Shiver - jazda testowa

Forum motocykla Shiver 750 oraz Shiver 750 GT
MotoRick
Principiante
Posty: 21
Rejestracja: 22 mar 2013, 12:06
Bike: Honda CB600F Hornet
Kontakt:

Shiver - jazda testowa

Post autor: MotoRick » 16 lip 2013, 17:05

Dzisiaj byłem w Warszawie, w salonie Moto - Italia na Puławskiej na jeździe testowej Shiverem.

Muszę przyznać że jestem pod bardzo dużym wrażeniem. To była w ogóle moja pierwsza przejażdżka motocyklem z silnikiem "V" (jeżdżę Hondą Hornet 600), więc trochę byłem na początku spięty i spocony z emocji (żeby się nie wywalić, albo czegoś nie zepsuć :D ). Miałem trochę problem z wyborem obrotów optymalnych do jazdy. No bo w Hornecie już odruchowo trzymam go gdzieś około 6-7.000 (lub wyżej). A tutaj musiałem testować metodą prób i błędów.

No, ale się pomalutku rozkręciłem.

Niesamowitą sprawą są te 3 tryby pracy. Jakby 3 motocykle w jednym. Najbardziej podobał mi się oczywiście tryb "S", ale używałem go tylko na 2-pasmowej trasie. W mieście, wśród samochodów się trochę bałem, bo reakcja na gaz była dość gwałtowna.

Brzmienie silnika - CZAD! Ten warkot jest niesamowity! Coś zupełnie innego niż świst rzędowej czwórki.
A jeszcze to prychanie przy schodzeniu z obrotów. Mmmmm, poezja. I to na fabrycznych wydechach.

Ciekawą sprawą było to, że dużo trudniej niż na Hornecie było mi kontrolować "rozsądną" prędkość. Wydawało mi się, że jadę dość wolno, po czym patrzę na licznik, a tu ... 140 . Pewnie to jest kwestia przyzwyczajenia. Albo po prostu Shiver jest bardziej aerodynamiczny niż Hornet (mimo, że obydwa to nakedy) i przez to inne jest odczucie prędkości.

Chyba się utwierdziłem w decyzji dot. zakupu Shivera. Teraz pozostaje tylko znaleźć dobry egzemplarz.

Jedyne "ale" jakie mam, to że jest dla mnie trochę wysoki - przynajmniej w porównaniu z Hornetem. Niestety - wtedy gdy Pan Bóg rozdawał wzrost ja stałem w innej kolejce :). Mam 1,72 m. wzrostu i siedząc na Hornecie bez problemu staję całymi stopami mocno na ziemi. A tutaj - niestety - pięty miałem w górze. Najwyżej będę się musiał mocno pilnować, żeby nie stawać obok kolein itp. dzisiaj mi się przytrafiła taka sytuacja i nie było przyjemnie.


A tak w ogóle - polecam te jazdy testowe w Moto Italii. Można jeździć do 2 godzin. Teoretycznie mieli pobrać 1.000 zł. kaucji zwrotnej, ale ostatecznie ode mnie nie wzięli. Pewnie wiek robi swoje ;)

zuczek86
Giovane d’onore
Posty: 70
Rejestracja: 28 wrz 2011, 21:32
Bike: SHIVER 750
Lokalizacja: WWA/Toronto(CT)
Kontakt:

Re: Shiver - jazda testowa

Post autor: zuczek86 » 18 lip 2013, 08:45

Cześć,

MotoRick uważaj "V-ka" uzależnia, myslę że z czasem przesiądziesz się z Horneta na włoszkę :)

PS. co do wzrostu to rzeczywiście będzie Ci ciężko na Shiverce.

Pozdro
Zuczek
Aprilia Shiver 750 "Biała Perełka"

MotoRick
Principiante
Posty: 21
Rejestracja: 22 mar 2013, 12:06
Bike: Honda CB600F Hornet
Kontakt:

Re: Shiver - jazda testowa

Post autor: MotoRick » 18 lip 2013, 10:09

zuczek86 pisze:co do wzrostu to rzeczywiście będzie Ci ciężko na Shiverce.
To nie jest jakaś tam dramatyczna wysokość, dyskwalifikująca ten motocykl na wstępie. Nie majtam nogami jak dziecko na "ojcowym" rowerze, desperacko próbując sięgnąć palcami ziemi. :D
Po prostu - stoję na śródstopiu, a pięty mam lekko w górze.

Aczkolwiek - fakt faktem - są takie motocykle, które pod tym względem dla mnie są wygodniejsze. Będzie to więc kwestia wyboru - na czym bardziej zależy.

Poza tym - znalazłem na stronie Larssona coś takiego:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=123412" onclick="window.open(this.href);return false;

To jest komplet obniżający zawieszenie tylne w Shiverze o 35 mm. Czyli w zupełności by mi to wystarczyło.

Borowa
Appassionato
Posty: 10
Rejestracja: 13 gru 2011, 21:36
Bike: Shiver 750 '08
Kontakt:

Re: Shiver - jazda testowa

Post autor: Borowa » 19 lip 2013, 23:28

Jeżeli obniżać to proponuję sprężynę Hyperpro. Cena około 100 euro czyli taniej niż zestaw Larssona. Obniżenie 25mm. Jak chcesz zaszaleć to cały zestaw z amorkiem ale to już dużo większy koszt.

MotoRick
Principiante
Posty: 21
Rejestracja: 22 mar 2013, 12:06
Bike: Honda CB600F Hornet
Kontakt:

Re: Shiver - jazda testowa

Post autor: MotoRick » 19 lip 2013, 23:41

Borowa pisze:Jeżeli obniżać to proponuję sprężynę Hyperpro. Cena około 100 euro czyli taniej niż zestaw Larssona. Obniżenie 25mm.
Chodzi o coś takiego?
http://www.twinshack.co.uk/prods/722.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Borowa
Appassionato
Posty: 10
Rejestracja: 13 gru 2011, 21:36
Bike: Shiver 750 '08
Kontakt:

Re: Shiver - jazda testowa

Post autor: Borowa » 20 lip 2013, 06:21

Dokładnie. Są jeszcze w czarnym kolorze.

MotoRick
Principiante
Posty: 21
Rejestracja: 22 mar 2013, 12:06
Bike: Honda CB600F Hornet
Kontakt:

Re: Shiver - jazda testowa

Post autor: MotoRick » 20 lip 2013, 18:25

Dzięki.
Jak przyjdzie co do czego to będę pamiętał.

A mam nadzieję, że przyjdzie i że będę miał w czym wykorzystać tę sprężynę :)

Awatar użytkownika
incognito
Vinkiel Capo
Posty: 309
Rejestracja: 31 sty 2012, 11:52
Bike: Tuono Factory '08
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Shiver - jazda testowa

Post autor: incognito » 08 wrz 2013, 22:45

Ja właśnie skończyłem dwudniowe ujeżdżanie Shiverki :D
Ogólne wrażenia są pozytywne, bardzo przyjemna maszynka do miasta... w trasę już mniej ;) Nad wyglądem oczywiście nie trzeba się rozwodzić, bo to jeden z piękniejszych golasów, natomiast wiele rzeczy mi w niej nie podeszło, ale to pewnie dlatego, że przyzwyczaiłem się do mojej Factory ;)
1. fajny elastyczny silnik, ale zdecydowanie brakowało mi mocy :lol:
2. przyjemnie brzmiące, ale za ciche seryjne wydechy (pierwsza rzecz do wymiany gdybym miał tym jeździć :P ), a szczególnie zauroczyło mnie pyrczenie i delikatne strzelanie w wydechy przy redukcji i hamowaniu silnikiem!
3. duperel, ale bardzo mi to przeszkadzało - przy wyłączaniu kierunków nie ma "kliknięcia" w przycisku tzn, miękki przycisk przez co nie wiadomo czy się wyłączyły czy nie ;)
4. ciężko działa klamka sprzęgła - boli łapa w mieście :/
5. hamulce dobre, ale czasami denerwująco wcześnie łapie ABS
6. niby mały, lekki i poręczny, ale jednak miałem dziwne wrażenie, że moje Tuono łatwiej, zgrabniej składa się w zakręty i ogólnie jest zwinniejsze :P
7. zawieszenie - dramat... no i to chyba największy minus :( może przesadzam i pewnie dlatego, że Ohlins to Ohlins i nie ma co porównywać... ale Shiverka zdecydowanie za miękka i BAAARDZO niestabilna w zakrętach i w złożeniu... aż cała pływa :cry:

Koka
Picciotto
Posty: 1
Rejestracja: 23 maja 2017, 11:56
Bike: Honda cbr 600f4i
Kontakt:

Re: Shiver - jazda testowa

Post autor: Koka » 23 maja 2017, 22:35

Nie wiem do jakiego wątku się dopiąć, mianowicie mam 170cm wzrostu i wielką ochotę na aprilia shiver. Orientuje się ktoś czy dam radę, czy jestem skazana na małego gladiusa? Nie mam możliwości przymierzenia sie do niej przed zakupem, przyjechałby sprawdzony na lawecie i musze brać.

Awatar użytkownika
ZigZag
Consigliere
Posty: 238
Rejestracja: 30 paź 2014, 22:35
Bike: RSV1000R 2003
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Shiver - jazda testowa

Post autor: ZigZag » 23 maja 2017, 22:43

Mam 180cm i spokojnie sięgałem pełną stopą do ziemi. Nie powinieneś mieć problemów. Model 2012
"de gustibus non est disputandum"

ODPOWIEDZ
meble kuchenne na wymiar wrocław warszawa kraków

Wróć do „Shiver”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość