
Picciotto
Posty: 9
Rejestracja: 03 cze 2013, 17:31
Bike: Tuono 1000 R 06'
Kontakt:

Re: Sprzęgło Tuono 2006r.

Post autor: Fabryka » 16 wrz 2013, 22:40

Whiplash pisze:ma byc wkrecony w klamke, na klamce powinienes miec wyczuwalny luz i dopiero opor spowodowany sprzeglem
sprawdzę to i dam znać, ale wydaje mi sie że chyba odrazu jest opór...

markos
Consigliere
Posty: 248
Rejestracja: 15 gru 2009, 14:50
Bike: no fajny był...
Lokalizacja: Michigan, USA
Kontakt:

Re: Sprzęgło Tuono 2006r.

Post autor: markos » 17 wrz 2013, 09:23

Fabryka pisze:
Whiplash pisze:ma byc wkrecony w klamke, na klamce powinienes miec wyczuwalny luz i dopiero opor spowodowany sprzeglem
sprawdzę to i dam znać, ale wydaje mi sie że chyba odrazu jest opór...
No to chyba masz przyczynę ślizgania się sprzęgła, tym bardziej że piszesz że zaczęło się od wymiany klamek. Jeśli po prostu przełożyłeś popychacz z seryjnej klamki do aftermarketowej bez żadnej regulacji, to teraz w położeniu wyjściowym jest tak jakbyś ciągle lekko naciskał na dźwignię (tłoczek już wytwarza ciśnienie w układzie) i przy obciążeniu może się ślizgać.

Tak jak napisał Whip - popychacz musi być wkręcony do wałeczka w klamce na tyle, żeby w początkowej fazie ruchu klamki nie był wyczuwalny opór na tłoczku. Aha - przed wkręcaniem popychacza pamiętaj żeby wykręcić taką miniaturowa śrubkę imbusową zabezpieczającą na podstawie wałeczka w klamce. Jak nie wykręcisz to objedziesz na okrągło łeb na popychaczu - nie pytaj skąd to wiem ;) hehe

Fabryka
Picciotto
Posty: 9
Rejestracja: 03 cze 2013, 17:31
Bike: Tuono 1000 R 06'
Kontakt:

Re: Sprzęgło Tuono 2006r.

Post autor: Fabryka » 17 wrz 2013, 11:51

markos pisze:
Fabryka pisze:
Whiplash pisze:ma byc wkrecony w klamke, na klamce powinienes miec wyczuwalny luz i dopiero opor spowodowany sprzeglem
sprawdzę to i dam znać, ale wydaje mi sie że chyba odrazu jest opór...
No to chyba masz przyczynę ślizgania się sprzęgła, tym bardziej że piszesz że zaczęło się od wymiany klamek. Jeśli po prostu przełożyłeś popychacz z seryjnej klamki do aftermarketowej bez żadnej regulacji, to teraz w położeniu wyjściowym jest tak jakbyś ciągle lekko naciskał na dźwignię (tłoczek już wytwarza ciśnienie w układzie) i przy obciążeniu może się ślizgać.

Tak jak napisał Whip - popychacz musi być wkręcony do wałeczka w klamce na tyle, żeby w początkowej fazie ruchu klamki nie był wyczuwalny opór na tłoczku. Aha - przed wkręcaniem popychacza pamiętaj żeby wykręcić taką miniaturowa śrubkę imbusową zabezpieczającą na podstawie wałeczka w klamce. Jak nie wykręcisz to objedziesz na okrągło łeb na popychaczu - nie pytaj skąd to wiem ;) hehe
wiem o czym mówisz :D bo sam miałem problem z wykręceniem tego ze starej klamki :D dopiero po chwili zobaczyłem tą małą śrubkę na imbusa :Dale nie oberwałem na szczęście :D hehehe no to wiele wyjaśnia. Sprawdzę i dam znać. Możliwe że to właśnie przez to takie jaja sie dzieją. Bo z jedynki ruszał w miare ale jak odkręcałem manetkę to slizgało sie i z żółwim tempem jakoś przyspieszał :D

motoaddicted87
Capo crimine
Posty: 482
Rejestracja: 04 lis 2011, 22:33
Bike: aprilia RSV 1000 2006
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Sprzęgło Tuono 2006r.

Post autor: motoaddicted87 » 17 wrz 2013, 21:22

Witam,na ile poznałem rotaxa to wysprzęglik nie może się zaciąć bowiem parcie od tego trzpienia od sprzęgła jest tak wielkie że z całą pewnością wypiera wysprzęglik do pozycji wysciowej(patrz siła z jaką naciskasz na klamkę).

Po drugie,gdy przychodzisz rano do motocykla i naciskasz klamkę sprzęgła,klamka powinna mieć sporo luzu zanim napotkasz opór,natomiast po nagrzaniu płynu luz powinien się zmiejszyć lecz mimo wszystko pozostać,tak samo jest w Mercedesie w 124(hudrailiczne wspomaganie sprzęgła).Jeżeli natomiast luzu nie ma wcale bądz zanika po rozgrzaniu płynu to znaczy że hipotetycznie jedziesz ciągle na półsprzęgle przez co sprzęgło Ci się ślizga o paleniu jego już nie wspominająć.

Regularne odpowietrzanie!!!,odnieś się do manulala i odpowietrz układ,ale solidnie.Za każdym razem gdy wymieniasz płyn nie spuszczaj go z układu tylko przelej nowym(odkręcasz śube spustową,jedna osoba zlewa stary płyn podczas gdy druga zalewa nowym do momentu aż ze śruby spustowej zacznie lecieć czysta materia.

Ilość płynu w zbiorniku nie ma nic do rzeczy,bowiem pompa pobiera tyko tyle płynu z rezerwy ile potrzebuje,resztę wypoci przez zbiorniczek
.
Sam olej niewiele ma wspólnego ze ślizganiem sprzęgła,niby bywają przypadki że takie objawy przypisuje się rodzajowi oleju lecz zdecydowanie bardziej skłaniał bym się ku pozostałym przyczynom,tymbardziej że stosujesz dedykowany syntetyk.

To tyle jeżeli chodzi o układ hudrauliczny,reszta może zależeć od samego sprzęgła,sprężyn tarcz itp itd.
I won't die until i show you middle finger on one wheel...

AdamAdi
Autista
Posty: 36
Rejestracja: 02 kwie 2018, 11:28
Bike: street
Kontakt:

Re: Sprzęgło Tuono 2006r.

Post autor: AdamAdi » 14 sie 2018, 00:44

Witam.tez mam klamke after marketowa... Ile mm powinno byc luzu???

AdamAdi
Autista
Posty: 36
Rejestracja: 02 kwie 2018, 11:28
Bike: street
Kontakt:

Re: Sprzęgło Tuono 2006r.

Post autor: AdamAdi » 14 sie 2018, 23:12

Pisałem z Griffem. Odpisał ze luz na klamce ma byc 2-3 mm... Tak zrobilem i biegi elegancko wchodza :)

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Tuono”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość