Strona 1 z 1

RSV4 2017/2018 kilka pytań - opinie

: 18 sie 2018, 21:56
autor: przemasban
Witam serdecznie forumowiczów!

Ostatnimi czasy bardzo zacząłem interesować się ostatnią generacją RSV4. Mam do kolegów forumowiczów kilka pytań:
- jak wygląda kwestia niezawodności - jest lepiej?
- ogólnie motocykl jest zbudowany z przyzwoitych materiałów, spasowanie ok, jakieś niedoróbki?
- czy to prawda ze motocykl na podstawie informacji z ecu sam zaleca interwały przeglądowe?
- jak wygląda sprawa serwisu, zrobię cos tam sam tj. głównie mam na myśli serwis olejowy, wymiana/czyszczenie filtra powietrza, wymiana płynu hamulcowego, czy tylko aso i bez komputera nie podchodź?

Ogólnie bardzo ciężko jest spotkać kogoś na tym moto, podobno były choroby wieku dziecięcego, ale czy fabryka odrobiła lekcje. Będę wdzięczny za wszelkie informację nt RSV4.

Z góry serdeczne dzięki za pomoc.

Re: RSV4 2017/2018 kilka pytań - opinie

: 19 sie 2018, 10:32
autor: irki
Szanowny Kolego choroby wieku dziecięcego to były w modelach 2009, 2010 i poprawiali je na gwarancji.
Co wg Ciebie psuło się w poprzedniej generacji? Miałem i mam kilka tych motocykli od ponad 4 lat i w żadnym nic nie naprawiałem.

To nie Honda że bierze olej czy Yamaha która ma problemy wieku dziecięcego a pewnie do takich motocykli porównujesz V4 Aprilii...
wszystko idzie zrobić samemu, klocki, filtry - dlaczego miało by być inaczej? trzeba mieć tylko narzedzia i trochę oleju w głowie. Śróbek jest o połowę więcej jak w Japoni bo i finezja wykonania jest na innym poziomie. Zdjęcie filtra powietrza tro nie podniesienie zbiornika paliwa, dodatkowo trzeba odkręcić kilka śróbek i ich nie pogubić.
Od kiedy płyn hamulcowy wymienia się przez komputer i jaka to marka motocykli w której występuje to zjawisko?...


Jaki jest twój obecny motocykl/czym jeździłeś ostatnio?

Re: RSV4 2017/2018 kilka pytań - opinie

: 19 sie 2018, 22:52
autor: przemasban
Witam,

Nie chciałem kolegi urazić. Całe życie jestem związany z Yamahą. Nigdy z tymi motocyklami nie miałem problemów. Każdy producent ma jakieś problemy i na tym zakończę ten wątek.

W instrukcji obsługi najnowszej rsv jest zapis:
Tabela obsługi okresowej dotyczy użytkowania na drodze. W przypadku użytkowania nowego motocykla RSV4 RR - RF na poziomie sportowym, np. na zawodach sportowych i na torze wyścigowym, w celu właściwego monitorowana rzeczywistego poziomu naprężeń elementów mechanicznych, interweniuje urządzenie elektroniczne, które zapisuje pracę silnika i pozwala przewidzieć konieczność przeglądu.
Jeśli lampka kontrolna alarmu (patrz obrazek) świeci stale przez 2 sekundy, co każde 120 sekund, należy zwrócić się do ASO Aprilia w celu przeprowadzenia specjalnego przeglądu zalecanego przez producenta.

Liczę, że więcej dowiem się od użytkowników niż z salonu - chociaż Aprilie spotkać na ulicy albo track day nie jest mi pisane. Fakt, że mniej jeżdżę ostatnio, ale mało tych moto widać.

Ciekawi mnie jeszcze opcja regulacji kąta główki ramy. Ktoś może coś eksperymentował? Ogólnie motocykl ma bogactwo ustawień, systemów bezpieczeństwa i nawet tempomat! Wyposażenie jest imponujące.

Lubię sam dbać i serwisować moto i zdaję sobie sprawę, że pewne czynności są czasochłonne.

Service manuala poszukam w wolnej chwili, ale wartościowe opinie użytkowników bardzo cenię.

Pozdrawiam serdecznie i przepraszam za długi wywód.

Re: RSV4 2017/2018 kilka pytań - opinie

: 11 paź 2018, 15:23
autor: maciej1230
Modele ponizej 2016 wymagaly pilnowania i czestego serwisu regulacji zaworow -> 6000km
,od 2016 to sie zmienilo. Jezeli masz mozliwosc to przejedz sie moto przed zakupem
tylko wez poprawke ze fabrycznie moze miec nieprawidlowo ustawione zawieszenie dla Ciebie.

Ja mam 2013 RF juz 4 rok uprzednio po 2 japonczykach i jestem bardzo zadowolony.
Pilnuj serwisow i zuzycia tego co trzeba a bedzie dobrze(w sumie jak z kadym moto).